Komunikaty PR

Odpowiednia ochrona wzroku to bezpieczeństwo na drodze

2022-07-08  |  15:00
Biuro prasowe

Co drugi Polak ma zdiagnozowaną wadę wzroku. Wydłużony czas pracy przy urządzeniach cyfrowych niestety wpływa niekorzystnie na kondycję oczu. Specjaliści ochrony wzroku zalecają regularne badania. Odpowiedni dobór soczewek okularowych jest bardzo ważny. Soczewki powinny zapewniać lepsze widzenie, wyraźny obraz, pełen kontrast oraz zwiększać komfort codziennego funkcjonowania. Dlatego oprócz samej korekcji wady ważna jest dodatkowa ochrona wzroku, jaką zapewnia powłoka antyrefleksyjna, która zabezpieczy oczy przed promieniowaniem UV i odblaskami wpływającymi na jakość widzenia podczas prowadzenia auta lub jazdy na rowerze.

Wzrok najważniejszym zmysłem człowieka

Za pomocą wzroku człowiek odbiera ponad 80% bodźców. Niewłaściwa budowa oka skutkuje wadami takimi jak krótkowzroczność, astygmatyzm, nadwzroczność i zaburza sygnały, które mamy odbierać
z otaczającego świata.

Krótkowzroczność jest spowodowana zbyt „długim” kształtem gałki ocznej, astygmatyzm nieprawidłową krzywizną rogówki, a nadwzroczność „krótką” gałką oczną. Wad wzroku jest wiele, ważne, by pamiętać, że spowodowane są nie tylko bezpośrednio czynnikami genetycznymi, ale również trybem życia. Ogromne znaczenie dla zdrowia wzroku odgrywa czas spędzany na korzystaniu
z urządzeń cyfrowych, ale też zrównoważona dieta. Odpowiednia troska o wzrok polepsza bezpieczeństwo własne i bliskich, szczególnie podczas jazdy samochodem, rowerem czy innym środkiem transportu.

Jak przeprowadzane jest badanie wady refrakcji, czyli specjalistyczne badanie wzroku?

Specjalista ochrony wzroku zazwyczaj posługuje się w diagnostyce metodą Dondersa oraz profesjonalnym urządzeniem - refraktometrem. Ważną częścią badania jest wywiad z pacjentem: pytania dotyczą nie tylko  problemów związanych ze wzrokiem, ale też  przebytych chorób,  czynników genetycznych i  stylu życia.

 

 

Diagnoza: określenie wartości krótkowzroczności i nadwzroczności. Mam wadę wzroku – co dalej?

Określenie wartości wady krótkowzroczności polega na dobieraniu soczewek od najsłabszej, sukcesywnie do mocniejszej aż do osiągniecia prawidłowego widzenia w dal.  W tym celu używana jest tablica Snellena - obrazki, cyfry, litery różnej wielkości do odczytania przez pacjenta. Soczewka, dzięki której uzyskamy pełną ostrość wzroku, określa naszą wadę krótkowzroczności. – mówi Anna Tuła
z salonu optycznego Lazur Optique.

Nadwzroczność określamy, rozpoczynając od soczewek skupiających o dużej mocy, a następnie stopniowo obniżamy ich moc aż do soczewki, która umożliwia pożądaną jakość widzenia.

Wadę wzroku można stwierdzić również metodą „obiektywną”, retinoskopią lub skiaskopią. Badanie to wykorzystuje metodę polegającą na różnorodnych odbiciach światła na dnie oka dla poszczególnej wady wzroku. W tym badaniu specjalista ochrony wzroku najczęściej „poraża” akomodację, stąd zastosowanie kropli, które mają na celu tzw. "rozszerzenie" źrenic. Dlatego przed badaniem  często podaje się atropinę, tropikamid lub cyklopentolat. – dodaje Anna Tuła.

Podczas badania oświetlamy oko, po którym powstaje odblask, jeśli porusza się on zgodnie, wtedy diagnozujemy nadwzroczność. Natomiast w oku z wadą krótkowzroczną ruchy odbić świetlnych, cień źrenicy poruszają się w odwrotnym kierunku lub w przypadku wady osiągającej poziom -1 D może nie występować żaden ruch. Wadę wzroku bada się również przy pomocy oftalmometru typu Javala
i refraktometru ręcznego lub automatycznego. Oftalmometr typu Javala jest stosowany w diagnostyce astygmatyzmu, pozwala zmierzyć promień krzywizny rogówki. Autorefraktometr to urządzenie służące do „komputerowego badania wzroku”. To zaawansowane przyrząd mierzy ostrość wzroku oraz  również niezborność rogówki.

Wizyta u specjalisty pozwala nie tylko na określenie wady wzroku i konieczności stosowania odpowiedniej korekcji, ale też na wybór odpowiedniej jakości soczewek okularowych, w tym powłoki ochronnej.

Odpowiednio dobrana powłoka antyrefleksyjna nie tylko wpłynie na jakość widzenia, pomoże też
w codziennym funkcjonowaniu. Powłoka może przykładowo minimalizować odblaski i „olśnienia”, na które narażeni są kierowcy podczas jazdy samochodem, wpływając na zmęczenie, komfort
i bezpieczeństwo jazdy.

Okulary to poprawa komfortu widzenia i jakości życia

Standardowe soczewki okularowe odbijają poświatę monitora lub innego źródła światła. Odblaski te nie tylko pogarszają jakość widzenia, ale sprawiają też, że innym trudniej jest zobaczyć nasze oczy. Według badań ankietowych firmy SHAMIR w USA*, posiadanie soczewek okularowych z powłoką antyrefleksyjną, która minimalizuje odblaski płynące z monitorów, komputerów i telefonów zwiększa wiarygodność, więź emocjonalną między ludźmi i ma pozytywny wpływ na efekt „pierwszego wrażenia” – w szczególności podczas spotkań online.  W oparciu o te potrzeby firma SHAMIR stworzyła nową powłokę PREMIUM na soczewki okularowe, do codziennego użytku - Shamir Glacier Expression™. Zapobiega zakłóceniom widzenia podczas jazdy samochodem oraz po zmroku, dzięki większej wrażliwości na kontrast i lepszej ostrości wzroku. Glacier Expression™ jest dostosowana do zachowania i potrzeb naszych oczu. Jest optymalnym połączeniem świetnego wyglądu i doskonałego widzenia.

Jakie okulary do jazdy samochodem?

Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców szacuje, że za pomocą wzroku kierowca odbiera nawet 90% informacji na drodze. Odpowiednia ochrona oczu ma więc realne przełożenie na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Wybierając soczewki okularowe, szczególnie te do jazdy autem, powinniśmy zwrócić uwagę na soczewki chroniące wzrok przed odblaskami od mijających aut, czy „oślepiającego” słońca. Firma SHAMIR opracowała powłokę, która nie tylko zwiększa bezpieczeństwo na drodze, ale również poprawia ogólny komfort i jakość widzenia.

Na drodze odpowiadamy nie tylko za siebie i swoich bliskich. Dzięki nowej powłoce Glacier Expression™ kierowcy i wszyscy użytkownicy okularów mogą realnie zwiększyć swój komfort widzenia podczas codziennych czynności. Uczestnicy testujący soczewki okularowe marki SHAMIR z powłoką Glacier Expression™ stwierdzili, że:

- o 25% zwiększa się wrażliwość wzroku na kontrast (przeciętny wzrost sprawności),

- 55% użytkowników wykazało krótszy czas reakcji, w porównaniu ze standardową powłoką*.

Doskonałe połączenie materiału, konstrukcji soczewki i powłoki, tworzą unikalne doświadczenie wzrokowe, zapewniające bezprecedensowy komfort i perfekcyjny wzrok  w czasie prowadzenia pojazdów. – mówi Magdalena Poźniak Marketing Team Leader z SHAMIR Polska.

Podczas jazdy samochodem najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej jakości widzenia. Właściwy dobór soczewek okularowych, które będą chroniły przed odblaskami, jest podstawą zachowania bezpieczeństwa na drodze. W przypadku wystąpienia problemów ze wzrokiem warto sięgnąć po poradę specjalisty, który doradzi i dobierze skuteczną ochronę, dostosowaną do codziennego trybu życia i potrzeb wzroku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów” Biuro prasowe
2024-10-16 | 10:30

PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów”

Program ma na celu nie tylko rozwój młodych talentów w dziedzinie motosportu, ale także podniesienie poziomu edukacji technicznej w Polsce oraz promowanie motoryzacji jako perspektywicznej ścieżki kariery. PETRONAS wspiera młodych ludzi nie od dziś, jednocześnie pomagając branży warsztatowej pozyskiwać wykwalifikowaną kadrę.   „Wyścig talentów” to program, którego celem jest podniesienie poziomu wiedzy technicznej wśród młodzieży, zwrócenie uwagi na motoryzację jako przyszłościowy kierunek edukacyjny oraz ułatwienie firmom branżowym pozyskania wykwalifikowanych kadr. W obliczu niedoboru specjalistów w branży, inicjatywa ta może pomóc w pozyskaniu nowych, ambitnych kadr. Celem programu jest uświadomienie młodym ludziom, że praca w tej motoryzacji nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również jest interesująca, oferując szerokie możliwości rozwoju zawodowego oraz długotrwałą stabilność na rynku pracy.   Program skierowany jest do uczniów z blisko 900 szkół branżowych i technicznych, którzy w trakcie 9-miesięcznego konkursu będą mieli okazję sprawdzić się w serii wyzwań edukacyjnych oraz testów teoretycznych i praktycznych. Uczestnicy będą mieli okazję zdobyć nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim kluczowe umiejętności praktyczne, które są wysoko cenione przez pracodawców. Projekt ma szansę zmienić postrzeganie branży motoryzacyjnej i uświadomić jak atrakcyjna jest taka ścieżka kariery, a ponadto otworzyć przed młodymi realne perspektywy zatrudnienia.  „Wsparcie młodych talentów to nie tylko nasza odpowiedzialność, ale i misja. Strategicznie inwestujemy w przyszłość motoryzacji, dbając jednocześnie o rozwój lokalnych warsztatów. To właśnie młodzi ludzie, których mamy szansę wspierać, wkrótce zasilą szeregi firm i serwisów w całym kraju, przynosząc ze sobą świeże spojrzenie, innowacyjne podejście oraz nowoczesną wiedzę techniczną” – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektor ds. Marketingu na Europę Centralną i Północną w PETRONAS.  Konkurs – rozkład jazdy  "Wyścig talentów” rozpocznie się w październiku 2024 roku i potrwa do czerwca 2025 roku. Składać się będzie z siedmiu etapów eliminacyjnych, przygotowanych przez ponad 80 ekspertów branżowych. Uczestnicy konkursu będą musieli zmierzyć się z ponad 3500 pytaniami dotyczącymi technologii motoryzacyjnych. Łącznie do finału zakwalifikuje się 160 uczniów.   Na zwycięzców i finalistów poszczególnych etapów czekają atrakcyjne nagrody finansowe oraz rzeczowe o wartości do 1000 zł. Finaliści konkursu będą mieli okazję rywalizować o jeszcze bardziej wyjątkowe i prestiżowe trofea, w tym nagrodę główną - 10 000 zł.    Każdy ze 160 finalistów otrzyma także dostęp do specjalistycznych programów szkoleniowych, przygotowanych przez ekspertów technicznych oraz wykładowców z czołowych polskich politechnik i firm, w tym PETRONAS.   Rozwój branży warsztatowej  „Wyścig talentów” to nie tylko szansa dla młodych ludzi, ale także dla firm motoryzacyjnych, warsztatów samochodowych i uczelni, które poprzez udział w projekcie mogą zacieśnić relacje z potencjalnymi pracownikami, czy przyszłymi studentami oraz wspierać rozwój edukacji technicznej w Polsce. Uczestnicy programu to przyszli mechanicy, inżynierowie i specjaliści, którzy dzięki udziałowi w konkursie zdobędą doświadczenie niezbędne do pracy w nowoczesnych warsztatach. Wprowadzenie młodej generacji fachowców, gotowych stawić czoła nowym wyzwaniom, takim jak rosnąca liczba samochodów elektrycznych czy hybrydowych, jest kluczowe dla rozwoju całej branży.   PETRONAS jako kluczowy partner technologiczny, będzie wspierał uczestników konkursu wiedzą ekspercką, m.in. przygotowując materiały konkursowe oraz dzieląc się doświadczeniem.  "PETRONAS od lat angażuje się w różnorodne projekty wspierające edukację techniczną, ponieważ wierzymy, że nowa generacja specjalistów to klucz do rozwoju branży. 'Wyścig talentów' to szansa dla młodych ludzi, aby zdobyć umiejętności i nawiązać nowe relacje" dodaje Danuta Michałus-Sokołowska.  PETRONAS – partner w kształceniu przyszłych ekspertów motoryzacji  Zaangażowanie PETRONAS w program „Wyścig talentów” to kolejny krok w kierunku wspierania młodzieży, rozwoju edukacji technicznej, ale także budowanie relacji pomiędzy potencjalnymi pracownikami a przemysłem motoryzacyjnym. Firma od lat angażuje się w projekty wspierające młode talenty na całym świecie. W ramach wcześniejszych działań, PETRONAS organizował między innymi programy stypendialne dla studentów kierunków technicznych oraz szkolenia praktyczne w swoich centrach technologicznych. Przykładem jest współpraca z politechniką w Turynie oraz projekty takie jak PETRONAS Education Sponsorship Programme (PESP), który zapewnia wsparcie finansowe i edukacyjne dla wyróżniających się studentów.  Więcej na ten temat można przeczytać na stronie: Students & Graduates | PETRONAS Global   
Motoryzacja Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę
2024-10-09 | 14:00

Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę

Według wyników najnowszej ankiety BlaBlaCar niemal 70% kierowców korzystających z platformy ocenia swoje umiejętności jazdy na 5 w pięciostopniowej skali. Wśród
Motoryzacja Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
2024-10-09 | 10:00

Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services

Toyota kontynuuje Sezonową Wyprzedaż, która daje klientom możliwość skorzystania z atrakcyjnych rabatów na samochody. Z tej okazji Toyota Financial Services przedłuża

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.