Komunikaty PR

Lexus NX 450h+ w liczbach

2021-11-08  |  17:30
Biuro prasowe

Nowy Lexus NX jest opisywany jako nowy rozdział w historii marki. Jeśli tak rzeczywiście jest, to trzeba przyznać, że został on zapisany na dobrze ponumerowanych stronach, bo ogrom zmian i ulepszeń można opisać konkretnymi liczbami. Japończycy chętnie chwalą się procentami, calami, kilowatogodzinami, sekundami, milimetrami i gramami CO2, pokazując przewagę nowego NX nad konkurentami, ale i nad poprzednikiem. Oto pierwsza hybryda plug-in Lexusa – NX 450h+ w liczbach.

Zbudowany od podstaw, mocniejszy, bardziej przestronny i wygodniejszy. Lexus NX drugiej generacji jest taki, jaki powinien być nowy model. Inżynierowie odrobili pracę domową, sprawdzili co słychać u konkurencji, wysłuchali klientów i zbudowali nowego SUV-a w zgodzie z najlepszymi zasadami obowiązującymi na dzisiejszym rynku motoryzacyjnym. Jedną z wielu nowości jest chociażby hybryda plug-in pod maską, ale nowinek nie brakuje również w innych sferach. Nową generację auta można pokazywać na zdjęciach oraz filmach, opisywać każdą zmianę długimi akapitami, ale można ją też ująć prościej. Ot NX 450h+ w liczbach.

95% nowych części
Warto zaznaczyć, że choć główne wyróżniki stylistyczne pozostały niezmienne i już na pierwszy rzut oka widać, że to Lexus NX, to aż 95% części w drugiej generacji zostało wymienionych na zupełnie nowe. Dzięki temu inżynierowie mogli odpowiedzieć na wymagania klientów z większą precyzją i nie byli w tych wysiłkach ograniczeni dotychczasowymi rozwiązaniami.

1. hybryda plug-in Lexusa
Nowy NX 450h+ przeciera szlaki jeśli chodzi o zastosowanie napędu hybrydowego typu plug-in w Lexusach. Samochód może jeździć wyłącznie na prądzie, a jeśli już zużywa paliwo, to robi to bardzo oszczędnie. Skuteczne połączenie większej baterii, mocnej jednostki elektrycznej i benzynowego motoru nie było trudne, bo…

15 lat doświadczenia
…tworzenie zelektryfikowanych napędów to dla Lexusa chleb powszedni. Marka ma bowiem 15 lat doświadczenia w opracowywaniu hybrydowego napędu. To sprawia, że jest on tak niezawodny i oszczędny, a stworzenie hybrydy typu plug-in było dużo łatwiejsze.

309 KM mocy systemowej
Elektryfikacja to nie tylko oszczędność, ale i doskonale osiągi. O wrażenia z jazdy i bezpieczeństwo dba pokaźna moc łączna układu, która wynosi 309 KM. Współpracujące silniki spalinowy i elektryczne dają pewność, że Lexus nie złapie zadyszki nawet podczas wyprzedzania w górach czy na niemieckiej autostradzie

6,3 sekundy od zera do setki
Dowodzą tego również osiągi Lexusa NX 450h+. Rewelacyjna elastyczność, błyskawiczna reakcja na gaz i czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszący 6,3 sekundy. Z takim napędem nie trzeba się obawiać podróży z bagażami i kompletem pasażerów.

18,1 kWh to pojemności baterii
Akumulatory hybrydowego NX 450h+ mają pojemność 18,1 kWh. To znacznie więcej niż w przypadku tradycyjnej hybrydy, bo ich przeznaczenie jest zgoła inne. Akumulator składający się z 96 ogniw ma więc większą pojemność, która umożliwia…

Ponad 69 km zasięgu wyłącznie na silniku elektrycznym
…swobodną jazdę bez uruchamiania silnika spalinowego. W pełni naładowany Lexus NX 450h+ przejedzie na prądzie średnio 69–76 km. Oznacza to, że na co dzień nowy NX może być niemal jak samochód w pełni elektryczny, bo w mieście zasięg na prądzie według normy WLTP jest jeszcze większy i wynosi 89-98 km. Dla większości kierowców droga do pracy i z powrotem jest znacznie krótsza. Nawet jeśli wiedzie przez drogi szybkiego ruchu, nie ma powodu do zmartwień.

Do 135 km/h na prądzie
Wyjazd na drogę ekspresową bez uruchamiania silnika spalinowego będzie możliwy, bo NX 450h+ może się rozpędzić na silniku elektrycznym niemal do maksymalnej dozwolonej w Polsce prędkości autostradowej. Dzięki temu, że zelektryfikowany napęd dysponuje pokaźną mocą i sporym momentem obrotowym, nawet dynamiczna jazda jest możliwa bez wykorzystania silnika spalinowego. Korzyści jest jednak jeszcze więcej.

0,9–1,1 l/100 km
Mocny układ napędowy oznacza, że nie będziemy musieli często korzystać z pełnej mocy. To owocuje z kolei niższym zużyciem paliwa, które w Lexusie NX kształtuje się na poziomie od 0,9-1,1 l/100 km (dane przed homologacją). Jak odczytywać te wartości, skoro hybryda plug-in może poruszać się wyłącznie na prądzie? Chodzi o to, że jeśli zaczniemy podróż z naładowanym akumulatorem i będziemy jechali aż do jego rozładowania, spalanie wyniesie okrągłe 0 l/100 km. Gdy jednak silnik spalinowy wkroczy do gry, to równo po przejechaniu 100 km, wynik z całej trasy uplasuje się na poziomie 0,9-1,1 l/100 km. Całkiem nieźle. A jeśli już jesteśmy przy wyładowanym akumulatorze…

30% lepsza wydajność z rozładowanym akumulatorem
Hybrydy plug-in z rozładowaną baterią nierzadko robią się paliwożerne. W przypadku Lexusa jest inaczej. Bezcenne doświadczenia z wieloletniej produkcji zelektryfikowanych układów napędowych sprawiło, że Lexus NX 450h+ z wyładowanym akumulatorem wciąż jest ekonomiczny i porusza się tak, jak tradycyjna hybryda. W takich warunkach, jego układ jest aż o 30% lepszy od rywali.

Około 2,5 godziny, by naładować akumulatory ponownie
Nie trzeba długo czekać, by uzupełnić baterie hybrydowego NX 450h+. Około 2,5 godzinny odpoczynek po powrocie z pracy przyda się zarówno kierowcy, jak i Lexusowi, który po takiej pauzie będzie naładowany w 100% (przy ładowaniu z wykorzystaniem gniazda 230 V / 32 A) i gotowy, by zacząć wieczór z pełną energią. Pokładowa ładowarka o mocy 6,6 kW zadba o to, by ładowanie trwało jak najkrócej.

4 napędzane koła
Pierwsza hybryda plug-in Lexusa wyróżnia się również napędem na cztery koła E-Four, który w tej wersji dostępny jest w standardzie. Nieocenione rozwiązanie sprawdzi się w górach czy pod stokiem narciarskim, ale z tak dużą mocą układu napędowego z pewnością okaże się przydatne także w deszczu, czy jesienią, gdy asfalt jest nieco bardziej śliski.

55-litrów pojemności baku
W przeciwieństwie do większości konkurentów, ta wartość pozostała niezmienna względem pozostałych odmian. Dlaczego Lexus zdecydował się pozostawić pojemność baku w spokoju i wygospodarował miejsce na 55-litrowy zbiornik? Bo japońscy inżynierowie zdają sobie sprawę, że mocna hybryda plug-in będzie również jeździć w trasy. Dzięki temu jej autostradowy zasięg również stoi na dobrym poziomie.

21-litrowy schowek na kable do ładowania
W dobrym, japońskim stylu jest również dbałość o estetykę i czystą, niezagospodarowaną przestrzeń. Z myślą o porządku znaleziono tu specjalne miejsce do przechowywania kabli. Przewody do ładowania spokojnie zmieszczą się w 21-litrowym schowku pod podłogą bagażnika.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów” Biuro prasowe
2024-10-16 | 10:30

PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów”

Program ma na celu nie tylko rozwój młodych talentów w dziedzinie motosportu, ale także podniesienie poziomu edukacji technicznej w Polsce oraz promowanie motoryzacji jako perspektywicznej ścieżki kariery. PETRONAS wspiera młodych ludzi nie od dziś, jednocześnie pomagając branży warsztatowej pozyskiwać wykwalifikowaną kadrę.   „Wyścig talentów” to program, którego celem jest podniesienie poziomu wiedzy technicznej wśród młodzieży, zwrócenie uwagi na motoryzację jako przyszłościowy kierunek edukacyjny oraz ułatwienie firmom branżowym pozyskania wykwalifikowanych kadr. W obliczu niedoboru specjalistów w branży, inicjatywa ta może pomóc w pozyskaniu nowych, ambitnych kadr. Celem programu jest uświadomienie młodym ludziom, że praca w tej motoryzacji nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również jest interesująca, oferując szerokie możliwości rozwoju zawodowego oraz długotrwałą stabilność na rynku pracy.   Program skierowany jest do uczniów z blisko 900 szkół branżowych i technicznych, którzy w trakcie 9-miesięcznego konkursu będą mieli okazję sprawdzić się w serii wyzwań edukacyjnych oraz testów teoretycznych i praktycznych. Uczestnicy będą mieli okazję zdobyć nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim kluczowe umiejętności praktyczne, które są wysoko cenione przez pracodawców. Projekt ma szansę zmienić postrzeganie branży motoryzacyjnej i uświadomić jak atrakcyjna jest taka ścieżka kariery, a ponadto otworzyć przed młodymi realne perspektywy zatrudnienia.  „Wsparcie młodych talentów to nie tylko nasza odpowiedzialność, ale i misja. Strategicznie inwestujemy w przyszłość motoryzacji, dbając jednocześnie o rozwój lokalnych warsztatów. To właśnie młodzi ludzie, których mamy szansę wspierać, wkrótce zasilą szeregi firm i serwisów w całym kraju, przynosząc ze sobą świeże spojrzenie, innowacyjne podejście oraz nowoczesną wiedzę techniczną” – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektor ds. Marketingu na Europę Centralną i Północną w PETRONAS.  Konkurs – rozkład jazdy  "Wyścig talentów” rozpocznie się w październiku 2024 roku i potrwa do czerwca 2025 roku. Składać się będzie z siedmiu etapów eliminacyjnych, przygotowanych przez ponad 80 ekspertów branżowych. Uczestnicy konkursu będą musieli zmierzyć się z ponad 3500 pytaniami dotyczącymi technologii motoryzacyjnych. Łącznie do finału zakwalifikuje się 160 uczniów.   Na zwycięzców i finalistów poszczególnych etapów czekają atrakcyjne nagrody finansowe oraz rzeczowe o wartości do 1000 zł. Finaliści konkursu będą mieli okazję rywalizować o jeszcze bardziej wyjątkowe i prestiżowe trofea, w tym nagrodę główną - 10 000 zł.    Każdy ze 160 finalistów otrzyma także dostęp do specjalistycznych programów szkoleniowych, przygotowanych przez ekspertów technicznych oraz wykładowców z czołowych polskich politechnik i firm, w tym PETRONAS.   Rozwój branży warsztatowej  „Wyścig talentów” to nie tylko szansa dla młodych ludzi, ale także dla firm motoryzacyjnych, warsztatów samochodowych i uczelni, które poprzez udział w projekcie mogą zacieśnić relacje z potencjalnymi pracownikami, czy przyszłymi studentami oraz wspierać rozwój edukacji technicznej w Polsce. Uczestnicy programu to przyszli mechanicy, inżynierowie i specjaliści, którzy dzięki udziałowi w konkursie zdobędą doświadczenie niezbędne do pracy w nowoczesnych warsztatach. Wprowadzenie młodej generacji fachowców, gotowych stawić czoła nowym wyzwaniom, takim jak rosnąca liczba samochodów elektrycznych czy hybrydowych, jest kluczowe dla rozwoju całej branży.   PETRONAS jako kluczowy partner technologiczny, będzie wspierał uczestników konkursu wiedzą ekspercką, m.in. przygotowując materiały konkursowe oraz dzieląc się doświadczeniem.  "PETRONAS od lat angażuje się w różnorodne projekty wspierające edukację techniczną, ponieważ wierzymy, że nowa generacja specjalistów to klucz do rozwoju branży. 'Wyścig talentów' to szansa dla młodych ludzi, aby zdobyć umiejętności i nawiązać nowe relacje" dodaje Danuta Michałus-Sokołowska.  PETRONAS – partner w kształceniu przyszłych ekspertów motoryzacji  Zaangażowanie PETRONAS w program „Wyścig talentów” to kolejny krok w kierunku wspierania młodzieży, rozwoju edukacji technicznej, ale także budowanie relacji pomiędzy potencjalnymi pracownikami a przemysłem motoryzacyjnym. Firma od lat angażuje się w projekty wspierające młode talenty na całym świecie. W ramach wcześniejszych działań, PETRONAS organizował między innymi programy stypendialne dla studentów kierunków technicznych oraz szkolenia praktyczne w swoich centrach technologicznych. Przykładem jest współpraca z politechniką w Turynie oraz projekty takie jak PETRONAS Education Sponsorship Programme (PESP), który zapewnia wsparcie finansowe i edukacyjne dla wyróżniających się studentów.  Więcej na ten temat można przeczytać na stronie: Students & Graduates | PETRONAS Global   
Motoryzacja Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę
2024-10-09 | 14:00

Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę

Według wyników najnowszej ankiety BlaBlaCar niemal 70% kierowców korzystających z platformy ocenia swoje umiejętności jazdy na 5 w pięciostopniowej skali. Wśród
Motoryzacja Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
2024-10-09 | 10:00

Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services

Toyota kontynuuje Sezonową Wyprzedaż, która daje klientom możliwość skorzystania z atrakcyjnych rabatów na samochody. Z tej okazji Toyota Financial Services przedłuża

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.