Komunikaty PR

Lexus - obrońca wolnossącej V-ósemki

2021-03-12  |  18:00
Biuro prasowe

Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin sprawiają, że silniki V8 stopniowo znikają ze świata motoryzacji. A te w tradycyjnym, wolnossącym wydaniu można śmiało nazwać wymierającym gatunkiem. Jest jednak marka, w której ofercie nadal znajdziemy kilka modeli z potężnymi widlastymi ósemkami bez doładowania. To Lexus, który dzięki popularności swoich niskoemisyjnych hybryd może utrzymać w ofercie jednostki dla entuzjastów charakterystycznego bulgotu. W których modelach nadal go usłyszymy? 


LX 570 – największy SUV Lexusa

Lexus LX 570 to luksusowa terenówka na ramie spokrewniona z Toyotą Land Cruiser 200, która w Europie była znana jako Land Cruiser V8. LX 570 jest największym SUV-em Lexusa, dostępnym m.in. w Japonii, USA, Kanadzie i Australii. Wolnossący benzynowy silnik V8 3UR-FE o pojemności 5,7 l dostarcza 370 KM mocy oraz 530 Nm momentu obrotowego. Silnik ten sparowany z 8-biegowym automatem napędza wszystkie koła. Napęd 4x4 z 5 trybami jazdy sprawia, że auto bez trudu radzi sobie w ciężkim terenie i może pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. W Australii Lexusa LX jest dostępny także w wariancie 450d z 4,5-litrowym silnikiem Diesla V8 o mocy 270 KM.

Terenowy GX 460

Lexus GX 460 to kolejny model Lexusa mocno związany z Land Cruiserem, jednak tym razem chodzi o model 150, czyli w Europie znany po prostu jako Land Cruiser, a na niektórych rynkach jako Land Cruiser Prado. W gamie luksusowej terenówki GX 460 również znajdziemy widlastą ósemkę. Jest to benzynowy silnik 4,6 l oznaczony jako 1UR-FE, który wytwarza 301 KM mocy i 446 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów i standardowo ma napęd na 4 koła. GX z tym silnikiem jest zdolny do ciągnięcia 3-tonowej przyczepy.

Flagowe coupe LC 500

Choć Lexus LC jest sportowym coupe o świetnych osiągach, jego twórcy postawili na połączenie przyjemności z jazdy z wyrafinowaną stylistyką, topowymi technologiami bezpieczeństwa i dopracowanym wykończeniem. Auto jest dostępne w wersji hybrydowej opartej na silniku V6 3,5 l, natomiast wersję benzynową napędza wysokoobrotowy, pięciolitrowy silnik V8, czyli wolnossąca jednostka 2UR-GSE. Silnik w czasie spokojnej jazdy przechodzi w oszczędny cykl Atkinsona – to technologia doprowadzona do perfekcji przez Lexusa na użytek układów hybrydowych. Siła napędowa przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem ciasno zestopniowanej, 10-biegowej automatycznej skrzyni. Jednostka rozwija moc 464 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm przy 4800 obr./min. Takie parametry pozwalają rozpędzić LC 500 Coupe od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Jednak nie same osiągi są najważniejsze w tym luksusowym modelu, lecz odczucia podczas jazdy. Widlasty 8-cylindrowy silnik zapewnia gładkie, liniowe przyspieszenie i wspaniale brzmi.

Kabriolet LC 500 Convertible

Pierwszy kabriolet Lexusa, choć ma bardzo wiele wspólnego z bliźniaczym coupé LC 500, został poddany znaczącym modyfikacjom, aby zachować nadzwyczajną sztywność nadwozia. Kluczowa dla atrakcyjności tego modelu jest konstrukcja miękkiego dachu – rozłożony zachowuje linię nadwozia coupe, zaś po jego złożeniu tylna część samochodu wygląda elegancko i gładko, a zewnętrzna część auta płynnie komponuje się z wnętrzem. Kabriolet ma jeszcze niżej niż coupe położony środek ciężkości, a jego właściwości aerodynamiczne służą zarówno poprawie właściwości jezdnych, jak i utrzymaniu przyjemnej atmosfery we wnętrzu auta pomimo odsłoniętej kabiny.

LC 500 Convertible jest napędzany tym samym silnikiem V8 5.0, co wersja z twardym dachem, który zapewnia mu przyspieszenie od 100 km/h w 5 s. Jego konstrukcja sprawia, że jest zarówno bardzo trwały, jak i lekki. O trwałości decyduje nie tylko brak doładowania, ale także wytrzymałe, kute korbowody i tytanowe zawory, które pozwalają mu na pełną swobodę pracy na wysokich obrotach. Podwojony układ dolotowy zwiększa dopływ powietrza i poprawia brzmienie silnika. Lexus zastosował w nim swoje najlepsze rozwiązania w zakresie redukcji tarcia i oporów tłoczenia, a także nieprzyjemnych hałasów i wibracji.

Ostry RC F

Pięciolitrowy silnik V8 pracuje także w sportowym coupe RC F. To samochód, w którym luksus spotyka się z osiągami i sportowymi odczuciami z jazdy. Dotyczy to w szczególności wersji Track Edition, najbardziej pikantnej w aktualnej ofercie Lexusa. RC F Track Edition otrzymał udoskonaloną aerodynamikę, zmniejszoną masę, tuning zawieszenia i zmiany w stylistyce. Auto zostało opracowane we współpracy z zespołami wyścigowymi Lexusa startującymi w seriach Super GT i IMSA.

Pięciolitrowy silnik V8 w tym modelu ma tę samą moc i moment obrotowy, co w LC 500, ale dzięki obniżonej masie i elektronicznej kontroli startu RC F osiąga setkę w 4,3 s. Lexus zmodyfikował w nim podwójny układ dolotowy, tak aby drugi trakt otwierał się przy niższych obrotach silnika (2 800 obr./min. zamiast 3 600 obr./min.). W tym sportowym coupe zastosowano automatyczną skrzynię o ośmiu biegach, w której najwyższy bieg ma wydłużone przełożenie (3.13 zamiast 2.93).

Nowy IS 500 F Sport Performance

Jest jeszcze jeden model Lexusa, w którym kryje się silnik V8 5.0. To zupełna nowość – IS 500 F Sport Performance. Sportowy sedan zadebiutował właśnie w USA i trafi do sprzedaży w tym roku. W tym przypadku silnik 2UR-GSE jest nieco mocniejszy, bo rozwija 479 KM mocy przy 7100 obr./min i 535 Nm momentu obrotowego przy 4800 obr./min. Został sparowany z 8-stopniową automatyczną skrzynią Sport Direct Shift. Nowe sportowe auto w gamie Lexusa rozpędza się do 96 km/h w 4,5 s. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów” Biuro prasowe
2024-10-16 | 10:30

PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów”

Program ma na celu nie tylko rozwój młodych talentów w dziedzinie motosportu, ale także podniesienie poziomu edukacji technicznej w Polsce oraz promowanie motoryzacji jako perspektywicznej ścieżki kariery. PETRONAS wspiera młodych ludzi nie od dziś, jednocześnie pomagając branży warsztatowej pozyskiwać wykwalifikowaną kadrę.   „Wyścig talentów” to program, którego celem jest podniesienie poziomu wiedzy technicznej wśród młodzieży, zwrócenie uwagi na motoryzację jako przyszłościowy kierunek edukacyjny oraz ułatwienie firmom branżowym pozyskania wykwalifikowanych kadr. W obliczu niedoboru specjalistów w branży, inicjatywa ta może pomóc w pozyskaniu nowych, ambitnych kadr. Celem programu jest uświadomienie młodym ludziom, że praca w tej motoryzacji nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również jest interesująca, oferując szerokie możliwości rozwoju zawodowego oraz długotrwałą stabilność na rynku pracy.   Program skierowany jest do uczniów z blisko 900 szkół branżowych i technicznych, którzy w trakcie 9-miesięcznego konkursu będą mieli okazję sprawdzić się w serii wyzwań edukacyjnych oraz testów teoretycznych i praktycznych. Uczestnicy będą mieli okazję zdobyć nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim kluczowe umiejętności praktyczne, które są wysoko cenione przez pracodawców. Projekt ma szansę zmienić postrzeganie branży motoryzacyjnej i uświadomić jak atrakcyjna jest taka ścieżka kariery, a ponadto otworzyć przed młodymi realne perspektywy zatrudnienia.  „Wsparcie młodych talentów to nie tylko nasza odpowiedzialność, ale i misja. Strategicznie inwestujemy w przyszłość motoryzacji, dbając jednocześnie o rozwój lokalnych warsztatów. To właśnie młodzi ludzie, których mamy szansę wspierać, wkrótce zasilą szeregi firm i serwisów w całym kraju, przynosząc ze sobą świeże spojrzenie, innowacyjne podejście oraz nowoczesną wiedzę techniczną” – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektor ds. Marketingu na Europę Centralną i Północną w PETRONAS.  Konkurs – rozkład jazdy  "Wyścig talentów” rozpocznie się w październiku 2024 roku i potrwa do czerwca 2025 roku. Składać się będzie z siedmiu etapów eliminacyjnych, przygotowanych przez ponad 80 ekspertów branżowych. Uczestnicy konkursu będą musieli zmierzyć się z ponad 3500 pytaniami dotyczącymi technologii motoryzacyjnych. Łącznie do finału zakwalifikuje się 160 uczniów.   Na zwycięzców i finalistów poszczególnych etapów czekają atrakcyjne nagrody finansowe oraz rzeczowe o wartości do 1000 zł. Finaliści konkursu będą mieli okazję rywalizować o jeszcze bardziej wyjątkowe i prestiżowe trofea, w tym nagrodę główną - 10 000 zł.    Każdy ze 160 finalistów otrzyma także dostęp do specjalistycznych programów szkoleniowych, przygotowanych przez ekspertów technicznych oraz wykładowców z czołowych polskich politechnik i firm, w tym PETRONAS.   Rozwój branży warsztatowej  „Wyścig talentów” to nie tylko szansa dla młodych ludzi, ale także dla firm motoryzacyjnych, warsztatów samochodowych i uczelni, które poprzez udział w projekcie mogą zacieśnić relacje z potencjalnymi pracownikami, czy przyszłymi studentami oraz wspierać rozwój edukacji technicznej w Polsce. Uczestnicy programu to przyszli mechanicy, inżynierowie i specjaliści, którzy dzięki udziałowi w konkursie zdobędą doświadczenie niezbędne do pracy w nowoczesnych warsztatach. Wprowadzenie młodej generacji fachowców, gotowych stawić czoła nowym wyzwaniom, takim jak rosnąca liczba samochodów elektrycznych czy hybrydowych, jest kluczowe dla rozwoju całej branży.   PETRONAS jako kluczowy partner technologiczny, będzie wspierał uczestników konkursu wiedzą ekspercką, m.in. przygotowując materiały konkursowe oraz dzieląc się doświadczeniem.  "PETRONAS od lat angażuje się w różnorodne projekty wspierające edukację techniczną, ponieważ wierzymy, że nowa generacja specjalistów to klucz do rozwoju branży. 'Wyścig talentów' to szansa dla młodych ludzi, aby zdobyć umiejętności i nawiązać nowe relacje" dodaje Danuta Michałus-Sokołowska.  PETRONAS – partner w kształceniu przyszłych ekspertów motoryzacji  Zaangażowanie PETRONAS w program „Wyścig talentów” to kolejny krok w kierunku wspierania młodzieży, rozwoju edukacji technicznej, ale także budowanie relacji pomiędzy potencjalnymi pracownikami a przemysłem motoryzacyjnym. Firma od lat angażuje się w projekty wspierające młode talenty na całym świecie. W ramach wcześniejszych działań, PETRONAS organizował między innymi programy stypendialne dla studentów kierunków technicznych oraz szkolenia praktyczne w swoich centrach technologicznych. Przykładem jest współpraca z politechniką w Turynie oraz projekty takie jak PETRONAS Education Sponsorship Programme (PESP), który zapewnia wsparcie finansowe i edukacyjne dla wyróżniających się studentów.  Więcej na ten temat można przeczytać na stronie: Students & Graduates | PETRONAS Global   
Motoryzacja Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę
2024-10-09 | 14:00

Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę

Według wyników najnowszej ankiety BlaBlaCar niemal 70% kierowców korzystających z platformy ocenia swoje umiejętności jazdy na 5 w pięciostopniowej skali. Wśród
Motoryzacja Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
2024-10-09 | 10:00

Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services

Toyota kontynuuje Sezonową Wyprzedaż, która daje klientom możliwość skorzystania z atrakcyjnych rabatów na samochody. Z tej okazji Toyota Financial Services przedłuża

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.