Lexus pokazuje, jak może wyglądać życie na Księżycu
Styliści Lexusa uwielbiają wybiegać swoimi projektami w przyszłość. Wystarczy popatrzeć na liczne auta koncepcyjne japońskiej marki. Ale tym razem poszli o krok dalej i stanęli… na powierzchni Księżyca. Tak powstały projekty siedmiu pojazdów i statków kosmicznych, jakimi moglibyśmy się poruszać, gdyby w przyszłości człowiek skolonizował Srebrny Glob. Który z nich stanie się krótkim pociągnięciem ołówka dla stylisty, ale wielkim przełomem dla motoryzacji?
Prace designerów Lexusa były odpowiedzią na zaproszenie do udziału w projekcie stworzonym w przez Document Journal, amerykański magazyn poświęcony kulturze i sztuce. Jego owocem stało się Lunar Design Portfolio – katalog skupiający pomysły najlepszych światowych projektantów z różnych branż i ukazujący ich wyobrażenia dotyczące życia na Księżycu. W interesującym wyzwaniu wzięło udział pięciu stylistów z europejskiego studia ED2 Toyoty i Lexusa. Tym samym, w którym pracowano nad Toyotą C-HR czy futurystycznym Lexusem LF-30 Concept.
Zero Gravity
Ten przypominający motocykl pojazd wykorzystuje specjalny system – Magnetic Levitation, który w oparciu o pole magnetyczne wytwarzane przez Księżyc pozwala lewitować nad jego nierówną powierzchnią. Oczywiście Zero Gravity może się nad nią poruszać i to z niemałą prędkością, bo nawet 500 km/h. Konstrukcja pojazdu jest w pełni skoncentrowana na kierowcy, który steruje nim za pomocą elementów przypominających lejce. Zaś w stylistyce Zero Gravity możemy łatwo dostrzec kształty nawiązujące do charakterystycznej atrapy chłodnicy aut Lexusa. Autorem projektu jest Karl Dujardin i to właśnie jego dzieło znalazło się w drukowanym Lunar Design Portfolio.
Lexus Cosmos
Cosmos jest sporym statkiem przeznaczonym zarówno do dłuższych podróży kosmicznych, jak i krótszych tras wokół powierzchni Księżyca. Charakterystycznym elementem tej latającej jednostki o kształcie przypominającym wieczne pióro jest przeszklony segment. Pełni rolę obserwatorium, a także miejsca w którym można cieszyć się stanem nieważkości i zaznać „bezgrawitacyjnej kąpieli”. Na pokładzie nie zabrakło również komfortowej kabiny, a cały projekt pokazuje, jak kiedyś może wyglądać luksusowe podróżowanie w kosmosie. Koncept opracował Jean-Baptiste Henry.
Bouncing Moon Roller
Przyszłością są według projektantów Lexusa nie tylko statki latające, chociaż Bouncing Moon Roller może chwilami wznieść się na sporą wysokość. Ten niemal całkowicie okrągły pojazd bazuje na elastycznej powłoce wykonanej z nanorurek grafenowych i niczym piłka przeskakuje nad przeszkodami. Kabina oraz baterie zasilające jego silniki znajdują się w środku i są stabilizowane żyroskopowo. Bouncing Moon Roller jest dziełem Julien Marie.
Lexus Lunar Cruiser
Lunar Cruiser to prawdziwie wszechstronny pojazd. Wyposażono go w ogromne koła z grubymi oponami, którym niestraszne są duże i ostre skały. Koła można ponadto obrócić o 90 stopni, by statek niczym wielki dron wzniósł się nad powierzchnię Księżyca. Kabina Lexusa Lunar Cruiser ma opływowy kształt i wyraźnie nawiązuje do stylistki aut japońskiej marki, a w jej środku znalazło się oczywiście komfortowe wnętrze. Projekt opracował Keisuke Matsuno.
Lexus Lunar Mission
Projekt tego statku latającego stworzono z myślą o ludziach, którzy zamierzają odbyć swój pierwszy lota na Księżyc i stanąć na jego powierzchni. Charakterystycznym elementem jest jego lustrzana powierzchnia, która odbija widok przestrzeni kosmicznej w czasie lotu. Skrzydła Lexus Lunar Mission mają nietypowy, mocno zakrzywiony kształt i przypominają logo japońskiej marki. Autorem konceptu jest Yung Presciutti.
Lexus Moon Racer
Moon Racer jest kierowany do miłośników aktywnego tryby życia. Pojazd może poruszać się na różnych powierzchniach i niestraszne mu są skoki, wspinaczka czy jazda wyścigowa. Aby dodatkowo podkreślić wrażenia z jazdy, kierowcę otacza obszerna, przeszklona kopuła. Koncept Lexus Moon Racer jest również dziełem Yunga Presciuttiego.
Lexus Lunar
Lunar to zacznie większy pojazd, którego zadaniem jest ułatwienie bezpiecznego odkrywania kolejnych zakątków Księżyca. Jego konstrukcja składa się z dwóch części – dół stanowi platforma z sześcioma potężnymi i wytrzymałymi kołami, natomiast na górze znajduje się kabina osobowa. Górna część pojazdu może zostać odczepiona i posłużyć za pierwszą bazę dla księżycowej kolonii. Lexus Lunar to kolejny projekt Yunga Presciuttiego

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.