Komunikaty PR

Lexus w matematycznym ujęciu. Jakie liczby stoją za japońską marką?

2021-01-08  |  16:00
Biuro prasowe

Samochody klasy premium zachwycają jakością wykończenia, wyposażeniem, innowacyjnymi rozwiązaniami oraz komfortem i wrażeniami z jazdy. Wiele z tych cech trudno opisać przy pomocy liczb. Są jednak takie, w przypadku których cyfry mówią wszystko. Przedstawiamy najważniejsze i najciekawsze liczby związane z Lexusem.
 

571 KM

Mocą 571 KM dysponował najmocniejszy model Lexusa, który kiedykolwiek trafił do seryjnej produkcji. Mowa o słynnym supersamochodzie LFA w specjalnym wariancie Nürburgring Package. Inżynierom japońskiej marki udało się wycisnąć taką moc z 4,8-litrowego, wolnossącego silnika V10 o wyjątkowym brzmieniu. Oprócz mocniejszej jednostki auto otrzymało również specjalny pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego. Powstało jedynie 50 egzemplarzy wersji Nürburgring Package, przy łącznie 500 sztukach modelu LFA.

30 miliardów kombinacji

Na drogi wyjechało jedynie 500 sztuk Lexusa LFA. Ale jeśli wziąć pod uwagę wszystkie egzemplarze i dostępne konfiguracje, w jakich można było spersonalizować auto, uzyskamy aż 30 miliardów kombinacji!

445 KM

Imponującą mocą mogła się poszczycić również najmocniejsza hybryda w historii Lexusa. Mowa o modelu LS 600h, który wyposażono w spalinowo-elektryczny układ o łącznej mocy 445 KM. Pod maską samochodu znalazła się 5-litrowa V-ósemka. Dzisiaj pod maską hybrydowego Lexusa LS 500h znajdziemy motor V6 3.5, a cały napęd wytwarza 359 KM. Mimo niższej mocy, auto jest wyraźnie żwawsze od poprzednika – setkę osiąga w 5,5, kiedy modelowi LS 600h zajmowało to około 6 s. To m.in. zasługa niższej masy auta i zaawansowanej skrzyni biegów.

10 przełożeń

W sportowych Lexusach LC 500 i LC 500 Convertible znajdziemy automatyczną skrzynię biegów o aż 10 przełożeniach, którą połączono z wolnossąca, 5-litrową V-ósemką o mocy ponad 460 KM. Kiedy w 2016 roku Lexus zaprezentował coupé LC, samochód był pierwszym w historii autem klasy premium z automatyczną przekładnią o tak dużej liczbie przełożeń.

2 400 watów

Lexus od 20 lat łączy siły z amerykańskim twórcą systemów audio klasy premium Mark Levinson, by zadowalać klientów wymagających najlepszych brzmień. Nagłośnienie tej firmy znajdziemy w wielu modelach Lexusa. Ale najbardziej rozbudowane audio mogło trafić tylko do jednego auta – flagowej limuzyny LS. Ten model można mieć z układem o mocy 2 400 watów i w sumie 23 głośnikami.

28 ustawień

Dobry samochód klasy premium musi umożliwiać zajęcie idealnej pozycji za kierownicą każdemu kierowcy. Właściciele Lexusów mogą regulować nawet do 28 różnych parametrów fotela. Takie możliwości oferuje limuzyna LS w najwyższych wariantach.

26 cali

Coraz większe wyświetlacze trafiające do wnętrz samochodów są znakiem naszych czasów. Lexus stawia poprzeczkę wysoko i w modelu LM – luksusowym vanie dostępnym w Azji – montuje aż 26-calowy ekran multimedialny. Mogą z niego skorzystać pasażerowie drugiego rzędu siedzeń, którzy w najbogatszej konfiguracji auta mają do dyspozycji kapitańskie fotele z funkcją masażu czy chłodziarkę.

973 prototypy

Pokazany w 1989 roku Lexus LS 400 był pierwszym modelem w historii Lexusa. Japończycy chcieli zaliczyć świetne wejście na rynek – co zresztą im się udało – więc wyjątkowo skrupulatnie pracowali nad nowym autem. Tak skrupulatnie, że zanim jego 4-litrowa V-ósemka osiągnęła ostateczny kształt, powstały aż 973 prototypy tej jednostki.

65 stóp

Największym modelem Lexusa nie jest wcale samochód, lecz jacht o długości 65 stóp, czyli niespełna 20 metrów. Od rozmiarów pochodzi właśnie nazwa tej jednostki – LY 650. Jacht ma trzy poziomy, tyle samo sypialń i kosztuje od 3,74 miliona dolarów, a więc około 14 milionów złotych.

5 milionów SUV-ów

W 2020 roku Lexus miał powody do świętowania. Japońska marka przekroczyła granicę 5 milionów SUV-ów sprzedanych na całym świecie od początku jej istnienia. Najpopularniejszym z nich jest model RX, którego łączyny wynik wyniósł aż 3,1 miliona egzemplarzy.

96%

Lexus słynie z napędu hybrydowego. Wykorzystując w 2004 roku SUV-a RX 400h, japońska marka jako pierwsza w historii wprowadziła go do segmentu premium. Od tamtego czasu hybrydy mają dla Japończyków coraz większe znaczenie. Dzisiaj odpowiadają za aż 96% całkowitej sprzedaży Lexusa na rynkach w Europie Zachodniej i Środkowej.

89 800 złotych

Najtańszym modelem w ofercie Lexusa jest obecnie model CT 200h. W polskich salonach hybrydowy hatchback kosztuje od 89 800 złotych. Auto w standardzie dysponuje spalinowo elektrycznym napędem o mocy 136 KM.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.