Lexus szykuje rewolucję? Nowy LX ma być zupełnie inny
Wygląda na to, że Lexus zamierza mocniej powalczyć na rynku dużych, wyjątkowo luksusowych SUV-ów. Z nadejściem kolejnej generacji model LX ma zmienić się w znacznym stopniu, być jeszcze bardziej komfortowy i konkurować z autami najdroższych producentów. A pod maską samochodu możemy spodziewać się mocnego napędu hybrydowego.
Jeszcze bardziej luksusowo
Informacje o przemianie Lexusa LX podaje amerykański portal Motor1.com. Dziennikarzom udało się dotrzeć do przedstawiciela koncernu Toyota, który sugeruje, że auto będzie w dużym stopniu różnić się od tego, jakie obecnie znajdziemy w salonach. Samochód ma być jeszcze bardziej luksusowy, a pod jego maskę według zapowiedzi trafi hybryda z silnikiem V6 twin-turbo. Podobną jednostkę znajdziemy już w dwóch modelach Lexusa – LC 500h oraz LS 500h. W tym drugim jest przystosowana do napędzania czterech kół i wytwarza łącznie 359 KM. Wygląda na to, że Lexus mógłby z powodzeniem zastosować właśnie taki motor w kolejnej odsłonie modelu LX. Auto miałoby być również dostępne z silnikiem Diesla.
Zupełnie nowa konstrukcja
Motor1.com donosi, że nowy LX ma zadebiutować w 2022 roku i celować w okolice luksusowego Bentleya Bentayga. A ten jest typowym, współczesnym SUV-em o konstrukcji samonośnej. Lexus LX natomiast był zawsze oparty na klasycznej ramie, znanej z rasowych terenówek. Pojawia się pytanie, czy następna odsłona modelu będzie bazowała na takim rozwiązaniu? I czy Lexus LX nadal będzie konstrukcyjnie spokrewniony z Toyotą Land Cruiser? Ta ma doczekać się następcy jeszcze w tym roku i to właśnie z hybrydą V6 pod maską. Samochód wciąż będzie oparty na ramie, ale opracowanej zgodnie z założeniami nowej architektury TNGA.
Dwa potężne SUV-y?
O nowym SUV-ie Lexusa, który miałby konkurować z modelami takimi jak Bentayga czy Lamborghini Urus mówi się od jakiegoś czasu. Według niektórych źródeł japońska marka planuje zupełnie nowy model o oznaczeniu LF, oparty na koncepcie LF-1 Limitless i wyposażony w motor V8 twin-turbo, nad którym Lexus oficjalnie pracuje. Na tę chwilę jednak nie wiadomo, czy w przyszłości oferta Japończyków poszerzy się o dodatkowy samochód z większym prześwitem, czy może takie oblicze zyska właśnie następca aktualnego Lexusa LX. A warto nadmienić, że w październiku 2019 roku marka zarejestrowała w amerykańskim urzędzie patentowym oznaczenie LX 600. Może to oznaczać, że Lexus szykuje coś naprawdę mocnego pod maską swojego flagowego SUV-a.
Lexus LX w Polsce
Obecnie w salonach możemy spotkać Lexusa LX trzeciej generacji. Auto cieszy się dużą popularnością w Stanach Zjednoczonych i Rosji. W Europie praktycznie go nie znajdziemy, ale od 2018 roku jest dostępne także w Polsce. Aktualnego Lexusa LX wyposażono w silnik V8 o imponującej pojemności 5,7 l i mocy 367 KM, połączony z 8-biegowym automatem, który przekazuje moment obrotowy na cztery koła. U nas samochód występuje w jednej wersji i to sowicie wyposażonej. Standardem są 4-strefowa klimatyzacja, wyświetlacz HUD, 19-głośnikowy system audio Mark Levinson czy system kina samochodowego z prawie 12-calowymi monitorami, zamontowanymi na oparciach przednich foteli. Potężne auto wyceniono na niemal 600 tys. złotych.
LX jeszcze większy?
Nadwozie Lexusa LX mierzy teraz 5 m, a model jest największym SUV-em w ofercie japońskiej marki. Ale Lexus mógłby powalczyć o dodatkowych klientów, gdyby wprowadził do oferty jeszcze większy samochód. Takie zapotrzebowanie zgłosili amerykańscy dealerzy marki. Paul LaRochelle, przewodniczący Lexus National Dealer Advisory Council, przyznał ostatnio w rozmowie z portalem Automotive News, że w ofercie Lexusa przydałby się potężny luksusowy SUV z siedmioma miejscami, który będzie konkurować na amerykańskim rynku z takimi autami jak Cadillac Escalade czy Lincoln Navigator. Wspominane modele mierzą ponad 5,3 m. Być może LX w przyszłości urośnie do takich rozmiarów.

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
Aktor nie ukrywa swojego rozgoryczenia wynikiem wyborów prezydenckich. Jego zdaniem podziały w naszym kraju są tak głębokie, że Karol Nawrocki nigdy nie będzie prezydentem wszystkich Polaków. Piotr Zelt uważa, że minimalne zwycięstwo kandydata popieranego przez PiS może mieć dalsze niekorzystne konsekwencje. Zastanawia się więc, jaka przyszłość nas czeka, a jego rokowania raczej nie są nasycone optymizmem.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.