Komunikaty PR

Mistrzowskie szlify Toyoty GR Yaris

2020-06-29  |  13:00
Biuro prasowe

Zaprojektowany z myślą o sporcie, produkowany w specjalnej fabryce, testowany przez gwiazdy motorsportu. Toyota GR Yaris ma wszystkie przymioty najbardziej wyjątkowego hot hatcha na rynku. Prezes japońskiego koncernu, Akio Toyoda, osobiście dostrajał auto w ostatniej fazie produkcji.

 

Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 261 KM, napęd na cztery koła GR-Four, lekka konstrukcja nadwozia, która zapewnia korzystny stosunek masy do mocy i specjalnie zaprojektowane, sportowe zawieszenie – to najważniejsze cechy Toyoty GR Yaris. Nowy hot hatch nie jest podrasowaną wersją miejskiego Yarisa czwartej generacji – to całkowicie odrębny projekt, zbudowany na specjalnie zaprojektowanej platformie. Samochód opracowywali inżynierowie Toyota Gazoo Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC. Auto pełni rolę homologacyjnej bazy dla nowej generacji Yarisa WRC. O GR Yarisie mówi się, że to rajdówka do codziennej jazdy.

„W przeszłości staraliśmy się osiągać sukces poprzez adaptację samochodów cywilnych do motorsportu. GR Yaris jest pierwszym modelem, który przeszedł odwrotny proces. Ten samochód został stworzony do wygrywania. Technologie z motorsportu są ważnym elementem produkcyjnego auta” – mówi Akio Toyoda.

Prezes Toyoty od lat jest orędownikiem zróżnicowania gamy modelowej marki, by obok praktycznych i ekologicznych hybryd produkować także coraz więcej ekscytujących aut sportowych, z myślą o tych, którym w żyłach płynie nie krew a benzyna. W 2019 roku zadebiutowała Toyota GR Supra, a w 2020 roku świat będzie zachwycał się GR Yarisem. Nad powstawaniem obu modeli Akio Toyoda czuwał osobiście.

„Po raz pierwszy testowałem GR Yarisa w Abashiri. Potem sprawdzałem auto w różnych miejscach jak Higashi-Fuji, tor Fuji Speedway, siedziba Toyoty, Gamagori, a także wiele innych miejsc. Będę pracował nad tym samochodem do momentu, gdy będziemy go przekazywali klientom” – zapewnia Toyoda.

Wyraz zadowolenia z GR Yarisa Morizo – bo taki przydomek Akio Toyoda przybiera podczas swoich startów w rajdach i wyścigach – dał podpisując się na szybie dostępnej na rynku japońskim limitowanej edycji GR Yaris 1st Edition. „Poświęcam się każdego dnia, by wyostrzyć zmysły potrzebne do tworzenia coraz lepszych samochodów, tak by nikt nigdy nie chciał wymazać tego podpisu. Mam nadzieję, że spodoba wam się to auto, które pomagałem rozwijać” – dodał.

GR Yaris jest też dostępny w Polsce. Samochód do pierwszych klientów trafi w drugiej połowie 2020 roku.

Polecamy video z polskimi napisami - Akio Toyoda „Morizo” o nowej Toyocie GR Yaris:
https://www.youtube.com/watch?v=SzOxF22sBM0&feature=youtu.be

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Samochody do rajdów, wyścigów i driftu. Jak powstają i czym się różnią? Biuro prasowe
2020-07-31 | 15:00

Samochody do rajdów, wyścigów i driftu. Jak powstają i czym się różnią?

Świat samochodów wyczynowych jest niemal tak barwny i zróżnicowany, jak fauna tropikalnych raf kolorowych. Auta służące do rywalizacji na odcinkach specjalnych i torach możemy
Motoryzacja Lexus LC Convertible już w Polsce. Możesz zobaczyć go sam
2020-07-29 | 11:00

Lexus LC Convertible już w Polsce. Możesz zobaczyć go sam

Do oficjalnej premiery rynkowej zostało jeszcze trochę czasu, ale nowego Lexusa LC 500 Convertible można już oglądać w Polsce. Kabriolet jest właśnie przedpremierowo prezentowany w
Motoryzacja FLV - koncept Toyoty i Lexusa, którego nie znałeś
2020-07-24 | 13:00

FLV - koncept Toyoty i Lexusa, którego nie znałeś

W połowie lat 90. Toyota i Lexus pokazały światu koncepcyjny pojazd FLV. Auto o nieszablonowym nadwoziu pokazywało ciekawe podejście Japończyków do projektowania luksusowych

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Gwiazdy

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Teatr

Olga Bończyk: Artyści zostali niezwykle boleśnie dotknięci przez pandemię. Większość z nas czuje się zapomniana i niechciana

Aktorka przyznaje, że na początku kwarantanny starała się zagospodarować wolny czas tak, by nie odczuwać niepokoju spowodowanego brakiem pracy. Skupiła się głównie na przyjemnościach i dbaniu o dom. Natłok zajęć całkowicie ją pochłonął. Jednak gdy przerwa od aktywności zawodowej zaczęła się niebezpiecznie przedłużać, pojawił się wewnętrzny niepokój. Obecnie Olga Bończyk przygotowuje się do premier spektakli, które już niedługo będą miały miejsce w nowo powstałej przestrzeni artystycznej – Scenie Relaks.

Media

Patrycja Strzałkowska: Podczas produkcji programów telewizyjnych manipuluje się wypowiedziami ludzi, żeby uzyskać efekt zadowalający producenta

Uczestniczka polskich reality show i autorka bestsellerów niedawno wydała kolejną, pełną erotyki powieść, która nosi tytuł „Show mojego życia”. Autorka zdradza w niej kulisy powstawania programów telewizyjnych oraz ujawnia manipulacje, które stosuje się w trakcie montażu nakręconego materiału. Patrycja Strzałkowska podczas tworzenia kontrowersyjnej historii korzystała ze swojego doświadczenia. Przyznaje, że praca nad telewizyjnymi projektami zazwyczaj wiąże się z licznymi wpadkami.

Transport

Polacy obawiają się drugiej fali pandemii. Co czwarty ogranicza wydatki, a ponad połowa wybiera polskie produkty i krajowe atrakcje turystyczne

48 proc. mieszkańców naszego kraju obawia się powrotu pandemii, a wśród kobiet odsetek ten wynosi 51 proc. – to wnioski z badania przeprowadzonego na zlecenie Dentsu Aegis Network Polska w czerwcu. Nastroje Polaków poprawiły się w porównaniu z początkowym okresem pandemii, jednak podczas zakupów jedna czwarta ogranicza wydatki, ponad połowa koncentruje się na produktach, które zaspokajają podstawowe potrzeby, a większość tych, którzy planują wakacje, spędzi je w Polsce.