Najdłuższy wyścig sezonu przed kierowcami NASCAR Cup Series
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Przełom maja i czerwca to ważny okres dla kierowców NASCAR Cup Series. W przeszłości bardzo często właśnie w tym momencie rozpoczynały się dominacje, które w późniejszych miesiącach przerodziły się w drogę ku mistrzostwie serii. Dodatkowo sezon zasadniczy wkroczył już w swoją drugą część, co oznacza coraz mniejszą ilość możliwości wywalczenia awansu do playoffów. Koniec maja to także moment, gdy w kalendarzu pojawi się najdłuższy wyścig sezonu - Coca-Cola 600!
Za nami dwa wyścigi, które przeniosły nas w przeszłość pucharowej serii NASCAR. Pierwszym z nich była rywalizacja na Darlington Raceway, gdzie malowania samochodów, oprawa wyścigu i inne elementy nawiązywały bezpośrednio do bogatej przeszłości całego sportu. Darlington Raceway to jeden z trudniejszych owali w całym cyklu. Jego specyficzna konfiguracja rzuca wyzwanie nie tylko kierowcom, ale także inżynierom, przygotowującym samochody do wyścigów. Rywalizacje w Karolinie Południowej zdominowali Martin Truex Jr i Ross Chastain. Żaden z nich nie był w stanie jednak wygrać wyścigu. Podczas ostatniego restartu najlepszy okazał się William Byron, który rok po stracie zwycięstwa w Darlington na jednym z ostatnich okrążeń, zdołał przechylić szalę na swoją korzyść. Było to siódme karierowe zwycięstwo Williama Byrona. Jak dotąd każde z nich Byron odniósł na innym torze.
Kolejnym przystankiem w swoistym powrocie do przyszłości był tor North Wilkesboro i wyścig All-Star. Z okazji 75-lecia istnienia organizacji NASCAR seria postanowiła wrócić do korzeni. Kierowcy nie ścigali się w North Wilkesboro od 1996 roku. Do tamtego momentu tor był jednym z najbardziej lubianych przez kibiców. Ewoluująca organizacja zdecydowała się jednak zmniejszyć liczbę krótkich owali na rzecz obiektów 1,5-milowych. Powrót na North Wilkesboro był możliwy dzięki staraniom między innymi Dale'a Earnhardta Jr., który wspierał projekt rewitalizacji obiektu i przywracania go do dawnej świetności.
Wyścig o milion dolarów, bo właśnie taka nagroda czeka na zwycięzcę rywalizacji All-Star, był stosunkowo jednostronny. Pełna dominacja Kyle'a Larsona pozwoliła mu na uzyskanie w pewnym momencie nawet 11-sekundowej przewagi nad resztą stawki. W drugiej części rywalizacji nie oddał prowadzenia ani na moment i po 200 okrążeniach pewnie przeciął linię mety jako pierwszy. Było to już trzecie zwycięstwo Larsona w wyścigu All-Star. Larson stał się pierwszym kierowcą w historii, który wygrał trzy wyścigi All-Star na trzech różnych torach.
Koniec maja to dla NASCAR jak co roku, najdłuższy wyścig sezonu. Coca-Cola 600 to w przeliczeniu blisko 1000 kilometrów nieprzerwanej walki o prowadzenie. Jedyny wyścig podzielony na cztery segmenty to dla kierowców ogromne wyzwanie. Praktycznie w żadnej innej serii wyścigowej zawodnicy nie rywalizują w nieprzerwanym, często ponad 4-godzinnym stincie. Rok temu na Charlotte Motor Speedway zatriumfował Denny Hamlin, który dzięki zwycięstwu na podobnym torze Kansas Speedway, staje się faworytem także tegorocznej rywalizacji.
Tydzień później kierowcy udadzą się do stanu Illinois. Właśnie tam znajduje się obiekt World Wide Technology Raceway, popularnie zwany Gateway. W ubiegłym roku seria NASCAR Cup Series odwiedziła ten tor po raz pierwszy. Joey Logano odniósł tam drugie zwycięstwo sezonu, które ugruntowało jego pozycję w playoffach. Właśnie na tym torze rozgorzał też prawdziwy konflikt pomiędzy Rossem Chastainem, a Denny'm Hamlinem. Ich przepychanki na 1,25-milowym owalu przerodziły się w utarczki słowne i pojedynki na torze, trwające po dziś dzień. W sezonie 2022 w czołówce wyścigu na Gateway prócz Logano znaleźli się także: Kyle Buschg, Ryan Blaney, który w dalszym ciągu nie przełamał passy blisko dwóch lat bez zwycięstwa i Aric Almirola.
Widzowie Motowizji oba wyścigi będą mogli zobaczyć na żywo! Coca-Cola 600 już w nocy z 28 na 29 maja, dokładnie o północy. Transmisja wyścigu Gateway w kolejną niedzielę, 4 czerwca o godzinie 21:30. Wyścigi skomentują Michał Budziak i Szymon Tworz.
Transmisje NASCAR w Motowizji:
- NASCAR Cup Series 2023 Charlotte Motor Speedway – transmisja wyścigu – niedziela, 28 maja, godz. 24:00
- NASCAR Cup Series 2023 WWTR - Gateway - transmisja wyścigu – niedziela, 4 czerwca, godz. 21:30
- NASCAR Cup Series 2023 Sonoma Raceway - transmisja wyścigu – niedziela, 11 czerwca, godz. 21:30
- NASCAR Cup Series 2023 Nashville Superspeedway - retransmisja wyścigu – poniedziałek, 26 czerwca, godz. 17:30
Podsumowania NASCAR w Motowizji:
- NASCAR Cup Series 2023 Charlotte Motor Speedway – podsumowanie wyścigu – wtorek, 30 maja, godz. 22:20
- NASCAR Cup Series 2023 WWTR - Gateway - podsumowanie wyścigu – wtorek, 6 czerwca, godz. 22:20
- NASCAR Cup Series 2023 Sonoma Raceway - podsumowanie wyścigu – wtorek, 13 czerwca, godz. 22:20
- NASCAR Cup Series 2023 Nashville Superspeedway - podsumowanie wyścigu – wtorek, 27 czerwca, godz. 22:20
Motowizja to kanał dla wszystkich pasjonatów motoryzacji. W ofercie ma ponad 10 produkcji polskich oraz ponad 30 wyselekcjonowanych europejskich i amerykańskich formatów. To wyjątkowa telewizja, która przez 24 godziny na dobę daje pełen obraz świata motoryzacji. Kanał prezentuje spojrzenie na technologię, ekologię oraz nowości ze świata motoryzacji, a także niezapomniane spotkania z legendami i klasykami. Motowizja oferuje interesujące polskie programy, zarówno dla wielbicieli czterech (Motojazda – Garaż Motowizji, gdzie nowości na drogach testuje Marek Wieruszewski, Piotr Zelt z programem Na Osi prezentującym ciężką motoryzację czy Autoportret Ostrego – nowy format Aleksandra Ostrowskiego) jak i dwóch kółek (Motoślad, którego gospodarzem jest również Aleksander „Ostry" Ostrowski). Programy jak Motowizja Sport PL i AutoSpeed dostarczą widzom aktualnych relacji o polskim motosporcie. Motowizja to także wielkie sportowe emocje: w tym transmisje z licznych zawodów żużlowych, a także wyścigów serii NASCAR Cup Series, ADAC GT Masters, Porsche Carrera Cup Germany, Euroformula Open, Ferrari Challenge Europe oraz relacje z WRC, ERC, WRX, RSMP, GSMP, FIA WTCR, FIM EWC, IOM TT.
Motowizja dociera do ponad 4 mln gospodarstw domowych, czyli do 12 milionów Polaków osiągając zasięg techniczny na poziomie 30%. Motowizja jest dostępna w dystrybucji satelitarnej na Platformie Canal+ na pozycji 190, w Orange TV – pozycja 128, w sieciach kablowych: UPC – pozycja 516 oraz 572, Vectra – pozycja 215, Multimedia Polska – pozycja 127, TOYA – pozycja 34 oraz w Inea na kanale 532 oraz 150 (Hiway) jak również w ofercie PLAY NOW w pakiecie Ekstra i Sport, w player.pl – pakiet Moto oraz WP Pilot, a także w innych sieciach kablowych, m.in. Elsat, Echostar, Evio, InterArena, SGT. Wyłącznym dystrybutorem kanału jest Frame by Frame.
WWW: https://www.motowizja.pl
FACEBOOK: www.facebook.com/motowizja
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/motowizja/
TWITTER: https://twitter.com/motowizja
Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
MUZEA MOTORYZACYJNE - POMYSŁ NA JESIENNE WYCIECZKI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.