Komunikaty PR

Lexus w matematycznym ujęciu. Jakie liczby stoją za japońską marką?

2021-01-08  |  16:00
Biuro prasowe

Samochody klasy premium zachwycają jakością wykończenia, wyposażeniem, innowacyjnymi rozwiązaniami oraz komfortem i wrażeniami z jazdy. Wiele z tych cech trudno opisać przy pomocy liczb. Są jednak takie, w przypadku których cyfry mówią wszystko. Przedstawiamy najważniejsze i najciekawsze liczby związane z Lexusem.
 

571 KM

Mocą 571 KM dysponował najmocniejszy model Lexusa, który kiedykolwiek trafił do seryjnej produkcji. Mowa o słynnym supersamochodzie LFA w specjalnym wariancie Nürburgring Package. Inżynierom japońskiej marki udało się wycisnąć taką moc z 4,8-litrowego, wolnossącego silnika V10 o wyjątkowym brzmieniu. Oprócz mocniejszej jednostki auto otrzymało również specjalny pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego. Powstało jedynie 50 egzemplarzy wersji Nürburgring Package, przy łącznie 500 sztukach modelu LFA.

30 miliardów kombinacji

Na drogi wyjechało jedynie 500 sztuk Lexusa LFA. Ale jeśli wziąć pod uwagę wszystkie egzemplarze i dostępne konfiguracje, w jakich można było spersonalizować auto, uzyskamy aż 30 miliardów kombinacji!

445 KM

Imponującą mocą mogła się poszczycić również najmocniejsza hybryda w historii Lexusa. Mowa o modelu LS 600h, który wyposażono w spalinowo-elektryczny układ o łącznej mocy 445 KM. Pod maską samochodu znalazła się 5-litrowa V-ósemka. Dzisiaj pod maską hybrydowego Lexusa LS 500h znajdziemy motor V6 3.5, a cały napęd wytwarza 359 KM. Mimo niższej mocy, auto jest wyraźnie żwawsze od poprzednika – setkę osiąga w 5,5, kiedy modelowi LS 600h zajmowało to około 6 s. To m.in. zasługa niższej masy auta i zaawansowanej skrzyni biegów.

10 przełożeń

W sportowych Lexusach LC 500 i LC 500 Convertible znajdziemy automatyczną skrzynię biegów o aż 10 przełożeniach, którą połączono z wolnossąca, 5-litrową V-ósemką o mocy ponad 460 KM. Kiedy w 2016 roku Lexus zaprezentował coupé LC, samochód był pierwszym w historii autem klasy premium z automatyczną przekładnią o tak dużej liczbie przełożeń.

2 400 watów

Lexus od 20 lat łączy siły z amerykańskim twórcą systemów audio klasy premium Mark Levinson, by zadowalać klientów wymagających najlepszych brzmień. Nagłośnienie tej firmy znajdziemy w wielu modelach Lexusa. Ale najbardziej rozbudowane audio mogło trafić tylko do jednego auta – flagowej limuzyny LS. Ten model można mieć z układem o mocy 2 400 watów i w sumie 23 głośnikami.

28 ustawień

Dobry samochód klasy premium musi umożliwiać zajęcie idealnej pozycji za kierownicą każdemu kierowcy. Właściciele Lexusów mogą regulować nawet do 28 różnych parametrów fotela. Takie możliwości oferuje limuzyna LS w najwyższych wariantach.

26 cali

Coraz większe wyświetlacze trafiające do wnętrz samochodów są znakiem naszych czasów. Lexus stawia poprzeczkę wysoko i w modelu LM – luksusowym vanie dostępnym w Azji – montuje aż 26-calowy ekran multimedialny. Mogą z niego skorzystać pasażerowie drugiego rzędu siedzeń, którzy w najbogatszej konfiguracji auta mają do dyspozycji kapitańskie fotele z funkcją masażu czy chłodziarkę.

973 prototypy

Pokazany w 1989 roku Lexus LS 400 był pierwszym modelem w historii Lexusa. Japończycy chcieli zaliczyć świetne wejście na rynek – co zresztą im się udało – więc wyjątkowo skrupulatnie pracowali nad nowym autem. Tak skrupulatnie, że zanim jego 4-litrowa V-ósemka osiągnęła ostateczny kształt, powstały aż 973 prototypy tej jednostki.

65 stóp

Największym modelem Lexusa nie jest wcale samochód, lecz jacht o długości 65 stóp, czyli niespełna 20 metrów. Od rozmiarów pochodzi właśnie nazwa tej jednostki – LY 650. Jacht ma trzy poziomy, tyle samo sypialń i kosztuje od 3,74 miliona dolarów, a więc około 14 milionów złotych.

5 milionów SUV-ów

W 2020 roku Lexus miał powody do świętowania. Japońska marka przekroczyła granicę 5 milionów SUV-ów sprzedanych na całym świecie od początku jej istnienia. Najpopularniejszym z nich jest model RX, którego łączyny wynik wyniósł aż 3,1 miliona egzemplarzy.

96%

Lexus słynie z napędu hybrydowego. Wykorzystując w 2004 roku SUV-a RX 400h, japońska marka jako pierwsza w historii wprowadziła go do segmentu premium. Od tamtego czasu hybrydy mają dla Japończyków coraz większe znaczenie. Dzisiaj odpowiadają za aż 96% całkowitej sprzedaży Lexusa na rynkach w Europie Zachodniej i Środkowej.

89 800 złotych

Najtańszym modelem w ofercie Lexusa jest obecnie model CT 200h. W polskich salonach hybrydowy hatchback kosztuje od 89 800 złotych. Auto w standardzie dysponuje spalinowo elektrycznym napędem o mocy 136 KM.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas
Motoryzacja Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
2024-11-28 | 10:00

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday

Prido, polski producent wideorejestratorów samochodowych, przygotował ofertę promocyjną z okazji Black Week. Propozycja dotyczy flagowego wideorejestratora firmy – prido i9

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.