Lexus LX po drobnych zmianach
Amerykański oddział Lexusa wprowadza drobne zmiany w SUV-ie LX 570. W odsłonie na rok modelowy 2021 samochód otrzymał nowe wyposażenie i ponownie jest dostępny w bardzo limitowanej wersji. A pod jego maską pozostała potężna V-ósemka.
Amazon Alexa i nowy wygląd
Od teraz Lexus LX współpracuje z asystentem głosowym Amazon Alexa. W ofercie znalazł się też nowy, zielony lakier Nori Green Pearl, a wnętrze może być wykończone w jasnobrązowym kolorze Glazed Caramel. Japońska marka wprowadziła również zmiany w popularnym pakiecie Sport Package zarezerwowanym dla odmian z trzema rzędami siedzeń. W takiej wersji potężny SUV otrzymuje nowe, 21-calowe felgi z kutego aluminium, zmodyfikowany przód o bardziej sportowym charakterze czy lusterka w kolorze nadwozia z chromowanymi akcentami. W środku auto charakteryzują czarna podsufitka i skórzana tapicerka w jednym z trzech wariantów kolorystycznych.
Lexus LX Inspiration Series
Do amerykańskiej oferty Lexusa powraca również LX w bardzo limitowanej wersji Inspiration Series. Samochód jest dostępny z czarnym lakierem Black Onyx lub białym Eminent White Pearl. Specjalną odmianę wyróżniają liczne akcenty w czarnym kolorze – czarna atrapa chłodnicy, przydymione klosze reflektorów i wstawki z czarnego chromu. We wnętrzu auto otrzymuje czarną podsufitkę i skórzaną tapicerkę o takiej samej barwie z dodatkowymi wstawkami z czerwonej skóry. Ponadto w wyposażeniu znajdują się specjalne dywaniki i mata w bagażniku oraz pokrowiec na kluczyki. Lexus LX Inspiration Series też jest dostępny wyłącznie w wersji z trzema rzędami siedzeń. Na rynek trafi jedynie 500 egzemplarzy specjalnego auta.
V-ósemka w standardzie
Lexusa LX 570 napędza 5,7-litrowa V-ósemka o mocy ponad 380 KM i maksymalnym momencie obrotowym dochodzącym do prawie 550 Nm. Silnik połączono z 8-biegowym automatem, który przekazuje siłę napędową na wszystkie koła. Pośredniczy w tym centralny mechanizm różnicowy typu Torsen z elektroniczną blokadą. Standardem we wszystkich egzemplarzach jest też pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, a także układy monitorowania martwego pola i powiadamiania o ruchu poprzecznym z tyłu auta. Ponadto największy SUV Lexusa otrzymuje pakiet kamer zapewniających widok 360 stopni i ukazujących przeszkody w terenie oraz asystenta parkowania.
LX należy do linii flagowych modeli Lexusa, więc auto dysponuje bardzo bogatym wyposażeniem. Na liście znajdziemy 19-głośnikowy zestaw audio Mark Levinson czy system multimedialny dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń z dwoma 11,6-calowymi wyświetlaczami.

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.