Największe w Europie zawody samochodów Toyota GT86 i Subaru BRZ
Ponad 30 samochodów Toyota GT86 i Subaru BRZ w jednym miejscu. Rusza seria zawodów sportowych Toyota GT Series Polska. Pierwszy wyścig już 25 kwietnia na Torze Łódź.
W najbliższy weekend odbędzie się pierwszy z cyklu amatorskich wyścigów samochodów sportowych ze stajni Toyoty i Subaru - GT86 i BRZ. Toyota GT Series to 30 zawodników w 3 klasach, rywalizujących w bezpiecznych warunkach w formatach Time Attack, Race i Team Battle.
"Łączy nas nie tylko wspólna pasja do motoryzacji. Dzielimy się doświadczeniami i poszerzamy horyzonty. owarzyszy nam niekończąca się przygoda oraz odpowiednia doza adrenaliny i zdrowej rywalizacji – mówi organizator Toyota GT Series Yoshua Ono. Kiedy w poprzednim roku po raz pierwszy zawitałem moim GT86 na torze, wiedziałem, że to naturalne środowisko dla tego samochodu, byłem zdziwiony jak mało popularny jest on w takich miejscach. Postawiłem sobie za cel zmienić ten stan i to się właśnie dzieje” – dodaje Ono.
GT86 i BRZ – popularne bliźniaki
Toyota GT86 i Subaru BRZ to bliźniacze konstrukcje samochodów sportowych o nadwoziu coupé, różniące się jedynie detalami. Ich produkcja rozpoczęła się już w 2012 roku, rok później oba auta zajęły 2. pozycję w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2013. Samochody bazują na silniku typu bokser, który pozwolił konstruktorom na maksymalne obniżenie środka ciężkości samochodu, co czyni je bardzo dobrym wyborem do jazdy po torze.
Toyota GT Series przez cały rok
Toyota GT Series to cykl 4 spotkań w roku na różnych torach wyścigowych – Tor Łódź, na który wszystkie 30 voucherów rozeszło się w ciągu miesiąca, jest pierwszym. Kolejne imprezy planowane są na Torze Kielce (4 czerwca), Autodromie Jastrząb (31 lipca), a finał powróci 31 października w wielkim stylu ponownie do Łodzi. Formuła przewiduje podział na 3 klasy samochodów: Stock (opony o szerokości 215mm), Stock+ (opony o szerokości 225mm-335mm) oraz Super Stock, gdzie zgłaszać się mogą auta ze zwiększoną mocą (turbo, kompresor, bądź swap). Uczestnicy rywalizować będą o nagrody i puchary w 3 kategoriach: Race (suma 8 najlepszych okrążeni), Time Attack (czas najlepszego ogłoszenia) oraz Team Battle, gdzie punkty zbierane są drużynowo.

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.