Niezniszczalny pickup na służbie. Toyota Hilux z zabudową dla straży pożarnej
Auta służb ratunkowych muszą być gotowe do akcji w każdej chwili. Nie mogą zawieść w momencie próby, a ich eksploatacja powinna być długa i bezproblemowa. Nie ma pickupa, który spełniałby te wymagania lepiej niż Toyota Hilux. Zabudowany na potrzeby straży pożarnej Hilux to wóz gotowy na każde wyzwanie.
Gdzie inne pickupy nie mogą, tam Hilux dotrze. Ten, który został przygotowany na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej w Gródku, został zabudowany i kompleksowo wyposażony tak, by spełniać wymagania tej służby i dzielnie służyć w zadaniach przewidzianych dla ochotniczej jednostki. Gdy profesjonalnie przygotowana zabudowa spotyka się z bazą tak trwałą jak Hilux, powstaje pojazd doskonały w swoim fachu.
O niezawodności Hiluxa wiadomo nie od dziś. To, że ten model jest nie do zdarcia, doskonale pokazuje jego popularność w krajach, w których klimat nie oszczędza aut i stanowi wyzwanie dla większości maszyn i konstrukcji. Ogólnoświatowa sława pickupa Toyoty sprawia, że jest to samochód często wybierany przez pracowników służb, którzy potrzebują wozu gotowego do akcji od ręki – 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.
Hilux z zabudową dla straży pożarnej to prawdziwa terenowa bestia
Żeby przygotować Hiluxa do ciężkiej pracy i upewnić się, że nie zawiedzie, pojazd został doposażony przez firmę STEELER w długą listę elementów zwiększających jego zdolności i czyniących z niego prawdziwą terenową bestię. Choć Hilux, który wyjeżdża z fabryki, jest gotowy na wyzwania w terenie, dodatki i akcesoryjne części pojazdu, który trafi w ręce OSP, zostały zamontowane, by wydłużyć okres jego bezproblemowej eksploatacji i zwiększyć dzielność terenową. Właśnie z myślą o najcięższych warunkach zamontowano opony BF Goodrich All Terrain 265/60/18 z nieco bardziej agresywną rzeźbą bieżnika. To jednak wciąż opony AT, a więc takie, z którymi bez większych wyrzeczeń można jeździć po asfalcie. Kolejną zmianą względem seryjnego wyposażenia jest zestaw stalowych osłon podwozia SHERIFF. Metal o grubości 3 mm osłania od spodu kluczowe podzespoły i elementy – silnik, skrzynię biegów i zbiornik paliwa.
W oczy rzuca się również zestaw orurowania z homologacją. Jest ono kompatybilne z wyciągarką WARN (VR EVO 10-S), która pomoże wydostać się z trudnego terenu w sytuacjach podbramkowych. Dotarcie na miejsce ułatwi również oświetlenie, a konkretnie zestaw dwóch lamp Lazer High Performance Lighting TRIPLE-R 750 z systemem montażu w fabrycznym grillu. Oświetlenie ma rzecz jasna homologację drogową, a długość strumienia świetlnego osiąga aż 800 metrów!
Aluminiowa zabudowa wyposażona po dach
Wszystkie te modyfikacje nie miałyby znaczenia, gdyby po dotarciu na miejsce Hilux nie był odpowiednio przygotowany do swoich zadań. Jego zabudowa obejmuje kontener z roletami po obu stronach i została wykonana w dużej mierze z aluminium. Ten metal zapewnia odpowiednią trwałość, a jednocześnie jest na tyle lekki, że nie winduje przesadnie środka ciężkości pickupa. Przepastne wnętrza zabudowy wyposażono również w komplet specjalistycznych szuflad oraz wysuwaną platformę o udźwigu 300 kg. Wraz z zabudową, strażacy odbiorą Hiluxa wyposażonego w niezbędne podczas codziennej pracy elektronarzędzia firmy Milwaukee. Na pokładzie znalazło się również miejsce na podnośnik Hi-Lift 48 cali, a dostęp do tego dobrodziejstwa ułatwią stopnie boczne z plastikowymi nakładkami, malowane proszkowo na kolor czarnego półmatu. Samochód musi być gotowy do pracy przez całą dobę, dlatego oprócz oświetlenia drogowego znalazło się tu miejsce również na oświetlenie robocze LAZER Utility 25, które pozwala wygodnie pracować po bokach oraz z tyłu pojazdu.
Łączność podczas pracy jest kluczowa dla służb interweniujących w terenie. Aby ułatwić komunikację, w zabudowanym na potrzeby straży Hiluxie znalazła się radiostacja Motorola wraz z anteną i przewodami. Na pokładzie umieszczono ponadto dachową konsolę ze schowkiem i miejscem na radio od @ARB 4x4 Accessories Europe. Widoczność na drodze i stosowna sygnalizacja to zadanie dla belki sygnalizacyjnej ELFIR z głośnikiem oraz kompletem oświetlenia ostrzegawczego umieszczonego w przednim zderzaku i w tylnej części zabudowy.
To, na co nie wystarczyło miejsca we wnętrzu, znalazło się na zewnątrz pojazdu. Producent zabudowy wskazuje na dodatki takie jak pojemny bagażnik na dachu zabudowy kontenerowej z rolką ułatwiającą załadunek i bezpieczny uchwyt na drabinę oraz sanie lodowe skonstruowane według projektu zamawiającego. Wciąż mało? Z tyłu znalazł się również hak, który pozwala pociągnąć przyczepę, w razie potrzeby dodatkowo zwiększając możliwości transportowe.
Kompletny, wyposażony po dach i niezawodny. Japoński pickup rozpoczyna służbę w OSP Gródek i będzie wspierał strażaków w codziennej pracy. Z takim wyposażeniem nie muszą martwić się o skuteczność i o to, czy dotrą na miejsce. O komfort i wygodę zadba komplet atutów Hiluxa, które docenili przedsiębiorcy, zawodowcy i pracownicy służb na całym świecie. Żywa legenda ze specjalistyczną zabudową zgłasza gotowość nawet do walki z żywym ogniem.

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.