Niezniszczalny pickup na służbie. Toyota Hilux z zabudową dla straży pożarnej
Auta służb ratunkowych muszą być gotowe do akcji w każdej chwili. Nie mogą zawieść w momencie próby, a ich eksploatacja powinna być długa i bezproblemowa. Nie ma pickupa, który spełniałby te wymagania lepiej niż Toyota Hilux. Zabudowany na potrzeby straży pożarnej Hilux to wóz gotowy na każde wyzwanie.
Gdzie inne pickupy nie mogą, tam Hilux dotrze. Ten, który został przygotowany na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej w Gródku, został zabudowany i kompleksowo wyposażony tak, by spełniać wymagania tej służby i dzielnie służyć w zadaniach przewidzianych dla ochotniczej jednostki. Gdy profesjonalnie przygotowana zabudowa spotyka się z bazą tak trwałą jak Hilux, powstaje pojazd doskonały w swoim fachu.
O niezawodności Hiluxa wiadomo nie od dziś. To, że ten model jest nie do zdarcia, doskonale pokazuje jego popularność w krajach, w których klimat nie oszczędza aut i stanowi wyzwanie dla większości maszyn i konstrukcji. Ogólnoświatowa sława pickupa Toyoty sprawia, że jest to samochód często wybierany przez pracowników służb, którzy potrzebują wozu gotowego do akcji od ręki – 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.
Hilux z zabudową dla straży pożarnej to prawdziwa terenowa bestia
Żeby przygotować Hiluxa do ciężkiej pracy i upewnić się, że nie zawiedzie, pojazd został doposażony przez firmę STEELER w długą listę elementów zwiększających jego zdolności i czyniących z niego prawdziwą terenową bestię. Choć Hilux, który wyjeżdża z fabryki, jest gotowy na wyzwania w terenie, dodatki i akcesoryjne części pojazdu, który trafi w ręce OSP, zostały zamontowane, by wydłużyć okres jego bezproblemowej eksploatacji i zwiększyć dzielność terenową. Właśnie z myślą o najcięższych warunkach zamontowano opony BF Goodrich All Terrain 265/60/18 z nieco bardziej agresywną rzeźbą bieżnika. To jednak wciąż opony AT, a więc takie, z którymi bez większych wyrzeczeń można jeździć po asfalcie. Kolejną zmianą względem seryjnego wyposażenia jest zestaw stalowych osłon podwozia SHERIFF. Metal o grubości 3 mm osłania od spodu kluczowe podzespoły i elementy – silnik, skrzynię biegów i zbiornik paliwa.
W oczy rzuca się również zestaw orurowania z homologacją. Jest ono kompatybilne z wyciągarką WARN (VR EVO 10-S), która pomoże wydostać się z trudnego terenu w sytuacjach podbramkowych. Dotarcie na miejsce ułatwi również oświetlenie, a konkretnie zestaw dwóch lamp Lazer High Performance Lighting TRIPLE-R 750 z systemem montażu w fabrycznym grillu. Oświetlenie ma rzecz jasna homologację drogową, a długość strumienia świetlnego osiąga aż 800 metrów!
Aluminiowa zabudowa wyposażona po dach
Wszystkie te modyfikacje nie miałyby znaczenia, gdyby po dotarciu na miejsce Hilux nie był odpowiednio przygotowany do swoich zadań. Jego zabudowa obejmuje kontener z roletami po obu stronach i została wykonana w dużej mierze z aluminium. Ten metal zapewnia odpowiednią trwałość, a jednocześnie jest na tyle lekki, że nie winduje przesadnie środka ciężkości pickupa. Przepastne wnętrza zabudowy wyposażono również w komplet specjalistycznych szuflad oraz wysuwaną platformę o udźwigu 300 kg. Wraz z zabudową, strażacy odbiorą Hiluxa wyposażonego w niezbędne podczas codziennej pracy elektronarzędzia firmy Milwaukee. Na pokładzie znalazło się również miejsce na podnośnik Hi-Lift 48 cali, a dostęp do tego dobrodziejstwa ułatwią stopnie boczne z plastikowymi nakładkami, malowane proszkowo na kolor czarnego półmatu. Samochód musi być gotowy do pracy przez całą dobę, dlatego oprócz oświetlenia drogowego znalazło się tu miejsce również na oświetlenie robocze LAZER Utility 25, które pozwala wygodnie pracować po bokach oraz z tyłu pojazdu.
Łączność podczas pracy jest kluczowa dla służb interweniujących w terenie. Aby ułatwić komunikację, w zabudowanym na potrzeby straży Hiluxie znalazła się radiostacja Motorola wraz z anteną i przewodami. Na pokładzie umieszczono ponadto dachową konsolę ze schowkiem i miejscem na radio od @ARB 4x4 Accessories Europe. Widoczność na drodze i stosowna sygnalizacja to zadanie dla belki sygnalizacyjnej ELFIR z głośnikiem oraz kompletem oświetlenia ostrzegawczego umieszczonego w przednim zderzaku i w tylnej części zabudowy.
To, na co nie wystarczyło miejsca we wnętrzu, znalazło się na zewnątrz pojazdu. Producent zabudowy wskazuje na dodatki takie jak pojemny bagażnik na dachu zabudowy kontenerowej z rolką ułatwiającą załadunek i bezpieczny uchwyt na drabinę oraz sanie lodowe skonstruowane według projektu zamawiającego. Wciąż mało? Z tyłu znalazł się również hak, który pozwala pociągnąć przyczepę, w razie potrzeby dodatkowo zwiększając możliwości transportowe.
Kompletny, wyposażony po dach i niezawodny. Japoński pickup rozpoczyna służbę w OSP Gródek i będzie wspierał strażaków w codziennej pracy. Z takim wyposażeniem nie muszą martwić się o skuteczność i o to, czy dotrą na miejsce. O komfort i wygodę zadba komplet atutów Hiluxa, które docenili przedsiębiorcy, zawodowcy i pracownicy służb na całym świecie. Żywa legenda ze specjalistyczną zabudową zgłasza gotowość nawet do walki z żywym ogniem.
Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.