Lexus szykuje nowy model? Coraz więcej informacji o flagowym SUV-ie
Wiele wskazuje na to, że Lexus wkrótce rozszerzy swój alfabet o dwie kolejne litery. Model oznaczony skrótem LQ ma być czymś zupełnie nowym w ofercie japońskiej marki. Słynący z napędów hybrydowych producent zaproponuje nam bardzo ciekawą hybrydę – samochód, który połączy w nadwoziu SUV cechy limuzyny i grand tourera. Znamy prognozy dotyczące daty premiery i cen nowego auta.
Oznaczenie LQ Lexus zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym już w 2018 roku. A pojawiające się wtedy pogłoski, że taką nazwę otrzyma nowy SUV z Japonii wydają się dzisiaj zdobywać potwierdzenie za sprawą informacji podanych przez portal Car and Driver. Zdaniem amerykańskich mediów Lexus LQ będzie zupełnie nowym autem i w roli flagowego SUV-a zastąpi model LX. Takie informacje stoją w opozycji do krążących wcześniej plotek, że to właśnie Lexus LX przejdzie radykalną metamorfozę i będzie rywalizował z najbardziej luksusowymi SUV-ami na rynku.
Z zewnątrz SUV, w środku limuzyna
LQ okaże się najpewniej produkcyjnym wcieleniem konceptu LF-1 Limitless, pokazanego przez Lexusa w 2018 roku. Konstrukcyjnie nowemu modelowi ma być najbliżej do limuzyny LS. Możemy zatem spodziewać się nadwozia o długości co najmniej 5 metrów i przestronnego wnętrza z dużą ilością miejsca dla pasażerów tylnych siedzeń.
Car and Driver sugeruje, że w stylistyce auta znajdziemy też nawiązania do innego flagowego auta Lexusa – coupé LC. LQ zyska zapewne wyróżniający się design, długą maskę oraz płynnie opadającą ku tyłowi linię dachu. Dokładnie takie cechy miał Lexus LF-1 Limitless, którego stylistka wywołała wiele pochlebnych reakcji.
Dużo mocy
Konstrukcyjne pokrewieństwo z sedanem Lexusa sprawi, że nowy flagowy SUV otrzyma najpewniej platformę przystosowaną do napędu na tył oraz te same silniki, co LS. Jeśli tak się stanie, do wyboru będą V-szóstka twin-turbo o mocy niemal 420 KM oraz prawie 360-konna hybryda, również z motorem V6. Dostępność napędu na cztery koła jest też raczej pewna. Tym bardziej, że Lexus LS jest produkowany w wariantach z napędem na tył i AWD.
W grę wchodzi ponadto sportowa odmiana z literą F w nazwie i podwójnie doładowaną V-ósemką pod maską, której spodziewamy się również w nadchodzącym Lexusie LC F. W przypadku modelu LQ F możemy spodziewać się mocy przekraczającej 600 KM.
Debiut w najbliższych latach
Dziennikarze portalu Car and Driver wyceniają Lexusa LQ na co najmniej 80 tys. dolarów. Od mniej więcej tylu na amerykańskim rynku startuje hybrydowy sedan LS, którego w Polsce kupimy za minimum 490 tys. zł. W najbogatszej odmianie auto ma kosztować około 100 tys. dolarów. LQ stanie się zatem jednym z najdroższych samochodów w ofercie Lexusa.
Amerykanie przewidują, że Lexus LQ zadebiutuje w 2022 roku, czyli cztery lata po premierze pokazowego LF-1 Limitless. Taki termin wydaje się uzasadniony, zważywszy na fakt, że w przybliżeniu tyle minęło od debiutu konceptu LF-LC do premiery drogowego Lexusa LC. Dziennikarze sugerują jednak, że termin pojawienia się auta na rynku może się zmienić z powodu zawirowań wywołanych pandemią koronawirusa.

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Gwiazdy: Scena polityczna stała się ringiem, a politycy nie szanują siebie nawzajem. Każdy ma prawo widzieć świat inaczej
Nie milkną echa wyborów prezydenckich, a wynik starcia o fotel głowy państwa wciąż jest szeroko komentowany, tym bardziej że wciąż pojawiają się kolejne informacje o anomaliach w komisjach wyborczych i nieprawidłowościach podczas liczenia głosów. To budzi kontrowersje, tym bardziej że zwycięzca miał minimalną przewagę nad kontrkandydatem. Iwona Guzowska i Qczaj zauważają, że w dzisiejszych czasach politycy nie szanują siebie nawzajem i nie potrafią ze sobą rozmawiać, dlatego tak trudno jest im osiągnąć kompromis. Z kolei Damian Janikowski dodaje, że podziały na górze przenoszą się na nastroje społeczne.
Konsument
ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach

W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków zawodowych ZUS oficjalnie zatwierdził katalog standardów dotyczących dofinansowania posiłków pracowniczych. Po stronie pracodawcy ogranicza to formalności do minimum – świadczenia żywieniowe mogą być wyłączone z ZUS do kwoty 450 zł miesięcznie pod warunkiem, że firma wdroży określone rozwiązania. Z kolei dla pracowników oznacza to odczuwalne wsparcie domowego budżetu.
Transport
Bolt rozpoczyna szkolenia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Będzie wprowadzać także nowe funkcje bezpieczeństwa

W I kwartale br. na polskich drogach było bezpieczniej niż rok wcześniej, ale wciąż jest jeszcze wiele do poprawy – wynika z danych Policji. W poprawę bezpieczeństwa na drogach angażuje się Bolt, organizując szkolenia dla partnerów flotowych firmy, z których finalnie skorzystają kierowcy taksówek. Cykl zajęć poprowadzą eksperci Centrum Inicjatyw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Bolt podkreśla, że działania na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym to element wartego 100 mln euro globalnego programu inicjatyw na rzecz poprawy bezpieczeństwa przejazdów zamawianych przez aplikację firmy.