Komunikaty PR

Mistrzowskie szlify Toyoty GR Yaris

2020-06-29  |  13:00
Biuro prasowe

Zaprojektowany z myślą o sporcie, produkowany w specjalnej fabryce, testowany przez gwiazdy motorsportu. Toyota GR Yaris ma wszystkie przymioty najbardziej wyjątkowego hot hatcha na rynku. Prezes japońskiego koncernu, Akio Toyoda, osobiście dostrajał auto w ostatniej fazie produkcji.

 

Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 261 KM, napęd na cztery koła GR-Four, lekka konstrukcja nadwozia, która zapewnia korzystny stosunek masy do mocy i specjalnie zaprojektowane, sportowe zawieszenie – to najważniejsze cechy Toyoty GR Yaris. Nowy hot hatch nie jest podrasowaną wersją miejskiego Yarisa czwartej generacji – to całkowicie odrębny projekt, zbudowany na specjalnie zaprojektowanej platformie. Samochód opracowywali inżynierowie Toyota Gazoo Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC. Auto pełni rolę homologacyjnej bazy dla nowej generacji Yarisa WRC. O GR Yarisie mówi się, że to rajdówka do codziennej jazdy.

„W przeszłości staraliśmy się osiągać sukces poprzez adaptację samochodów cywilnych do motorsportu. GR Yaris jest pierwszym modelem, który przeszedł odwrotny proces. Ten samochód został stworzony do wygrywania. Technologie z motorsportu są ważnym elementem produkcyjnego auta” – mówi Akio Toyoda.

Prezes Toyoty od lat jest orędownikiem zróżnicowania gamy modelowej marki, by obok praktycznych i ekologicznych hybryd produkować także coraz więcej ekscytujących aut sportowych, z myślą o tych, którym w żyłach płynie nie krew a benzyna. W 2019 roku zadebiutowała Toyota GR Supra, a w 2020 roku świat będzie zachwycał się GR Yarisem. Nad powstawaniem obu modeli Akio Toyoda czuwał osobiście.

„Po raz pierwszy testowałem GR Yarisa w Abashiri. Potem sprawdzałem auto w różnych miejscach jak Higashi-Fuji, tor Fuji Speedway, siedziba Toyoty, Gamagori, a także wiele innych miejsc. Będę pracował nad tym samochodem do momentu, gdy będziemy go przekazywali klientom” – zapewnia Toyoda.

Wyraz zadowolenia z GR Yarisa Morizo – bo taki przydomek Akio Toyoda przybiera podczas swoich startów w rajdach i wyścigach – dał podpisując się na szybie dostępnej na rynku japońskim limitowanej edycji GR Yaris 1st Edition. „Poświęcam się każdego dnia, by wyostrzyć zmysły potrzebne do tworzenia coraz lepszych samochodów, tak by nikt nigdy nie chciał wymazać tego podpisu. Mam nadzieję, że spodoba wam się to auto, które pomagałem rozwijać” – dodał.

GR Yaris jest też dostępny w Polsce. Samochód do pierwszych klientów trafi w drugiej połowie 2020 roku.

Polecamy video z polskimi napisami - Akio Toyoda „Morizo” o nowej Toyocie GR Yaris:
https://www.youtube.com/watch?v=SzOxF22sBM0&feature=youtu.be

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas
Motoryzacja Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
2024-11-28 | 10:00

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday

Prido, polski producent wideorejestratorów samochodowych, przygotował ofertę promocyjną z okazji Black Week. Propozycja dotyczy flagowego wideorejestratora firmy – prido i9

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.