Lexus NX w nowych wersjach
NX, czyli jeden z najpopularniejszych modeli Lexusa doczekał się dwóch nowych wersji. Specjalne odmiany Spice & Chic oraz Cool & Bright wprowadzają w SUV-ie nowy wygląd, szersze wyposażenie standardowe i już trafiły do salonów marki.
Spice & Chic
Lexus NX Spice & Chic wyróżnia się błyszczącym, srebrnym wykończeniem przedniego zderzaka, nadkolami z listwami w barwie nadwozia oraz aluminiowymi felgami w dwóch kombinacjach kolorystycznych. Obręcze mogą być srebrno-czarne lub brązowo-czarne. Wnętrze SUV-a również można skonfigurować na różne sposoby. Uwagę najbardziej przyciąga czarna tapicerka z karmazynowymi wstawkami, przeszyciami w tym samym kolorze i srebrnym elementami wykończeniowymi.
Do wyboru jest też wnętrze pokryte czarną skórą, której towarzyszą brązowe lub jasne przeszycia oraz ozdobne panele na desce rozdzielczej i boczkach drzwi w brązowym lub srebrnym kolorze. Ponadto w standardowym wyposażeniu auta znalazły się systemy monitorowania martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu oraz bezdotykowo otwierana klapa bagażnika.
Cool & Bright
Wersja Cool & Bright bazuje na dobrze znanej odmianie F Sport. W tej wersji Lexus NX również zyskuje nadkola wykończone w kolorze nadwozia, a także aluminiowe felgi o średnicy 18 cali z ostrymi ramionami. Natomiast w środku z czarną tapicerką kontrastują niebieskie przeszycia. Lexus NX Cool & Bright otrzymuje w standardzie układy monitorowania martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.
W dwóch wersjach napędowych
Obie wersje specjalne Lexusa NX na tę chwilę są dostępne tylko na japońskim rynku i występują z napędem konwencjonalnym (NX 300) lub hybrydowym (NX 300h). Do wyboru jest turbodoładowany silnik 2.0 o mocy około 240 KM lub prawie 200-konna hybryda. Za wariant Spice & Chic trzeba zapłacić minimum 4 879 000 jenów, czyli około 176 tys. zł. Ceny egzemplarzy w wersji Cool & Bright startują od 5 418 000 jenów (196 tys. zł).

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.