Nowy Lexus NX przyłapany w trakcie testów. Debiut jeszcze w tym roku?
Coraz więcej mówi się o nowej generacji jednego z najpopularniejszych modeli Lexusa na europejskim rynku – SUV-a NX. W Stanach Zjednoczonych przyłapano właśnie prototyp samochodu w trakcie testów drogowych. Wiemy więcej o nadchodzącym aucie.
Ewolucja w stylistyce, duże zmiany we wnętrzu
O zakamuflowanym SUV-ie dostrzeżonym na drodze publicznej w Colorado informuje amerykański portal Motor1.com. Mimo dokładnego maskowania udało się dostrzec kształty nawiązujące do aktualnej generacji modelu, światła podobne do tych obecnych w mniejszym Lexusie UX czy sporą atrapę chłodnicy w kształcie klepsydry.
Amerykańscy dziennikarze są zdania, że stylistka auta ulegnie raczej ewolucji, niż wielkiej metamorfozie. Większych zmian spodziewają się natomiast we wnętrzu popularnego Lexusa. Jednym z jego centralnych punktów będzie najpewniej nowy, potężny dotykowy wyświetlacz multimedialny, którego przekątna może sięgać 14 cali. Łatwo jest też spodziewać się obecności bardziej zaawansowanych systemów bezpieczeństwa aktywnie wspierających kierowcę.
Więcej niż jedna hybryda
Nowy Lexus NX będzie najprawdopodobniej bazował na platformie podobnej do tej zastosowanej w najnowszej Toyocie RAV4. To pozwoli japońskim inżynierom zwiększyć sztywność nadwozia i umieścić środek ciężkości auta niżej, co z pewnością przełoży się na lepsze właściwości jezdne. Przykład aut opartych na architekturze TNGA pozwala też spodziewać się bardziej przestronnego wnętrza.
Jeśli zaś chodzi o jednostki napędowe, w jakie ma być wyposażona kolejna generacja popularnego SUV-a Lexusa, najbardziej interesująco prezentuje się nowy układ hybrydowy typu plug-in. Plotki mówią o napędzie zbliżonym do tego zastosowanego właśnie w Toyocie RAV4 Plug-in Hybrid. Hybrydowa Toyota z wtyczką ma 306 KM, przyspiesza do setki w równe 6 s i dysponuje maksymalnym zasięgiem w trybie elektrycznym wynoszący do 75 km. W ofercie pozostaną najpewniej też standardowa pełna hybryda i klasyczna jednostka benzynowa.
Według aktualnych pogłosek debiutu nowego Lexusa NX możemy spodziewać się jeszcze w 2021 roku.

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.