Komunikaty PR

Lexus - obrońca wolnossącej V-ósemki

2021-03-12  |  18:00
Biuro prasowe

Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin sprawiają, że silniki V8 stopniowo znikają ze świata motoryzacji. A te w tradycyjnym, wolnossącym wydaniu można śmiało nazwać wymierającym gatunkiem. Jest jednak marka, w której ofercie nadal znajdziemy kilka modeli z potężnymi widlastymi ósemkami bez doładowania. To Lexus, który dzięki popularności swoich niskoemisyjnych hybryd może utrzymać w ofercie jednostki dla entuzjastów charakterystycznego bulgotu. W których modelach nadal go usłyszymy? 


LX 570 – największy SUV Lexusa

Lexus LX 570 to luksusowa terenówka na ramie spokrewniona z Toyotą Land Cruiser 200, która w Europie była znana jako Land Cruiser V8. LX 570 jest największym SUV-em Lexusa, dostępnym m.in. w Japonii, USA, Kanadzie i Australii. Wolnossący benzynowy silnik V8 3UR-FE o pojemności 5,7 l dostarcza 370 KM mocy oraz 530 Nm momentu obrotowego. Silnik ten sparowany z 8-biegowym automatem napędza wszystkie koła. Napęd 4x4 z 5 trybami jazdy sprawia, że auto bez trudu radzi sobie w ciężkim terenie i może pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. W Australii Lexusa LX jest dostępny także w wariancie 450d z 4,5-litrowym silnikiem Diesla V8 o mocy 270 KM.

Terenowy GX 460

Lexus GX 460 to kolejny model Lexusa mocno związany z Land Cruiserem, jednak tym razem chodzi o model 150, czyli w Europie znany po prostu jako Land Cruiser, a na niektórych rynkach jako Land Cruiser Prado. W gamie luksusowej terenówki GX 460 również znajdziemy widlastą ósemkę. Jest to benzynowy silnik 4,6 l oznaczony jako 1UR-FE, który wytwarza 301 KM mocy i 446 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów i standardowo ma napęd na 4 koła. GX z tym silnikiem jest zdolny do ciągnięcia 3-tonowej przyczepy.

Flagowe coupe LC 500

Choć Lexus LC jest sportowym coupe o świetnych osiągach, jego twórcy postawili na połączenie przyjemności z jazdy z wyrafinowaną stylistyką, topowymi technologiami bezpieczeństwa i dopracowanym wykończeniem. Auto jest dostępne w wersji hybrydowej opartej na silniku V6 3,5 l, natomiast wersję benzynową napędza wysokoobrotowy, pięciolitrowy silnik V8, czyli wolnossąca jednostka 2UR-GSE. Silnik w czasie spokojnej jazdy przechodzi w oszczędny cykl Atkinsona – to technologia doprowadzona do perfekcji przez Lexusa na użytek układów hybrydowych. Siła napędowa przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem ciasno zestopniowanej, 10-biegowej automatycznej skrzyni. Jednostka rozwija moc 464 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm przy 4800 obr./min. Takie parametry pozwalają rozpędzić LC 500 Coupe od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Jednak nie same osiągi są najważniejsze w tym luksusowym modelu, lecz odczucia podczas jazdy. Widlasty 8-cylindrowy silnik zapewnia gładkie, liniowe przyspieszenie i wspaniale brzmi.

Kabriolet LC 500 Convertible

Pierwszy kabriolet Lexusa, choć ma bardzo wiele wspólnego z bliźniaczym coupé LC 500, został poddany znaczącym modyfikacjom, aby zachować nadzwyczajną sztywność nadwozia. Kluczowa dla atrakcyjności tego modelu jest konstrukcja miękkiego dachu – rozłożony zachowuje linię nadwozia coupe, zaś po jego złożeniu tylna część samochodu wygląda elegancko i gładko, a zewnętrzna część auta płynnie komponuje się z wnętrzem. Kabriolet ma jeszcze niżej niż coupe położony środek ciężkości, a jego właściwości aerodynamiczne służą zarówno poprawie właściwości jezdnych, jak i utrzymaniu przyjemnej atmosfery we wnętrzu auta pomimo odsłoniętej kabiny.

LC 500 Convertible jest napędzany tym samym silnikiem V8 5.0, co wersja z twardym dachem, który zapewnia mu przyspieszenie od 100 km/h w 5 s. Jego konstrukcja sprawia, że jest zarówno bardzo trwały, jak i lekki. O trwałości decyduje nie tylko brak doładowania, ale także wytrzymałe, kute korbowody i tytanowe zawory, które pozwalają mu na pełną swobodę pracy na wysokich obrotach. Podwojony układ dolotowy zwiększa dopływ powietrza i poprawia brzmienie silnika. Lexus zastosował w nim swoje najlepsze rozwiązania w zakresie redukcji tarcia i oporów tłoczenia, a także nieprzyjemnych hałasów i wibracji.

Ostry RC F

Pięciolitrowy silnik V8 pracuje także w sportowym coupe RC F. To samochód, w którym luksus spotyka się z osiągami i sportowymi odczuciami z jazdy. Dotyczy to w szczególności wersji Track Edition, najbardziej pikantnej w aktualnej ofercie Lexusa. RC F Track Edition otrzymał udoskonaloną aerodynamikę, zmniejszoną masę, tuning zawieszenia i zmiany w stylistyce. Auto zostało opracowane we współpracy z zespołami wyścigowymi Lexusa startującymi w seriach Super GT i IMSA.

Pięciolitrowy silnik V8 w tym modelu ma tę samą moc i moment obrotowy, co w LC 500, ale dzięki obniżonej masie i elektronicznej kontroli startu RC F osiąga setkę w 4,3 s. Lexus zmodyfikował w nim podwójny układ dolotowy, tak aby drugi trakt otwierał się przy niższych obrotach silnika (2 800 obr./min. zamiast 3 600 obr./min.). W tym sportowym coupe zastosowano automatyczną skrzynię o ośmiu biegach, w której najwyższy bieg ma wydłużone przełożenie (3.13 zamiast 2.93).

Nowy IS 500 F Sport Performance

Jest jeszcze jeden model Lexusa, w którym kryje się silnik V8 5.0. To zupełna nowość – IS 500 F Sport Performance. Sportowy sedan zadebiutował właśnie w USA i trafi do sprzedaży w tym roku. W tym przypadku silnik 2UR-GSE jest nieco mocniejszy, bo rozwija 479 KM mocy przy 7100 obr./min i 535 Nm momentu obrotowego przy 4800 obr./min. Został sparowany z 8-stopniową automatyczną skrzynią Sport Direct Shift. Nowe sportowe auto w gamie Lexusa rozpędza się do 96 km/h w 4,5 s. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wysokooktanowa majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile Biuro prasowe
2024-03-28 | 10:40

Wysokooktanowa majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile

Majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile - największe takie wydarzenie motorsportowe i lotnicze w rejonie Już po raz kolejny zapraszamy wszystkich entuzjastów lotnictwa i motoryzacji
Motoryzacja Duża moc zwiększa ryzyko wypadków. Tak wynika ze statystyk.
2024-03-27 | 18:00

Duża moc zwiększa ryzyko wypadków. Tak wynika ze statystyk.

Bezpośrednia korelacja między mocą silnika, a wskaźnikiem uszkodzeń W badaniu carVertical przeanalizowano raporty historii pojazdów 43 marek samochodów. We
Motoryzacja Dobry booster przydaje się cały rok
2024-03-11 | 20:00

Dobry booster przydaje się cały rok

Boostery do akumulatorów przydają się głównie zimą – tak sądzi zapewne większość kierowców. W praktyce jest inaczej. Tak naprawdę, booster warto wozić ze sobą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Gwiazdy

Gwiazdy

Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać

Aktor zaznacza, że lubi wręczać prezenty i obserwować reakcję osób, którym je wręcza. Raczej nie zdarzyło mu się w tej kwestii nieprzyjemnie kogoś zaskoczyć. On sam również nie dostał czegoś, co szybko wylądowało w koszu.

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.