Lexus TX - nowy największy SUV Lexusa?
Lexus zarejestrował w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych dwa oznaczenia – TX 350 i TX 500h. Nazwy sugerują, że japoński producent szykuje całkowicie nowy model. Niektórzy wskazują, że może chodzić o dużego SUV-a.
Większy od Lexusa LX?
Japończycy nie podają żadnych szczegółów dotyczących nowych oznaczeń. Litera X w nazwie pozwala jednak sądzić, że szykują SUV-a. Lexus stosuje ten symbol w typowo drogowych autach tego typu (UX, NX, RX), i luksusowych terenówkach opartych na ramie – GX oraz LX. Amerykański portal Lexus Enthusiast spekuluje, że pod nazwą Lexus TX na rynek mógłby trafić duży SUV z trzema rzędami siedzeń. Dilerzy japońskiej marki w Stanach Zjednoczonych już jakiś czas temu sugerowali, że w ofercie Lexusa przydałby się konkurent dla około 5,4-metrowego Cadillaca Escalade.
Budując podobny samochód producent mógłby wykorzystać za bazę opartą na ramie konstrukcję modelu Sequoia siostrzanej Toyoty. Auto mierzy 5,2 m długości. Największym SUV-em w ofercie Lexusa jest natomiast 5-metrowy LX. Warto zaznaczyć, że Lexus oferuje na amerykańskim rynku kilka modeli, które mieszczą więcej niż pięciu pasażerów – to wspomniany LX, a także GX i RX L.
Hybryda i napęd konwencjonalny
Nazwa TX na tę chwilę mówi niewiele, ale stojące za nią oznaczenia łatwiej rozszyfrować. Sugerują, że nowe auto otrzyma napęd konwencjonalny i hybrydowy. W USA z symbolem 350 dostępny jest teraz model RX z 3,5-litrową V-szóstką o mocy około 300 KM. Oznaczenie 500h wydaje się natomiast wskazywać na hybrydę podobną do tej zastosowanej w modelach LS 500h oraz LC 500h. Układ również dysponuje motorem 3.5 V6, który z pomocą napędu elektrycznego wytwarza 359 KM.
Lexus rejestruje kolejne nazwy
To nie pierwszy raz, kiedy Lexus rejestruje w amerykańskim urzędzie patentowym oznaczenie TX. Japoński producent po raz pierwszy zarezerwował tę nazwę już w 2009 roku, lecz w kolejnych latach zrezygnował z jej użycia. Teraz otrzymuje nowe życie. Warto dodać, że Lexus zarezerwował w ostatnich miesiącach również inne oznaczenia, które mogą zwiastować nadejście nowych modeli. To symbol RZ 450e oznaczający najpewniej auto elektryczne, LBX sugerujący prace nad nowym crossoverem czy oznaczenie IS 500 traktowane jako zapowiedź mocniejszego wariantu sedana IS.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.