Mazda partnerem wirtualnej serii FIA Gran Turismo
Mazda została niedawno oficjalnym partnerem wirtualnej serii wyścigowej FIA Gran Turismo Championship, rozgrywanej przy użyciu gry symulacyjnej Gran Turismo SPORT na PlayStation®4 wydawcy Sony Interactive Entertainment (SIE). Jednocześnie, Mazda zapowiedziała przedstawienie modelu koncepcyjnego – wirtualnego samochodu wyścigowego Mazda RX-Vision GT3 Concept, opracowanego przy współpracy z firmą Polyphony Digital. Gracze z całego świata, entuzjaści gry Gran Turismo SPORT będą mogli jeździć tym samochodem i cieszyć się jego prowadzeniem na wszystkich torach wyścigowych dostępnych w ramach gry – już od piątku 22 maja 2020 r.
RX-Vision GT3 Concept jest wirtualnym samochodem wyścigowym, który pojawi się w grze Gran Turismo SPORT. Bazuje na modelu Mazda RX-Vision, w stosunku do którego został zmodyfikowany zgodnie z regulaminem FIA dla pojazdów wyczynowych klasy GT3.
Podstawa, na której się opiera, czyli Mazda RX-Vision, jest modelem koncepcyjnym, przedstawionym na Salonie Samochodowym Tokyo Motor Show w październiku 2015 r. Pojazdem tym Mazda podjęła wyzwanie stworzenia najpiękniejszego samochodu sportowego o klasycznym układzie napędowym (czyli z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła) przy użyciu języka stylistycznego Kodo – Dusza Ruchu. Mazdę RX-Vision napędza Skyactiv-R – silnik Wankla następnej generacji. Model ten ukazuje wizję samochodu sportowego, którą japoński producent ma nadzieję urzeczywistnić w przyszłości.
NAJWAŻNIEJSZE CECHY RX-VISION GT3 CONCEPT
- Wykorzystanie pięknych form oryginalnego pojazdu z długim przodem i krótkim tyłem. Efekt dodatkowo wzmocniony przez większą szerokość nadwozia i szerszy rozstaw kół.
- Silnik w położeniu przednio-centralnym i układ przeniesienia napędu typu transaxle (ze skrzynią biegów przy tylnej osi) zapewnia idealny rozkład mas pomiędzy osie: przód/tył 48:52.
- Doskonałe własności aerodynamiczne są dostrojone z myślą o jakości prowadzenia i kontroli pracy opon.
- Źródłem napędu jest silnik Wankla Skyactiv-R z 4 wirującymi tłokami, osiągający moc maksymalną 570KM

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.