Od snu do koszmaru
Używane supersamochody mogą dostarczyć tyle samo emocji co nowe, a dodatkowo są znacznie tańsze. Niestety – oprócz oczekiwanej dawki pozytywnej adrenaliny może się także pojawić olbrzymi stres związany z niepewną przeszłością takich samochodów. Zwłaszcza teraz, po niedawnej powodzi w Dubaju.
Supersamochody to nie tylko nieopisana przyjemność z jazdy czy nawet z samego posiadania, ale także olbrzymie koszty serwisowania i eksploatacji. Nabywcy takich pojazdów są zazwyczaj na to przygotowani, ale jeśli nieświadomie wejdą w posiadanie samochodu odbudowanego po wypadku lub z wadą prawną, mogą ponieść gigantyczne straty finansowe. Nieprzypadkowo piszemy o tym właśnie teraz, kiedy po powodzi w Dubaju wzrosło zagrożenie podażą pojazdów podtopionych.
Pewny sprzedawca to podstawa
Najlepszym sposobem na zminimalizowanie ryzyka jest ograniczenie się do grona pewnych sprzedawców, którzy cieszą się doskonałą opinią w branży. Jednym z najlepszych pośredników w Europie jest firma Plus-Auto z Rumunii, która ma 14-letnie doświadczenie w zakupie używanych supersamochodów.
Według jej dyrektora generalnego, Razvana Moldovana, poświęcają oni wyjątkowo dużo czasu na rozwijanie silnych relacji biznesowych z szeregiem znanych oficjalnych i nieoficjalnych dealerów w całej Europie, właśnie dlatego, by móc potem zapewnić swoim klientom najwyższej jakości supersamochody. Ponadto, ponieważ Plus-Auto cieszy się dużym autorytetem na rumuńskim rynku samochodów premium i luksusowych, firma zdążyła już pozyskać grono stałych, zaufanych klientów, którzy również za jej pośrednictwem chętnie odsprzedają swoje auta i kupują kolejne.
Kupujący używane supersamochody podejmują większe ryzyko
Aż 4,9% supersamochodów sprawdzonych przez carVertical miało sfałszowany licznik kilometrów. Marką, w której najczęściej dochodzi do takiego oszustwa jest Lamborghini (w obrębie tej marki 6,1% aut miało cofnięty licznik).
Ponad jedna trzecia (34,5%) skontrolowanych używanych supersamochodów miała historyczne rekordy w wartości kosztów likwidacji szkód – średnio prawie 70 000 EUR. To coś, o czym należy pamiętać rozważając zakup używanego supersamochodu."
Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef działu komunikacji w carVertical.
Supersamochody mogą pochodzić z krajów dotkniętych klęskami żywiołowymi!
Niejednokrotnie „superokazje” to w rzeczywistości samochody sprowadzane z Bliskiego Wschodu lub z USA po klęskach żywiołowych. Na pierwszy rzut oka mogą wyglądać bardzo atrakcyjnie – są bezwypadkowe, serwisowane i mają niski autentyczny przebieg. Należy jednak pamiętać, że jeśli taki samochód został wyciągnięty z powodzi, jego eksploatacja może być równie uciążliwa czy nawet niebezpieczna, jak auta źle odbudowanego po wypadku. Właśnie teraz, po powodzi w Dubaju należy się spodziewać zwiększonej podaży takich aut. Ale pamiętajmy, że czujnym należy być zawsze, bo burze i huragany to zjawiska, które w najbogatszych rejonach świata powtarzają się niestety systematycznie.
Istnieje duża szansa na wysyp supersamochodów z Dubaju w Europie – takie sytuacje zdarzały się już w przeszłości, więc niemal na pewno oszuści będą chcieli wykorzystać ostatnie anomalie pogodowe i ponownie na tym zarobić, przerzucając auta przez różne kontynenty tak, aby zatrzeć ich prawdziwą historię."
Razvan Moldovan, General Manager, PLUS AUTOTRADE

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.