Mistrzowskie szlify Toyoty GR Yaris
Zaprojektowany z myślą o sporcie, produkowany w specjalnej fabryce, testowany przez gwiazdy motorsportu. Toyota GR Yaris ma wszystkie przymioty najbardziej wyjątkowego hot hatcha na rynku. Prezes japońskiego koncernu, Akio Toyoda, osobiście dostrajał auto w ostatniej fazie produkcji.
Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 261 KM, napęd na cztery koła GR-Four, lekka konstrukcja nadwozia, która zapewnia korzystny stosunek masy do mocy i specjalnie zaprojektowane, sportowe zawieszenie – to najważniejsze cechy Toyoty GR Yaris. Nowy hot hatch nie jest podrasowaną wersją miejskiego Yarisa czwartej generacji – to całkowicie odrębny projekt, zbudowany na specjalnie zaprojektowanej platformie. Samochód opracowywali inżynierowie Toyota Gazoo Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC. Auto pełni rolę homologacyjnej bazy dla nowej generacji Yarisa WRC. O GR Yarisie mówi się, że to rajdówka do codziennej jazdy.
„W przeszłości staraliśmy się osiągać sukces poprzez adaptację samochodów cywilnych do motorsportu. GR Yaris jest pierwszym modelem, który przeszedł odwrotny proces. Ten samochód został stworzony do wygrywania. Technologie z motorsportu są ważnym elementem produkcyjnego auta” – mówi Akio Toyoda.
Prezes Toyoty od lat jest orędownikiem zróżnicowania gamy modelowej marki, by obok praktycznych i ekologicznych hybryd produkować także coraz więcej ekscytujących aut sportowych, z myślą o tych, którym w żyłach płynie nie krew a benzyna. W 2019 roku zadebiutowała Toyota GR Supra, a w 2020 roku świat będzie zachwycał się GR Yarisem. Nad powstawaniem obu modeli Akio Toyoda czuwał osobiście.
„Po raz pierwszy testowałem GR Yarisa w Abashiri. Potem sprawdzałem auto w różnych miejscach jak Higashi-Fuji, tor Fuji Speedway, siedziba Toyoty, Gamagori, a także wiele innych miejsc. Będę pracował nad tym samochodem do momentu, gdy będziemy go przekazywali klientom” – zapewnia Toyoda.
Wyraz zadowolenia z GR Yarisa Morizo – bo taki przydomek Akio Toyoda przybiera podczas swoich startów w rajdach i wyścigach – dał podpisując się na szybie dostępnej na rynku japońskim limitowanej edycji GR Yaris 1st Edition. „Poświęcam się każdego dnia, by wyostrzyć zmysły potrzebne do tworzenia coraz lepszych samochodów, tak by nikt nigdy nie chciał wymazać tego podpisu. Mam nadzieję, że spodoba wam się to auto, które pomagałem rozwijać” – dodał.
GR Yaris jest też dostępny w Polsce. Samochód do pierwszych klientów trafi w drugiej połowie 2020 roku.
Polecamy video z polskimi napisami - Akio Toyoda „Morizo” o nowej Toyocie GR Yaris:
https://www.youtube.com/watch?v=SzOxF22sBM0&feature=youtu.be

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.