Mazda zachęca do podróżowania po Polsce w stylu slow
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Dobiega końca sezon wakacyjnych wyjazdów, tak bardzo wyczekiwanych po okresie przymusowej izolacji. Z uwagi na liczne ograniczenia i ze względów bezpieczeństwa, wielu Polaków wybrało w tym roku wypoczynek w Polsce. Niezdecydowani, którzy jeszcze nie wiedzą gdzie wybrać się na letni odpoczynek lub choćby weekendowy reset, znajdą liczne propozycje tras i miejsc wartych odwiedzenia w przewodniku www.slowroad.pl, tworzonym pod patronatem Mazda Motor Poland.
„Mazda w ramach projektu Slow Road od pięciu lat popularyzuje turystykę samochodową w duchu slow, czyli podróżowanie widokowymi, a nie najszybszymi trasami, z dala od miejsc zatłoczonych i głośnych, zdecydowanie bliżej natury. Wygląda na to, że w tym roku taki sposób spędzania wolnego czasu wyjątkowo przypadł do gustu Polakom.” – podkreśla Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland. „Ze względu na sytuację epidemiczną Polacy doceniają miejsca kameralne, otwierają się na regionalne atrakcje i odkrywają zaskakujące dla nich miejsca w odległości zaledwie kilku godzin jazdy od domu. To dla nich powstały propozycje tras na jedno- lub kilkudniowe wycieczki w ramach Slow Road, by jazda samochodem dawała przyjemność podróżowania.” – dodaje.
W tym roku na stronie www.slowroad.pl pojawiły się także rekomendacje miejsc i tras dla podróżujących, którzy wolą namiot niż noclegi w domach gościnnych czy agroturystycznych pensjonatach. Polska, a szczególnie jej wschodnia część, idealnie nadaje się dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z podróżowaniem z namiotem dachowym. Takie rozwiązanie pozwala na spędzenie nocy niemal w dowolnym miejscu, tam, gdzie legalnie można dojechać samochodem. Redaktor Slow Road dotarł kompaktowym SUV-em Mazdą CX-30 z dwuosobowym namiotem dachowym w miejsca, które niedostępne są dla standardowych kamperów czy samochodów z przyczepami kempingowymi. W czasie tegorocznej podróży udowodnił, że w Polsce da się spędzić wolny czas bez skrupulatnego planowania i rezerwowania miejsc noclegowych i każdego dnia poznawać nowe okolice. Biwakujący turyści znajdą także sporo typowych pól namiotowych nad Biebrzą, Narwią czy Bugiem, a podlaskie puszcze – Augustowska, Knyszyńska czy Białowieska to także raj dla szukających ciszy i spokoju z dala od cywilizacji.
Niezależnie od długości tras, które planujemy pokonać podczas weekendowych lub wakacyjnych podróży, z namiotem dachowym, przyczepą lub tylko ze swoimi bagażami zawsze warto zadbać o przygotowanie samochodu przed wyjazdem. Eksperci Mazdy przygotowali podstawowe rady dla zmotoryzowanych turystów:
Po pierwsze, warto zastanowić się czy rzeczywiście musimy jechać tak daleko? Na stronie www.slowroad.pl można wyszukać trasy i miejsca polecane w każdym województwie i wybrać te najmniej znane, najbliżej nas. By odpocząć, zobaczyć i doświadczyć czegoś nowego nie trzeba przemierzać setek kilometrów. Wystarczy spojrzeć przychylnie na mapę i swoje plany. Wśród inspiracji gdzie wybrać się na odpoczynek autorzy przewodnika Slow Road polecają niezwykłe miejsca nad wodą. Obok Jeziora Śniardwy, Solińskiego czy Czarnego, odpoczynek w duchu slow znajdziemy w Biebrzańskim Parku Narodowym, nad Odrą we Wrocławiu czy nad Zalewem Sulejowskim.
Po drugie, niezależnie od długości wybranej trasy przed podróżą zawsze należy sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach, stan koła zapasowego, poziom płynów eksploatacyjnych: oleju, płynu hamulcowego, płynu AdBlue czy płynu do spryskiwaczy. Przed podróżą warto dokonać przeglądu klimatyzacji, która w tym roku w autoryzowanych salonach Mazdy jest dodatkowo ozonowana.
W razie potrzeby dokonania przeglądu lub naprawy samochodu, warto korzystać z usług autoryzowanych stacji obsługi, które – jak w przypadku sieci dealerskiej Mazdy w Polsce – oferują nie tylko rezerwację terminów online, ale także możliwość zdalnego kontaktu z doradcą serwisowym i autoryzację usług przez innowacyjną usługę SkyVideo.
Bezpieczeństwo i komfort podróżowania to zawsze efekt dobrego przygotowania i planowania, a radość z odkrywania nieznanych miejsc będzie tym większa, im bardziej zwolnimy i spróbujemy dostrzec, to co dla nas najważniejsze.

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.