Komunikaty PR

Lexus publikuje tajemnicze zdjęcie z symbolem F Sport. Zapowiedź nowego modelu?

2021-02-22  |  11:30
Biuro prasowe

Amerykański oddział Lexusa opublikował tajemnicze zdjęcie. Widać na nim fragment osłony silnika i logo F Sport. Premiera nowego modelu o sportowym charakterze wydaje się bardzo bliska. Pogłoski wskazują na mocnego sedana.
 

Nowa era

Nietypowa fotografia trafiła na profile w mediach społecznościowych i strony internetowe Lexusa USA 15 lutego. Pod każdym zdjęciem znalazł się podpis „A new era of F SPORT performance vehicles is coming” (Nadchodzi nowa era dla pojazdów z linii F SPORT). Jeszcze wcześniej zdjęcie otrzymał portal Lexus Enthusiast, wokół którego skupiają się fani japońskiej marki ze Stanów Zjednoczonych i całego świata. Jego przedstawiciele pokusili się o próbę rozszyfrowania tego, co kryje się za tajemniczym zdjęciem.

Pokrywa silnika widoczna na fotografii wygląda praktycznie identycznie jak ta, którą Lexus osłania 5-litrową V-ósemkę o mocy ponad 460 KM montowaną w coupé RC F. Różnica leży jednak w wyglądzie logotypu i nazewnictwie stosowanym przez japońskiego producenta. RC F to model z najwyższej linii sportowych aut Lexusa – F, więc osłona jego silnika jest oznaczona jedynie symbolem F. Zdjęcie opublikowane przez Lexus USA przedstawia natomiast emblemat F Sport, którym Lexus okrasza usportowione wersje swoich modeli. W takiej odmianie – która obejmuje głównie tuning stylistyczny i zawieszenia – można mieć praktycznie każdego Lexusa, od miejskiego crossovera UX po limuzynę LS.

Lexus IS na sterydach?

Obecność oznaczenia F Sport na pokrywie silnika pozostaje jednak nadal niewyjaśniona, bowiem Lexusy z tej linii zwykle nie otrzymują specjalnego logotypu pod maską. Japońska marka najwyraźniej szykuje coś nowego. Choć jej przedstawiciele nie mówią nic więcej, Lexus Enthusiast i inne amerykańskie media mają swoje typy. Według wielu opinii japońska marka najpewniej zapowiada w ten sposób model IS 500, czyli nową najmocniejszą wersję najmniejszego sedana w swojej ofercie. Powodem tych przypuszczeń jest fakt, że w 2020 roku Lexus zarejestrował w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych właśnie oznaczenie IS 500.

Pod maską takiego samochodu powinniśmy spodziewać się jednego z dwóch silników. Pierwszą opcją jest wspomniana wcześniej V-ósemka znana z Lexusa RC F i modelu LC 500. Jednak zgodnie z nomenklaturą stosowaną przez Japończyków liczbą 500 oznaczany jest również podwójnie turbodoładowany silnik V6 3.5 o mocy niespełna 420 KM, który trafia pod maskę flagowej limuzyny LS 500. Na amerykańskim rynku Lexus IS jest już oferowany z wolnossącym silnikiem V6 o pojemności 3,5 l, więc wyposażenie go w mocniejszą jednostkę o podobnych gabarytach wydawałoby się rozsądnym posunięciem. Z drugiej strony kształt osłony silnika pokazanej w ramach zapowiedzi wydaje się wskazywać na V-ósemkę. Pozostaje nam czekać, aż producent odsłoni kurtynę. Najpewniej stanie się to już wkrótce.

Więcej sportu od Lexusa

Warto przypomnieć, że według informacji podawanych przez japoński portal Best Car Web Lexus planuje jeszcze w tym roku pokazać trzy modele ze sportowej linii F. Mówi się o ekstremalnych wariantach limuzyny LS, coupé LC i właśnie sedana IS. Lexusy LS F i LC F mają otrzymać nowy silnik V8 twin turbo 4.0 o mocy sięgającej rzekomo aż 670 KM. Natomiast IS F prawdopodobnie będzie wyposażony w V-ósemkę 5.0 znaną z modeli LC 500 i RC F. Trzy nowe auta mają zadebiutować w listopadzie. Tajemniczy model z oznaczeniem F Sport może więc być dopiero przedsmakiem wielkich premier.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.