Lexus LC Convertible już w Polsce. Możesz zobaczyć go sam
Do oficjalnej premiery rynkowej zostało jeszcze trochę czasu, ale nowego Lexusa LC 500 Convertible można już oglądać w Polsce. Kabriolet jest właśnie przedpremierowo prezentowany w salonach japońskiej marki. To jeden z najbardziej ekskluzywnych modeli Lexusa. W najbliższych dniach będzie go można zobaczyć w kilku kolejnych miejscach.
Kabriolet znowu w ofercie Lexusa
LC Convertible to jedna z najgłośniejszych premier Lexusa w ostatnich latach.
Wprowadzenie tego modelu na rynek oznacza powrót kabrioletu do oferty Lexusa po kilkuletniej przerwie. Ostatnim samochodem z takim nadwoziem był IS 250C. Co więcej, auto jest pierwszym Lexusem w historii wyposażonym w miękki dach. W LC 500 Convertible Japończycy zastosowali konstrukcję składaną elektrycznie do prędkości 50 km/h. Pod maską samochodu znalazła się wolnossącą V-ósemka 5.0 o mocy ponad 460 KM, dobrze znana z Lexusa LC 500, a także innych sportowych aut japońskiej marki. Motor jest sparowany z aż 10-stopniowym automatem, który przekazuje siłę napędową na tylne koła przez dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Grand tourer z miękkim dachem
Jednak tym, co najbardziej wyróżnia nowe cabrio z Japonii, jest wyjątkowa stylistyka. Ją również Lexus LC Convertible odziedziczył po uwielbianym coupé LC, choć projektanci Lexusa musieli wykonać sporo pracy, by odpowiednio dostosować wygląd tylnej części samochodu do miękkiego dachu. Plan najwyraźniej się powiódł, bo zaraz po premierze LC Convertible został okrzyknięty jednym z najpiękniejszych kabrioletów na rynku. A jego pierwszy egzemplarz – w limitowanej wersji z niebieskim lakierem Structural Blue i białym wnętrzem – sprzedano na aukcji charytatywnej za dwa miliony dolarów!
W Polsce ceny Lexusa LC 500 Convertible startują od 632 000 zł. Jak przystało na rasowego grand tourera, w standardzie auto otrzymuje bogate wyposażenie. Składają się na nie wentylowane i podgrzewane przednie siedzenia, 13-głośnikowy system audio Mark Levinson, multimedia z Apple CarPlay i Android Auto, system ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania czy układ korekcji sztywności zawieszenia.
Lexus LC Convertible w polskich salonach
Nowy kabriolet Lexusa zadebiutuje oficjalnie na europejskim rynku pod koniec 2020 roku, ale samochód obejrzymy już w Polsce. Japońska marka zorganizowała serię pokazów przedpremierowych, w czasie których auto można zobaczyć w 12 polskich salonach. Prezentacje ruszyły 10 lipca, a w ostatnich dniach miesiąca i na początku sierpnia nowy kabriolet Lexusa będzie prezentowany jeszcze we Wrocławiu oraz w Lesznie, Poznaniu i Szczecinie. Szczegółowy harmonogram pokazów prezentujemy poniżej.
29.07.2020 - 30.07.2020 - Lexus Wrocław
31.07.2020 - 01.08.2020 - Lexus Leszno
03.08.2020 - 04.08.2020 - Lexus Poznań
05.08.2020 - 06.08.2020 - Lexus Szczecin

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.