Komunikaty PR

Nowy Lexus LX już jest. To musisz o nim wiedzieć

2021-10-14  |  16:00
Biuro prasowe

Lexus prezentuje najnowszą odsłonę modelu LX. Największy i najbardziej luksusowy SUV japońskiej marki mocno się zmienił. Ma nową platformę, mocniejszy silnik, przeprojektowane wnętrze i wiele nowości na liście wyposażenia. Nie zmieniło się jednak jedno – to nadal rasowa terenówka oparta na solidnej ramie.
 

Ewolucja na zewnątrz

Ostro zarysowana, muskularna sylwetka nowego Lexusa LX wygląda znajomo. Z zewnątrz auto w dużym stopniu przypomina poprzednika. Zmiany są jednak jak najbardziej dostrzegalne. Uwagę zwracają smuklejsze przednie reflektory z wyżej umieszczonymi światłami do jazdy dziennej, potężniejsza atrapa chłodnicy (teraz już bez chromowanego obramowania) i listwa LED łącząca tylne lampy.

Nowością jest też wersja F Sport, w której przedni grill otrzymuje czarne wykończenie i pleciony wzór zastępujący poziome żebra znane z innych wersji. Lexus LX 600 będzie mógł wyjechać z salonu na kołach z aż 22-calowymi obręczami. Większych w aktualnej w ofercie Lexusa nie znajdziemy.

Nowa platforma i mniejsza masa

LX czwartej generacji odziedziczył po poprzedniku rozstaw osi wynoszący 2,85 m, jest jednak oparty na całkowicie nowej platformie GA-F. Mówimy o prawdziwej terenówce, więc to niezmiennie konstrukcja bazująca na ramie. Ta jest teraz o 20% sztywniejsza. Jednocześnie inżynierom udało się obniżyć masę konstrukcji o imponujące 200 kg. A to nie wszystko. Silnik znajduje się o 70 mm bliżej tyłu auta i o 28 mm niżej, co skutkuje niżej położonym środkiem ciężkości oraz lepszym rozkładem masy. Skutki takich zabiegów są oczywiste – pewniejsze prowadzenie i większa dynamika, za którą odpowiada całkowicie nowy silnik.

6 cylindrów i 10 biegów

Lexusa LX 600 napędza benzynowy motor V6 twin-turbo o pojemności 3,5 l. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa jednostka wytwarza maksymalnie 415 KM oraz 650 Nm. Dla porównania schodzący z rynku LX 570 daje kierowcy niespełna 390 KM oraz niecałe 550 Nm. Nowy Lexus LX otrzymał również 10-biegowy automat, który ma gwarantować lepsze osiągi i oszczędniejszą jazdę przy wyższych prędkościach.

Wnętrze zaprojektowane na nowo

Istotne zmiany dostrzeżemy również w środku flagowego SUV-a Lexusa. To drugi, po modelu NX, Lexus z wnętrzem zaprojektowanym według nowej koncepcji Tazuna, która koncentruje się na ergonomii. W centrum znajdują się dwa dotykowe ekrany – umieszczony na górze o przekątnej 12,3 cala oraz położony niżej 7-calowy. Kierowca zerka również na cyfrowe zegary.

Górny ekran wyświetla wskazania nawigacji satelitarnej, panel sterowania systemem audio czy obraz z kamer wokół auta. Dolny pozwala na sterowanie ogrzewaniem, systemami wspomagającymi jazdę w terenie oraz innymi elementami wyposażenia. Multimedia działają w oparciu o nowy system operacyjny. Nie zabrakło oczywiście asystenta głosowego i obsługi Apple CarPlay i Android Auto. Warto zaznaczyć, że Lexus nie zrezygnował całkowicie z fizycznych przycisków, co z pewnością ucieszy wielu kierowców.

Czytnik linii papilarnych i więcej luksusu

Nowości we wnętrzu jest znacznie więcej. LX 600 to pierwszy model Lexusa wyposażony w system odblokowywania zapłonu odciskiem palca. Czytnik linii papilarnych jest wkomponowany w przycisk uruchamiania silnika.

Takie rozwiązanie ma oczywiście zmniejszać ryzyko kradzieży samochodu. Luksusowy SUV otrzymuje również system audio firmy Mark Levinson. W najbogatszej konfiguracji we wnętrzu gra aż 25 głośników. W żadnym innym Lexusie nie znajdziemy ich aż tylu.

Największe wrażenie Lexus LX 600 robi w zupełnie nowej wersji, którą Japończycy określają jako Executive, a Amerykanie nazwali Ultra Luxury. SUV w takiej konfiguracji jest wyposażony w cztery obszerne, niezależne fotele. Pochylenie tych znajdujących się z tyłu można regulować w zakresie 48 stopni. Rozdziela je obszerny podłokietnik z ekranem sterującym najważniejszymi elementami wyposażenia. Pasażerowie podróżujący z tyłu mają do dyspozycji lampki do czytania i dodatkowe nawiewy klimatyzacji umieszczone w podsufitce. Osoba siedząca za przednim pasażerem może również skorzystać z rozkładanego podnóżka.

Pakiet systemów bezpieczeństwa

Nowy LX otrzymał również szeroki wachlarz udoskonalonych systemów bezpieczeństwa czynnego, które łączy wspólna nazwa Lexus Safety System +. Ulepszona kamera i radar sprawiają, że Pre-Collision System jest skuteczniejszy w wykrywaniu innych uczestników ruchu i przeszkód oraz pomaga w zapobieganiu zderzeniom w czasie skręcania na skrzyżowaniach. System utrzymywania pasa ruchu działa płynniej, dzięki pomocy sztucznej inteligencji. Ulepszony aktywny tempomat dostosowuje prędkość do kształtu zakrętów. Auto jest również dostępne z bardziej precyzyjnym systemem adaptacyjnych świateł drogowych BladeScan AHS.

Rasowa terenówka

LX stał się bardziej nowoczesny i luksusowy, ale to przecież nadal prawdziwa terenówka zbudowana według sprawdzonego przepisu – z ramą i napędem na cztery koła. Auto utrzymało zdolności terenowe poprzednika – może pokonywać wzniesienia o nachyleniu 45 stopni i brodzić w wodzie do głębokości 70 cm. W jeździe terenowej pomagają elektroniczne blokady przedniego i tylnego dyferencjału oraz szereg systemów. Szczególnie interesująco wygląda nowatorski układ Back Underfloor View. System rejestruje obraz w trakcie cofania, a następnie przetwarza go tak, by kierowca mógł na bieżąco zobaczyć na ekranie monitora, jakie przeszkody znajdują się w pobliżu tylnych kół – tak, jakby podłoga samochodu była przezroczysta.

Lexus sprzedał już na świecie ponad 500 tys. egzemplarzy modelu LX. Nowy LX 600 pomoże zwiększyć te liczby. Auto trafi na wybrane rynki na początku 2022 roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowy Lexus LX oficjalnie. Znamy datę premiery Biuro prasowe
2021-10-09 | 10:00

Nowy Lexus LX oficjalnie. Znamy datę premiery

To już pewne. Lexus przygotował nową generację swojego flagowego SUV-a. Najnowsza odsłona modelu LX zadebiutuje w środę 13 października. Luksusowa terenówka mocno się
Motoryzacja Takiego Lexusa GX jeszcze nie było
2021-10-08 | 12:30

Takiego Lexusa GX jeszcze nie było

Kojarzycie Lexusa GX? Kierowcom w Polsce to oznaczenie może nie mówi zbyt wiele, ale za Oceanem czy na wybranych rynkach europejskich jest rozpoznawalną marką oznaczającą
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2021-10-05 | 17:10

Historia twojego kierowcy… lub kierowczyni

W nowej kampanii Uber przedstawia historie kierowców i… kierowczyń. Z potrzebą używania feminatywów zgadza się sam profesor Jerzy Bralczyk. Co jeszcze Uber mówi o kierowcach w nowej kampanii? Po pierwszej

Więcej ważnych informacji

Film

Przemysław Sadowski: Nie jestem zapraszany na castingi, bo nie mam odpowiedniej liczby followersów na Instagramie. To jest trochę przerażające

Aktor zauważa, że coraz częściej młodzi ludzie, którzy chcą zaistnieć w branży filmowej, wcale nie zaczynają swojej ścieżki zawodowej od kierunkowego wykształcenia i zdobywania umiejętności pod okiem fachowców, tylko od zaistnienia w sieci. Co więcej, takie działanie procentuje, bo jeśli ktoś zdobędzie na Instagramie dużą popularność, to automatycznie wzrasta zainteresowanie nim na rynku i dostaje propozycje nie tylko od reklamodawców, ale i od producentów. Zdaniem Przemysława Sadowskiego najlepszym weryfikatorem talentu, predyspozycji i potencjału jest teatralna scena. Na niej dokładnie widać każde potknięcie i brak przygotowania zawodowego.

Uroda

Karolina Pilarczyk: Nie jestem osobą, która spędza godziny przed lustrem. Wieczorowy makijaż na wielkie wyjścia zajmuje mi 15 minut

Drifterka zapewnia, że nie jest typem kobiety, która spędza godziny przed lustrem po to, by zrobić precyzyjny makijaż, przetestować nowości kosmetyczne czy też wykonać skomplikowane zabiegi pielęgnacyjne. Ma jednak swoje szybkie, ale skuteczne sposoby, dzięki którym może zadbać o skórę tak, by była gładka i promienna. Dużym ułatwieniem jest dla niej również makijaż permanentny, który pozwala zaoszczędzić sporo czasu.

Handel

W przyszłym roku podrożeją tylko najtańsze papierosy. Za kilka lat paczka papierosów będzie kosztować co najmniej 23 zł

Od 2022 roku wzrośnie akcyza na papierosy i alkohol, a według wyliczeń Ministerstwa Finansów paczka tradycyjnych papierosów zdrożeje o ok. 30 gr. Jednak branża tytoniowa wskazuje, że podwyżka będzie dwa razy wyższa, a przy planowanych dalszych wzrostach w 2027 roku paczka papierosów będzie kosztować co najmniej 23 zł. Co więcej, podrożeją tylko najtańsze papierosy, co może doprowadzić do załamania legalnego rynku i oznaczać skokowy wzrost szarej strefy. Analogiczna sytuacja miała już miejsce w latach 2011–2014, kiedy coroczne podwyżki akcyzy o 10 proc. doprowadziły do tego, że szara strefa objęła prawie 1/5 rynku. – Propozycje Ministerstwa Finansów są powrotem do tych negatywnych doświadczeń – podkreślają przedstawiciele firm tytoniowych.