Nittera rozwija strategię wirtualnych wyścigów
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Od czasu uruchomienia pierwszego wirtualnego wyścigu Esports Cup w 2022 roku, firma Niterra związana jest z ekscytującym światem SimRacing. Po kolejnych dwóch mistrzostwach w regionie EMEA zaangażowanie firmy w tę nową gałąź wirtualnych sportów motorowych rośnie, podobnie jak popularność wśród biorących udział oraz obserwujących to wydarzenie.
Jako globalny specjalista w dziedzinie zapłonu i elektroniki pojazdowej, Nittera ma wieloletnie doświadczenie we wspieraniu wyścigów samochodowych w wielu różnych dyscyplinach, w tym w Formule 1 i serii wyścigów World Superbike. Naturalną konsekwencją jest więc zaangażowanie firmy w szybko rozwijającą się dyscyplinę wirtualnych wyścigów. Wraz z iRacing - platformą sportową nr 1 na świecie od 2022 roku Nittera realizuje projekt Esports Cup, podczas którego zawodnicy mogą cieszyć realistycznym prowadzeniem samochodów wyścigowych i szczegółowymi, laserowo skanowanymi torami z całej Europy. Zdaniem uczestników jak w każdym innym sporcie motorowym, sukces zależy od czegoś więcej niż tylko od prędkości - przede wszystkim od zdolności kierowcy do planowania z wyprzedzeniem i oszczędzania zasobów, aby wyprzedzić konkurencję.
Znaczenie strategii w wyścigach SimRacing
SimRacing to sport przystępny dla większości ludzi. Uczestnicy mogą zacząć od dobrego połączenia internetowego, monitora, kierownicy, pedałów, stojaka wyścigowego dla profesjonalistów i oprogramowania wyścigowego. I chociaż można „zajechać daleko”, nie wydając fortuny na sprzęt, większość ekspertów zgadza się, że kluczem do sukcesu jest strategia wyścigowa i sposób, w jaki kierowcy podchodzą do każdego wyścigu. Tak uważają także Lucas Müller i Leo Krippner z zespołu Dörr Esports, który jest częścią tradycyjnego zespołu wyścigowego Dörr Motorsports. Zalecają oni zawodnikom, aby zacząć od spojrzenia na tabelę wyników, gdzie aktywność znacznie wzrasta w ostatnich dniach przed wyścigiem. Po uzyskaniu kwalifikacji nadchodzi czas na zaplanowanie wyścigu. To rodzi pytanie - czy planować z wyprzedzeniem, czy też opracowywać strategię podczas wyścigu? Obaj eksperci stwierdzili, że należy wziąć pod uwagę obydwa aspekty. Na przykład przed rozpoczęciem wyścigu należy zwrócić uwagę na rodzaj zawodów i obowiązujące przepisy, ale sposób jazdy podczas wyścigu może zależeć od wielu czynników na torze, takich jak np. pit stopy i liczba samochodów otaczających zawodników.
Podobnie jak w realnym świecie sportów motorowych, zdarzają się indywidualni kierowcy, ale większość zawodników należy do zespołów. Daje to oczywiste korzyści, szczególnie w zakresie planowania wyścigów. Członkowie zespołu mogą komunikować się ze sobą za pośrednictwem Discord/Teamspeak, aby opracowywać skuteczne strategie wsparcia, takie jak pozwalanie szybszym zawodnikom na wyprzedzanie wolniejszych członków grupy i wykorzystywanie ich cennych poślizgów, aby umożliwić innym pomyślne zakwalifikowanie się.
Jak podkreślają Lucas i Leo, członkowie zespołu SimRacing często są bardziej pomocni dla siebie niż w prawdziwych sportach motorowych i chętnie dzielą się niezbędnym wsparciem podczas przygotowania się do wyścigów oraz testowania różnych parametrów i scenariuszy. Ponadto mogą oni korzystać z cennego wsparcia inżynieryjnego i porad ekspertów od sportów motorowych, którzy często służą pomocą przy podejmowaniu kluczowych decyzji wyścigowych. „Analizujemy na przykład różne scenariusze pit stopów i konsultujemy się z inżynierami, którzy dysponują narzędziami i wiedzą z prawdziwych wyścigów długodystansowych” - mówi Lucas Müller. Rosnąca popularność tego sportu znajduje odzwierciedlenie w liczbie zespołów SimRacing, które obecnie obejmują Team Redline, Williams Esports, BS+Competition, Apex Racing Team i Dörr Esports Lucasa i Leo. Ponieważ w grę wchodzą duże nagrody pieniężne, SimRacing ma już nawet stewardów i dyrektorów wyścigów, którzy monitorują zawody i zapewniają przestrzeganie zasad.
And the winner is...
Trudno było znaleźć bardziej ekscytujące zakończenie jakichkolwiek zawodów sportowych niż to, którego fani doświadczyli 5 kwietnia tego roku podczas finałowego wyścigu 2024 NGK & NTK Esports Cup. Finał rozgrywany był na wirtualnym torze Nürburgring w Niemczech i dosłownie przez cały czas trzymał obserwujących w napięciu, a Daniel Muth z Nürburgring Esports, Nikolas Nolde z Impulse Racing, Vince Peeters z Visceral Esports i Alexander Thiebe z Urano Esports utworzyli silną grupę liderów na początku wyścigu w walce o pierwsze miejsce na legendarnym torze. Mając między sobą zaledwie centymetr odległości, grupa wykonała wspólny pit stop na szóstym okrążeniu. Alexander, który startował z pole position, spadł, pozostawiając pozostałą trójkę na polu walki. Na ostatniej prostej zbliżającej się do flagi w szachownicę, Daniel dał ostatni podmuch swojemu wyścigowi i całej rywalizacji, wykorzystując strumień powietrza Níkolasa, aby wskoczyć na górę stawki, gdzie udało mu się powstrzymać rywali i wygrać sensacyjny wyścig. „To były fantastyczne zawody i podobała mi się każda minuta. Momentami nie wiadomo było, czy Nikolas wyprzedzi mnie na ostatniej prostej. W pewnym momencie jechaliśmy obok siebie, ale udało mi się go powstrzymać. Skorzystałem z kilku dobrych wyborów strategicznych, w tym pit stopów i dobrze zaplanowanego ataku na ostatnim okrążeniu. Nie mogę się doczekać, kiedy w przyszłym roku zasiądę za kierownicą, by bronić tytułu” - powiedział Daniel Muth.
Wyścig okazał się hitem na platformach społecznościowych, w tym na YouTube, gdzie zyskał już ponad 43 000 obserwujących, 610 000 wyświetleń i imponujące 13 715 obejrzanych godzin. W sumie przyciągnął aż 30 000 unikalnych widzów. Zarówno uczestnicy, jak i fani z pewnością nie mogą się już doczekać co przyniesie nadchodzący rok. Po trzech udanych wydarzeniach Esports Cup firma Niterra z pewnością uwzględni SimRacing wśród portfolio sponsorowanych sportów motorowych na kolejny sezon.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia
Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.
Edukacja
Zaspokajanie potrzeb behawioralnych kota pomaga w budowaniu z nim pozytywnych relacji. Kluczem jest poznanie jego typu osobowości

Dobrostan kotów w dużej mierze zależy od właściwej opieki. Niezwykle istotne jest zaspokajanie ich potrzeb behawioralnych, wśród których ważne jest poczucie bezpieczeństwa, ale również m.in. prawidłowa dieta czy też instynkt łowiecki. Dla opiekunów pomocne w tym może być poznanie typu osobowości swojego kota. Już 7 sierpnia 2025 roku w specjalnej strefie WHISKAS przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnym Quizie Osobowości Kota i spotkaniu z behawiorystą.
Media
Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle

Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.