Lexus NX w nowych wersjach
NX, czyli jeden z najpopularniejszych modeli Lexusa doczekał się dwóch nowych wersji. Specjalne odmiany Spice & Chic oraz Cool & Bright wprowadzają w SUV-ie nowy wygląd, szersze wyposażenie standardowe i już trafiły do salonów marki.
Spice & Chic
Lexus NX Spice & Chic wyróżnia się błyszczącym, srebrnym wykończeniem przedniego zderzaka, nadkolami z listwami w barwie nadwozia oraz aluminiowymi felgami w dwóch kombinacjach kolorystycznych. Obręcze mogą być srebrno-czarne lub brązowo-czarne. Wnętrze SUV-a również można skonfigurować na różne sposoby. Uwagę najbardziej przyciąga czarna tapicerka z karmazynowymi wstawkami, przeszyciami w tym samym kolorze i srebrnym elementami wykończeniowymi.
Do wyboru jest też wnętrze pokryte czarną skórą, której towarzyszą brązowe lub jasne przeszycia oraz ozdobne panele na desce rozdzielczej i boczkach drzwi w brązowym lub srebrnym kolorze. Ponadto w standardowym wyposażeniu auta znalazły się systemy monitorowania martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu oraz bezdotykowo otwierana klapa bagażnika.
Cool & Bright
Wersja Cool & Bright bazuje na dobrze znanej odmianie F Sport. W tej wersji Lexus NX również zyskuje nadkola wykończone w kolorze nadwozia, a także aluminiowe felgi o średnicy 18 cali z ostrymi ramionami. Natomiast w środku z czarną tapicerką kontrastują niebieskie przeszycia. Lexus NX Cool & Bright otrzymuje w standardzie układy monitorowania martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.
W dwóch wersjach napędowych
Obie wersje specjalne Lexusa NX na tę chwilę są dostępne tylko na japońskim rynku i występują z napędem konwencjonalnym (NX 300) lub hybrydowym (NX 300h). Do wyboru jest turbodoładowany silnik 2.0 o mocy około 240 KM lub prawie 200-konna hybryda. Za wariant Spice & Chic trzeba zapłacić minimum 4 879 000 jenów, czyli około 176 tys. zł. Ceny egzemplarzy w wersji Cool & Bright startują od 5 418 000 jenów (196 tys. zł).

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.