Lexus RC F w bardzo limitowanej serii. Na drogi wyjedzie tylko 60 egzemplarzy
Lexus udoskonala sportowe coupé RC F na rok modelowy 2021. Najistotniejszą nowością jest ściśle limitowana seria Fuji Speedway Edition, którą będzie można wybrać na amerykańskim rynku. Auto jest lżejsze i szybsze niż standardowy Lexus RC F, a na dodatek trafi do właściciela ze specjalnym prezentem.
Lexus RC F Fuji Speedway Edition
RC F Fuji Speedway Edition różni się od bazowego Lexusa RC F niższą masą, karbonowo-ceramicznymi hamulcami Brembo, tytanowym wydechem, rozbudowanym pakietem aerodynamicznym i licznymi elementami z włókna węglowego. Karbonowe są m.in. przedni spojler i spore, tylne skrzydło czy dach. Z włókna węglowego wykonano również maskę, pod którą niezmiennie pracuje wolnossąca V-ósemka 5.0 o mocy niemal 480 KM i momencie obrotowym dochodzącym do 535 Nm. Amerykański oddział Lexusa podaje, że limitowane auto przyspiesza od 0 do 60 mil/h (96 km/h) w 3,96 s. To wynik identyczny jak w przypadku pokazanej w zeszłym roku wersji RC F Track Edition. Standardowemu Lexusowi RC F taki sprint zajmuje natomiast 4,2 s.
Lexus RC F Fuji Speedway Edition będzie dostępny tylko w dwóch kolorach – białym Arctic Blast Satin lub szarym Cloudburst Gray. Lakier Arctic Blast Satin jest nowością w ofercie japońskiego producenta. To powłoka przypominająca prawdziwy mat, lecz – w odróżnieniu od wielu typowych lakierów matowych – wystarczająco odporna, by właściciel samochodu mógł korzystać z myjni automatycznej. W środku, niezależnie od barwy nadwozia, każdy RC F Fuji Speedway Edition otrzymuje siedzenia wykończone skórą w czerwonym kolorze Circuit Red z wstawkami z Alcantary oraz elementy ozdobne z czerwonego włókna węglowego.
Z dodatkowym zegarkiem
Nazwa limitowanego auta nawiązuje do słynnego toru Fuji Speedway, leżącego nieopodal najwyższego szczytu Japonii. To właśnie na tym obiekcie powstawał pierwszy model ze sportowej serii F Lexusa – sedan IS F. I tam do dziś są rozwijane kolejne ekstremalne auta marki. Od japońskiego toru pochodzi też oznaczenie F, goszczące w nazwach najszybszych Lexusów.
Do sprzedaży na amerykańskim rynku trafi zaledwie 60 egzemplarzy modelu RC F Fuji Speedway Edition. Każdy nabywca wyjątkowego auta otrzyma limitowany zegarek marki MSTR z automatycznym mechanizmem. Czasomierz ozdobiono elementami nawiązującymi do sportowego coupé – to bezel w szarym kolorze, czerwone przeszycia na pasku czy logotypy serii F Lexusa oraz toru Fuji Speedway.
Ulepszony RC F
Drobne zmiany wprowadzono również w standardowym modelu RC F. Systemy monitorowania martwego pola i informowania o ruchu z tyłu pojazdu są dostępne bez dopłaty na amerykańskim rynku, tak samo jak podgrzewane, elektrochromatyczne lusterka zewnętrzne i fotel kierowcy z pamięcią ustawień.
Do podstawowego wyposażenia dołączył ponadto standard Android Auto, który jest teraz dostępny obok Amazon Alexa oraz Apple CarPlay. Warto dodać, że multimedia z Apple CarPlay i Android Auto są też obecne w podstawowej specyfikacji Lexusa RC F na polskim rynku. Lexus USA nie podaje jeszcze cen modelu RC F 2021 oraz nowej wersji Fuji Speedway Edition.

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.