Komunikaty PR

Nowy Lexus LX już jest. To musisz o nim wiedzieć

2021-10-14  |  16:00
Biuro prasowe

Lexus prezentuje najnowszą odsłonę modelu LX. Największy i najbardziej luksusowy SUV japońskiej marki mocno się zmienił. Ma nową platformę, mocniejszy silnik, przeprojektowane wnętrze i wiele nowości na liście wyposażenia. Nie zmieniło się jednak jedno – to nadal rasowa terenówka oparta na solidnej ramie.
 

Ewolucja na zewnątrz

Ostro zarysowana, muskularna sylwetka nowego Lexusa LX wygląda znajomo. Z zewnątrz auto w dużym stopniu przypomina poprzednika. Zmiany są jednak jak najbardziej dostrzegalne. Uwagę zwracają smuklejsze przednie reflektory z wyżej umieszczonymi światłami do jazdy dziennej, potężniejsza atrapa chłodnicy (teraz już bez chromowanego obramowania) i listwa LED łącząca tylne lampy.

Nowością jest też wersja F Sport, w której przedni grill otrzymuje czarne wykończenie i pleciony wzór zastępujący poziome żebra znane z innych wersji. Lexus LX 600 będzie mógł wyjechać z salonu na kołach z aż 22-calowymi obręczami. Większych w aktualnej w ofercie Lexusa nie znajdziemy.

Nowa platforma i mniejsza masa

LX czwartej generacji odziedziczył po poprzedniku rozstaw osi wynoszący 2,85 m, jest jednak oparty na całkowicie nowej platformie GA-F. Mówimy o prawdziwej terenówce, więc to niezmiennie konstrukcja bazująca na ramie. Ta jest teraz o 20% sztywniejsza. Jednocześnie inżynierom udało się obniżyć masę konstrukcji o imponujące 200 kg. A to nie wszystko. Silnik znajduje się o 70 mm bliżej tyłu auta i o 28 mm niżej, co skutkuje niżej położonym środkiem ciężkości oraz lepszym rozkładem masy. Skutki takich zabiegów są oczywiste – pewniejsze prowadzenie i większa dynamika, za którą odpowiada całkowicie nowy silnik.

6 cylindrów i 10 biegów

Lexusa LX 600 napędza benzynowy motor V6 twin-turbo o pojemności 3,5 l. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa jednostka wytwarza maksymalnie 415 KM oraz 650 Nm. Dla porównania schodzący z rynku LX 570 daje kierowcy niespełna 390 KM oraz niecałe 550 Nm. Nowy Lexus LX otrzymał również 10-biegowy automat, który ma gwarantować lepsze osiągi i oszczędniejszą jazdę przy wyższych prędkościach.

Wnętrze zaprojektowane na nowo

Istotne zmiany dostrzeżemy również w środku flagowego SUV-a Lexusa. To drugi, po modelu NX, Lexus z wnętrzem zaprojektowanym według nowej koncepcji Tazuna, która koncentruje się na ergonomii. W centrum znajdują się dwa dotykowe ekrany – umieszczony na górze o przekątnej 12,3 cala oraz położony niżej 7-calowy. Kierowca zerka również na cyfrowe zegary.

Górny ekran wyświetla wskazania nawigacji satelitarnej, panel sterowania systemem audio czy obraz z kamer wokół auta. Dolny pozwala na sterowanie ogrzewaniem, systemami wspomagającymi jazdę w terenie oraz innymi elementami wyposażenia. Multimedia działają w oparciu o nowy system operacyjny. Nie zabrakło oczywiście asystenta głosowego i obsługi Apple CarPlay i Android Auto. Warto zaznaczyć, że Lexus nie zrezygnował całkowicie z fizycznych przycisków, co z pewnością ucieszy wielu kierowców.

Czytnik linii papilarnych i więcej luksusu

Nowości we wnętrzu jest znacznie więcej. LX 600 to pierwszy model Lexusa wyposażony w system odblokowywania zapłonu odciskiem palca. Czytnik linii papilarnych jest wkomponowany w przycisk uruchamiania silnika.

Takie rozwiązanie ma oczywiście zmniejszać ryzyko kradzieży samochodu. Luksusowy SUV otrzymuje również system audio firmy Mark Levinson. W najbogatszej konfiguracji we wnętrzu gra aż 25 głośników. W żadnym innym Lexusie nie znajdziemy ich aż tylu.

Największe wrażenie Lexus LX 600 robi w zupełnie nowej wersji, którą Japończycy określają jako Executive, a Amerykanie nazwali Ultra Luxury. SUV w takiej konfiguracji jest wyposażony w cztery obszerne, niezależne fotele. Pochylenie tych znajdujących się z tyłu można regulować w zakresie 48 stopni. Rozdziela je obszerny podłokietnik z ekranem sterującym najważniejszymi elementami wyposażenia. Pasażerowie podróżujący z tyłu mają do dyspozycji lampki do czytania i dodatkowe nawiewy klimatyzacji umieszczone w podsufitce. Osoba siedząca za przednim pasażerem może również skorzystać z rozkładanego podnóżka.

Pakiet systemów bezpieczeństwa

Nowy LX otrzymał również szeroki wachlarz udoskonalonych systemów bezpieczeństwa czynnego, które łączy wspólna nazwa Lexus Safety System +. Ulepszona kamera i radar sprawiają, że Pre-Collision System jest skuteczniejszy w wykrywaniu innych uczestników ruchu i przeszkód oraz pomaga w zapobieganiu zderzeniom w czasie skręcania na skrzyżowaniach. System utrzymywania pasa ruchu działa płynniej, dzięki pomocy sztucznej inteligencji. Ulepszony aktywny tempomat dostosowuje prędkość do kształtu zakrętów. Auto jest również dostępne z bardziej precyzyjnym systemem adaptacyjnych świateł drogowych BladeScan AHS.

Rasowa terenówka

LX stał się bardziej nowoczesny i luksusowy, ale to przecież nadal prawdziwa terenówka zbudowana według sprawdzonego przepisu – z ramą i napędem na cztery koła. Auto utrzymało zdolności terenowe poprzednika – może pokonywać wzniesienia o nachyleniu 45 stopni i brodzić w wodzie do głębokości 70 cm. W jeździe terenowej pomagają elektroniczne blokady przedniego i tylnego dyferencjału oraz szereg systemów. Szczególnie interesująco wygląda nowatorski układ Back Underfloor View. System rejestruje obraz w trakcie cofania, a następnie przetwarza go tak, by kierowca mógł na bieżąco zobaczyć na ekranie monitora, jakie przeszkody znajdują się w pobliżu tylnych kół – tak, jakby podłoga samochodu była przezroczysta.

Lexus sprzedał już na świecie ponad 500 tys. egzemplarzy modelu LX. Nowy LX 600 pomoże zwiększyć te liczby. Auto trafi na wybrane rynki na początku 2022 roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.