NX w brązie, UX na niebiesko. Nowe wersje specjalne crossoverów Lexusa
Nowy rok, nowe wersje Lexusów. Japońska marka zaprezentowała właśnie na rodzimym rynku crossovery NX i UX w specjalnych odsłonach. Lexus NX 300 Bronze Edition zyskuje brązowe, eleganckie akcenty. A kompaktowy UX 200 Blue Edition czarno-kobaltowe wnętrze.
NX 300 Bronze Edition
Lexus NX 300 w specjalnej odsłonie Bronze Edition otrzymał 18-calowe aluminiowe felgi z pomalowanymi na brązowo ramionami, atrapę chłodnicy z czarnym wykończeniem, czarne lusterka oraz nadkola w kolorze nadwozia. W środku auta znajdziemy zaś liczne brązowe przeszycia. Nicią w tym kolorze ozdobiono fotele, kierownicę, mieszek lewarka skrzyni biegów, a także tunel centralny, deskę rozdzielczą i boczki drzwi. Na desce i drzwiach znalazły się ponadto brązowe wstawki.
Lexus NX 300 Bronze Edition jest w standardzie wyposażony w system automatycznego hamowania podczas parkowania, układ monitorowania martwego pola oraz system informowania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. Samochód trafił do japońskich salonów 9 stycznia 2020. Cena modelu NX 300 Bronze Edition startuje od 4 900 000 jenów, czyli ponad 170 tys. złotych.
UX 200 Blue Edition
Lexus przygotował również specjalną wersję swojego najmniejszego i najnowszego crossovera – modelu UX w odmianie napędowej 200. W specjalnej wersji Blue Edition samochód otrzymuje ciemne wnętrze przełamane elementami w kolorze kobaltowym, a także ozdobne aluminiowe listwy na progach z logotypem Lexusa. Japońska marka proponuje ten samochód z lakierem Celestial Blue zawierającym specjalne szklane drobinki, które intensywnie mienią się w świetle i sprawiają, że lakier wygląda bardziej atrakcyjnie.
W standardowym wyposażeniu Lexusa UX 200 Blue Edition znajdziemy przednie lampy przeciwmgielne i doświetlające zakręty LED, relingi dachowe, 17-calowe aerodynamiczne aluminiowe obręcze w szarym kolorze oraz system automatycznego hamowania podczas parkowania. Samochód wyceniono na 4 050 000 jenów, a więc nieco ponad 140 tys. złotych. W japońskich salonach Lexusa samochód zadebiutuje na początku lutego.
Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
MUZEA MOTORYZACYJNE - POMYSŁ NA JESIENNE WYCIECZKI
Nextbase Piqo debiutuje na polskim rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Miuosh: Nie zawsze wygrywający muzyczne talent show robią potem dobre rzeczy. Często ci, którzy nie zaszli w nich daleko, są na scenie latami
Wokalista zasiada za stołem jurorskim „Must Be The Music” z nadzieją, że usłyszy takich solistów i zespoły, którzy naprawdę go zaintrygują. Przed uczestnikami nowej edycji kultowego programu Polsatu zatem nie lada wyzwanie. Muszą bowiem wzbudzić w Miuoshu taką ciekawość, że będzie chciał sprawdzić, czym zaskoczą go w kolejnych etapach i swoim „tak” być może otworzy im drzwi do kariery.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.