Lexus RC F w bardzo limitowanej serii. Na drogi wyjedzie tylko 60 egzemplarzy
Lexus udoskonala sportowe coupé RC F na rok modelowy 2021. Najistotniejszą nowością jest ściśle limitowana seria Fuji Speedway Edition, którą będzie można wybrać na amerykańskim rynku. Auto jest lżejsze i szybsze niż standardowy Lexus RC F, a na dodatek trafi do właściciela ze specjalnym prezentem.
Lexus RC F Fuji Speedway Edition
RC F Fuji Speedway Edition różni się od bazowego Lexusa RC F niższą masą, karbonowo-ceramicznymi hamulcami Brembo, tytanowym wydechem, rozbudowanym pakietem aerodynamicznym i licznymi elementami z włókna węglowego. Karbonowe są m.in. przedni spojler i spore, tylne skrzydło czy dach. Z włókna węglowego wykonano również maskę, pod którą niezmiennie pracuje wolnossąca V-ósemka 5.0 o mocy niemal 480 KM i momencie obrotowym dochodzącym do 535 Nm. Amerykański oddział Lexusa podaje, że limitowane auto przyspiesza od 0 do 60 mil/h (96 km/h) w 3,96 s. To wynik identyczny jak w przypadku pokazanej w zeszłym roku wersji RC F Track Edition. Standardowemu Lexusowi RC F taki sprint zajmuje natomiast 4,2 s.
Lexus RC F Fuji Speedway Edition będzie dostępny tylko w dwóch kolorach – białym Arctic Blast Satin lub szarym Cloudburst Gray. Lakier Arctic Blast Satin jest nowością w ofercie japońskiego producenta. To powłoka przypominająca prawdziwy mat, lecz – w odróżnieniu od wielu typowych lakierów matowych – wystarczająco odporna, by właściciel samochodu mógł korzystać z myjni automatycznej. W środku, niezależnie od barwy nadwozia, każdy RC F Fuji Speedway Edition otrzymuje siedzenia wykończone skórą w czerwonym kolorze Circuit Red z wstawkami z Alcantary oraz elementy ozdobne z czerwonego włókna węglowego.
Z dodatkowym zegarkiem
Nazwa limitowanego auta nawiązuje do słynnego toru Fuji Speedway, leżącego nieopodal najwyższego szczytu Japonii. To właśnie na tym obiekcie powstawał pierwszy model ze sportowej serii F Lexusa – sedan IS F. I tam do dziś są rozwijane kolejne ekstremalne auta marki. Od japońskiego toru pochodzi też oznaczenie F, goszczące w nazwach najszybszych Lexusów.
Do sprzedaży na amerykańskim rynku trafi zaledwie 60 egzemplarzy modelu RC F Fuji Speedway Edition. Każdy nabywca wyjątkowego auta otrzyma limitowany zegarek marki MSTR z automatycznym mechanizmem. Czasomierz ozdobiono elementami nawiązującymi do sportowego coupé – to bezel w szarym kolorze, czerwone przeszycia na pasku czy logotypy serii F Lexusa oraz toru Fuji Speedway.
Ulepszony RC F
Drobne zmiany wprowadzono również w standardowym modelu RC F. Systemy monitorowania martwego pola i informowania o ruchu z tyłu pojazdu są dostępne bez dopłaty na amerykańskim rynku, tak samo jak podgrzewane, elektrochromatyczne lusterka zewnętrzne i fotel kierowcy z pamięcią ustawień.
Do podstawowego wyposażenia dołączył ponadto standard Android Auto, który jest teraz dostępny obok Amazon Alexa oraz Apple CarPlay. Warto dodać, że multimedia z Apple CarPlay i Android Auto są też obecne w podstawowej specyfikacji Lexusa RC F na polskim rynku. Lexus USA nie podaje jeszcze cen modelu RC F 2021 oraz nowej wersji Fuji Speedway Edition.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.