Komunikaty PR

Nittera rozwija strategię wirtualnych wyścigów

2024-05-23  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Od czasu uruchomienia pierwszego wirtualnego wyścigu Esports Cup w 2022 roku, firma Niterra związana jest z ekscytującym światem SimRacing. Po kolejnych dwóch mistrzostwach w regionie EMEA zaangażowanie firmy w tę nową gałąź wirtualnych sportów motorowych rośnie, podobnie jak popularność wśród biorących udział oraz obserwujących to wydarzenie.

Jako globalny specjalista w dziedzinie zapłonu i elektroniki pojazdowej, Nittera ma wieloletnie doświadczenie we wspieraniu wyścigów samochodowych w wielu różnych dyscyplinach, w tym w Formule 1 i serii wyścigów World Superbike. Naturalną konsekwencją jest więc zaangażowanie firmy w szybko rozwijającą się dyscyplinę wirtualnych wyścigów. Wraz z iRacing - platformą sportową nr 1 na świecie od 2022 roku Nittera realizuje projekt Esports Cup, podczas którego zawodnicy mogą cieszyć realistycznym prowadzeniem samochodów wyścigowych i szczegółowymi, laserowo skanowanymi torami z całej Europy. Zdaniem uczestników jak w każdym innym sporcie motorowym, sukces zależy od czegoś więcej niż tylko od prędkości - przede wszystkim od zdolności kierowcy do planowania z wyprzedzeniem i oszczędzania zasobów, aby wyprzedzić konkurencję.

Znaczenie strategii w wyścigach SimRacing

SimRacing to sport przystępny dla większości ludzi. Uczestnicy mogą zacząć od dobrego połączenia internetowego, monitora, kierownicy, pedałów, stojaka wyścigowego dla profesjonalistów i oprogramowania wyścigowego. I chociaż można „zajechać daleko”, nie wydając fortuny na sprzęt, większość ekspertów zgadza się, że kluczem do sukcesu jest strategia wyścigowa i sposób, w jaki kierowcy podchodzą do każdego wyścigu. Tak uważają także Lucas Müller i Leo Krippner z zespołu Dörr Esports, który jest częścią tradycyjnego zespołu wyścigowego Dörr Motorsports. Zalecają oni zawodnikom, aby zacząć od spojrzenia na tabelę wyników, gdzie aktywność znacznie wzrasta w ostatnich dniach przed wyścigiem. Po uzyskaniu kwalifikacji nadchodzi czas na zaplanowanie wyścigu. To rodzi pytanie - czy planować z wyprzedzeniem, czy też opracowywać strategię podczas wyścigu? Obaj eksperci stwierdzili, że należy wziąć pod uwagę obydwa aspekty. Na przykład przed rozpoczęciem wyścigu należy zwrócić uwagę na rodzaj zawodów i obowiązujące przepisy, ale sposób jazdy podczas wyścigu może zależeć od wielu czynników na torze, takich jak np. pit stopy i liczba samochodów otaczających zawodników.

Podobnie jak w realnym świecie sportów motorowych, zdarzają się indywidualni kierowcy, ale większość zawodników należy do zespołów. Daje to oczywiste korzyści, szczególnie w zakresie planowania wyścigów. Członkowie zespołu mogą komunikować się ze sobą za pośrednictwem Discord/Teamspeak, aby opracowywać skuteczne strategie wsparcia, takie jak pozwalanie szybszym zawodnikom na wyprzedzanie wolniejszych członków grupy i wykorzystywanie ich cennych poślizgów, aby umożliwić innym pomyślne zakwalifikowanie się.

Jak podkreślają Lucas i Leo, członkowie zespołu SimRacing często są bardziej pomocni dla siebie niż w prawdziwych sportach motorowych i chętnie dzielą się niezbędnym wsparciem podczas przygotowania się do wyścigów oraz testowania różnych parametrów i scenariuszy. Ponadto mogą oni korzystać z cennego wsparcia inżynieryjnego i porad ekspertów od sportów motorowych, którzy często służą pomocą przy podejmowaniu kluczowych decyzji wyścigowych. „Analizujemy na przykład różne scenariusze pit stopów i konsultujemy się z inżynierami, którzy dysponują narzędziami i wiedzą z prawdziwych wyścigów długodystansowych” - mówi Lucas Müller. Rosnąca popularność tego sportu znajduje odzwierciedlenie w liczbie zespołów SimRacing, które obecnie obejmują Team Redline, Williams Esports, BS+Competition, Apex Racing Team i Dörr Esports Lucasa i Leo. Ponieważ w grę wchodzą duże nagrody pieniężne, SimRacing ma już nawet stewardów i dyrektorów wyścigów, którzy monitorują zawody i zapewniają przestrzeganie zasad.

And the winner is...

Trudno było znaleźć bardziej ekscytujące zakończenie jakichkolwiek zawodów sportowych niż to, którego fani doświadczyli 5 kwietnia tego roku podczas finałowego wyścigu 2024 NGK & NTK Esports Cup. Finał rozgrywany był na wirtualnym torze Nürburgring w Niemczech i dosłownie przez cały czas trzymał obserwujących w napięciu, a Daniel Muth z Nürburgring Esports, Nikolas Nolde z Impulse Racing, Vince Peeters z Visceral Esports i Alexander Thiebe z Urano Esports utworzyli silną grupę liderów na początku wyścigu w walce o pierwsze miejsce na legendarnym torze. Mając między sobą zaledwie centymetr odległości, grupa wykonała wspólny pit stop na szóstym okrążeniu. Alexander, który startował z pole position, spadł, pozostawiając pozostałą trójkę na polu walki. Na ostatniej prostej zbliżającej się do flagi w szachownicę, Daniel dał ostatni podmuch swojemu wyścigowi i całej rywalizacji, wykorzystując strumień powietrza Níkolasa, aby wskoczyć na górę stawki, gdzie udało mu się powstrzymać rywali i wygrać sensacyjny wyścig. „To były fantastyczne zawody i podobała mi się każda minuta. Momentami nie wiadomo było, czy Nikolas wyprzedzi mnie na ostatniej prostej. W pewnym momencie jechaliśmy obok siebie, ale udało mi się go powstrzymać. Skorzystałem z kilku dobrych wyborów strategicznych, w tym pit stopów i dobrze zaplanowanego ataku na ostatnim okrążeniu. Nie mogę się doczekać, kiedy w przyszłym roku zasiądę za kierownicą, by bronić tytułu” - powiedział Daniel Muth.

Wyścig okazał się hitem na platformach społecznościowych, w tym na YouTube, gdzie zyskał już ponad 43 000 obserwujących, 610 000 wyświetleń i imponujące 13 715 obejrzanych godzin. W sumie przyciągnął aż 30 000 unikalnych widzów. Zarówno uczestnicy, jak i fani z pewnością nie mogą się już doczekać co przyniesie nadchodzący rok. Po trzech udanych wydarzeniach Esports Cup firma Niterra z pewnością uwzględni SimRacing wśród portfolio sponsorowanych sportów motorowych na kolejny sezon.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.