Komunikaty PR

Odważne projekty Lexusa. Zobacz, co pokazał na SEMA 2021

2021-11-23  |  10:00
Biuro prasowe

W ubiegłym roku nie udało się zorganizować stacjonarnych targów, ale w 2021 organizatorzy byli zdeterminowani. Targi SEMA 2021 odbyły się w tradycyjnej formie i jak zawsze przyciągnęły tłumy miłośników motoryzacji. Wśród wystawców nie mogło zabraknąć Lexusa, którego rynkowa pozycja w Stanach Zjednoczonych jest szczególnie mocna. Co przygotował japoński producent na targi, które powróciły po rocznej nieobecności?

Targi SEMA to prawdziwe święto tuningu i szybkich samochodów. W odróżnieniu od tradycyjnych, znanych w Europie salonów samochodowych, amerykańskie show skupia się przede wszystkim na modyfikacjach. Coroczne spotkanie jest obowiązkowym punktem programu zarówno wśród klientów, jak i dla firm zajmujących się tuningiem. Wśród rozpoznawalnych marek, które znalazły się na liście wystawców, widniał również Lexus. Na stoisku marki nie zabrakło imponujących Lexusów IS w sportowych, tuningowanych odsłonach.

Lexusy przygotowane wspólnie z kierowcami wyścigowymi

Zaprezentowane samochody zostały przygotowane przez dywizję F, która jest w całości poświęcona emocjom i sportowi. W tym roku Lexus wystawił dwa egzemplarze nowego IS-a, zmodyfikowane na dwa różne sposoby. Jeden i drugi IS mają również swojego patrona, czyli, mówiąc krótko, postać ze świata motorsportu, która swoim nazwiskiem firmuje dany wóz. To Townsend Bell i Scott Pruett – ich nazwiska na Starym Kontynencie może nie mówią wiele, ale w Stanach Zjednoczonych z pewnością słyszeli o nich fani sportów motorowych. To zawodnicy startujący w amerykańskich seriach wyścigowych, z IndyCar na czele. Nieraz zasiadali również za kierownicami wyścigowych Lexusów – można zatem powiedzieć, że są to właściwi panowie na właściwych miejscach.

Lexus IS 500

Przejdźmy jednak do tego, co najciekawsze. Lexus zaprezentował dwa auta, które zostały przyprawione na dwa różne sposoby. Pierwszy z nich to Lexus IS 500, a więc sedan napędzany 5-litrowym silnikiem V8. Biały IS został zmodyfikowany przy użyciu części drukowanych na drukarce 3D. Wśród akcesoryjnych części znalazły się m.in. dokładka do przedniego zderzaka, nakładki progowe, spoiler na klapie bagażnika, która została częściowo wykonana z włókna węglowego. Biały kolor tuningowanego Lexusa IS 500 to zasługa specjalnej folii.

Zmiany nie kończą się jedynie na wizualnych modyfikacjach. Sporo pracy zostało włożone również w mechaniczne zmiany, takie jak nowy dolot A’PEXI, który zaopatruje silnik w powietrze wykorzystując do tego lekkie, karbonowe elementy. Rzut oka pod podwozie zdradza, że zmieniony został wydech – miejsce seryjnego układu zajął nowy, poczwórnie zakończony A’PEXI N1 Evolution Extreme. Kultowy japoński tuner TOM’S dostarczył z kolei rozpórki i wzmocnienia zawieszenia, a zamiast seryjnych elementów układu jezdnego mamy tu regulowane zawieszenie gwintowane. Całość uzupełnia zmodyfikowany układ hamulcowy złożony z podzespołów Brembo i jedyne w swoim rodzaju felgi Rotiform LAS-R ze specjalnym „aerodynamicznym dyskiem” nakładanym na ich zewnętrzną stronę. Całość łączy światy tuningu i motorsportu, przywodząc na myśl samochód wyjęty z toru wyścigowego, pozbawiony jedynie sponsorskiego oklejenia.

Lexus IS 350

Drugi z zaprezentowanych samochodów to Lexus IS 350, w którym zastosowano modyfikacje niemożliwe do przeoczenia. Dla równowagi pod względem mechaniki samochód pozostał w większości seryjny, a pod maską nie ma żadnych zmian. Lexus IS zyskał nowy bodykit renomowanego tunera Artisan Spirits. Poszerzone błotniki, karbonowy splitter z przodu, wyraziste nakładki progowe, tylny dyfuzor aż wreszcie pokaźne skrzydło na klapie bagażnika, które stoi na tytanowych nogach, wieńcząc dynamiczną sylwetkę sedana.

Choć moc auta nie wzrosła, nie oznacza to, że prezentowany IS 350 jeździ tak samo jak seryjny. Na prowadzenie bez wątpienia wpływają gwintowane zawieszenie KW Variant 3, które można podnosić lub obniżać oraz 20-calowe felgi Rotiform wykończone matowym, brązowym lakierem. Wprawne oko zauważy również modyfikację z pogranicza tuningu wizualnego i mechanicznego, czyli nowe końcówki wydechu. Opalana stal nie pozostawia złudzeń, że jest to element z katalogu tuningowych części. Choć nikt nie narzeka raczej na brak modyfikacji układu napędowego, Lexus obiecuje, że w przyszłym roku wróci na targi z Lexusem IS 350 F Sport, w którym znajdzie się jeszcze więcej zmian.

Obecność Lexusa na SEMA 2021 i prezentacja modyfikowanych modeli nie jest oczywiście przypadkowa. Rozwój submarek F Sport nabiera tempa. Japończycy zapowiedzieli, że będą oferować aż 4 sportowe wersje specjalne. Mowa o wariantach F Sport Design, F Sport Handling, F Sport Performance i stojącym na szycie F.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Lexus UX 300e z papieru. Tak się składa, że nawet jeździ Biuro prasowe
2021-11-25 | 10:00

Lexus UX 300e z papieru. Tak się składa, że nawet jeździ

Towarzyszy nam na co dzień, przez co nie zwracamy większej uwagi na jego właściwości. Papier okazuje się być jednak niezwykle wszechstronny, gdy trafi w odpowiednie ręce. W tym
Motoryzacja Mio MiVue 886 - Ekstremalna wyrazistość obrazu!
2021-11-24 | 08:00

Mio MiVue 886 - Ekstremalna wyrazistość obrazu!

  Największy w Europie producent wideorejestratorów, marka Mio, wprowadziła na rynek kamerę samochodową MiVue 886. Rozdzielczość 4K UHD oraz wbudowany HDR sprawią, że
Motoryzacja Lexus NX po tuningu TRD
2021-11-22 | 16:00

Lexus NX po tuningu TRD

Dopiero co zadebiutował, a już doczekał się pakietu tuningowego od TRD. Nadworny tuner Toyoty i Lexusa wziął nowego Lexusa NX na warsztat i podkręcił jego sportowy styl dodając elementy,

Więcej ważnych informacji

Media

Krystyna Janda: Wczesne wykrycie raka piersi może uratować życie. Już nie wiem, jak to tłumaczyć, namawiać i udowadniać kobietom

Aktorka nie może pojąć, skąd taka niechęć Polek do badań. Jej zdaniem trzeba wszelkimi możliwymi sposobami docierać do pań z informacją, jak ważna jest profilaktyka i mammografia, dzięki którym można wykryć nowotwór już we wczesnym stadium, co daje większe szanse na wyleczenie. Kampania „Masz Wybór”, którą wspiera Krystyna Janda, ma też na celu edukację pacjentek, u których zdiagnozowano raka piersi, ich rodzin, a także tych kobiet, które nadal trudno przekonać do badań.  Chodzi o to, by uświadomić je, że mają do wyboru różne terapie w leczeniu nowotworu, a w trakcie kuracji i rekonwalescencji nie pozostaną bez opieki.

Media

Michał Kempa o Marcinie Prokopie: Musimy być trochę jednym ciałem. Marcin okazał się dobrym nauczycielem

Komik uważa, że dopiero live’y tak naprawdę weryfikują talent. Widzowie oglądają bowiem poczynania uczestników i mają pewność, że w tym momencie nic nie zostało podrasowane ani zmienione. Michał Kempa dopiero od tej edycji partneruje na scenie Marcinowi Prokopowi. Zastąpił Szymona Hołownię, który był związany z programem „Mam talent!” od samego początku.

Konsument

Budownictwo drewniane może zyskać na zmianach w prawie. Możliwy nawet trzykrotny wzrost liczby oddawanych domów z drewna

Możliwość budowania domów do 70 mkw. powierzchni bez konieczności uzyskania pozwolenia może pozytywnie wpłynąć na branżę budownictwa drewnianego. – Szacujemy, że rocznie liczba domów drewnianych oddawanych do użytku wzrośnie z 950 do 2,5 tys. – mówi Tomasz Szlązak, prezes spółki Polskie Domy Drewniane. Tym bardziej że średnia powierzchnia dziś stawianych domów, choć dziś wynosi trochę więcej niż 70 mkw., to jednak systematycznie spada. Budownictwo drewniane będzie zyskiwać na popularności także w obliczu spodziewanych regulacji na poziomie unijnym dotyczących redukcji śladu węglowego w branży.

Konsument

Polska firma opracowała robota do mieszania drinków. Planuje z nim ekspansję na największe europejskie miasta

Polski start-up opracował automatyczny bar, który zastąpi barmana w obsłudze klientów. Poley.me może rozładować kolejki w dyskotekach, barach czy na masowych koncertach. Innowacyjność polskiego autonomicznego baru polega na wykorzystaniu sztucznej inteligencji, która może sama zaproponować łączenie smaków dopasowane do gustów klienta. Wrocławski start-up w pierwszej kolejności chce podbić lokalny rynek oraz Warszawę, a potem planuje ekspansję na europejskie metropolie.