Komunikaty PR

Lexus planuje crossovera segmentu B?

2020-05-16  |  12:00
Biuro prasowe

Zgodnie z najnowszymi informacjami napływającymi z Chin, Lexus planuje wprowadzenie na rynek nowego crossovera. Samochód ma być mniejszy od kompaktowego modelu UX i konstrukcyjnie spokrewniony z najnowszym modelem Toyoty.

 

Najmniejszy w ofercie Lexusa

Jak donosi chiński portal Autohome, nowy crossover Lexusa ma być oparty na tej samej platformie, co niedawno zaprezentowana Toyota Yaris Cross. Samochód będzie zatem przedstawicielem segmentu B i – o ile faktycznie dojdzie do jego debiutu – najmniejszym autem w ofercie Lexusa.

Nowy model ma otrzymać oznaczenie BX. Litera B będzie wynikać najpewniej z przynależności segmentowej, a znakiem X Lexus określa wszystkie SUV-y i crossovery w swojej ofercie. Chińskie media sugerują, że auto zadebiutuje w 2023 roku, a więc dwa lata po rynkowym debiucie Yarisa Cross, zapowiedzianym na 2021 rok. Samochód powstanie przede wszystkim z myślą o rynkach chińskim i europejskim, gdzie małe crossovery cieszą się sporą popularnością.

Czego się spodziewać?

Toyota Yaris Cross mierzy niecałe 4,2 m długości i 1,765 m szerokości, a jej rozstaw osi wynosi 2,56 m. Dla porównania Lexus UX jest o około 30 cm dłuższy, o 7,5 cm szerszy, a odległość między osiami w tym modelu to 2,64 m, czyli o 8 cm więcej. Yaris Cross, tak jak inne nowe samochody Toyoty i Lexusa, jest oparty na platformie w architekturze TNGA, która obniża środek ciężkości oraz zwiększa sztywność nadwozia i w znacznym stopniu zwiększa pewność prowadzenia auta.

Lexus BX z pewnością będzie miał podobne wymiary, co Yaris Cross i skorzysta z zalet architektury TNGA. Pod maską auta niemal na pewno znajdzie się też napęd hybrydowy. W przypadku nowego crossovera Toyoty to układ o mocy 116 KM z silnikiem 1.5. W ofercie możemy spodziewać się również napędu na cztery koła, który w Toyocie Yaris Cross też będzie dostępny. Do tego Lexus z pewnością dorzuci bardziej luksusowe wnętrze, jeśli rzeczywiście zdecyduje się na wprowadzenie takiego auta do oferty.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas
Motoryzacja Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
2024-11-28 | 10:00

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday

Prido, polski producent wideorejestratorów samochodowych, przygotował ofertę promocyjną z okazji Black Week. Propozycja dotyczy flagowego wideorejestratora firmy – prido i9

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.