Komunikaty PR

ONZ dostarczy pomoc w Ukrainie dzięki platformie Uber

2022-06-09  |  14:32
Biuro prasowe

Inżynierowie na co dzień udoskonalający rozwiązania Uber, stworzyli i udostępnili specjalną wersję platformy, która posłuży do dostarczania pomocy humanitarnej w Ukrainie. Technologia jest obecnie wdrażana w Dnieprze, z planami rozszerzenia na Lwów, Winnicę, Kijów i Czerniowce.

Światowy Program Żywnościowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (WFP) rozpoczął współpracę z Uberem w celu koordynacji transportów humanitarnych do najbardziej dotkniętych wojną obszarów w Ukrainie. Służyć do tego ma specjalnie przygotowana wersja platformy, bazująca na rozwiązaniu Uber Direct. 

Ponieważ duże samochody ciężarowe mają problemy z dotarciem do osób potrzebujących na terenach gęsto zabudowanych, współpraca z Uber pozwala WFP lepiej koordynować, wysyłać i śledzić flotę mniejszych pojazdów dostarczających artykuły pomocowe z magazynów do osób potrzebujących.

Dzięki temu WFP może w czasie rzeczywistym monitorować postęp wysyłki do miejsca docelowego i potwierdzić, że dostawa została bezpiecznie wykonana.

Pierwsze dostawy zostały już wykonane w Dnieprze, a kolejne realizowane są również w innych częściach Ukrainy, m.in. we Lwowie, Winnicy, Kijowie i Czerniowcach.

"WFP odgrywa kluczową rolę w dostarczaniu żywności i pomocy materialnej osobom najbardziej dotkniętym wojną w Ukrainie. Technologia Uber pomaga WFP reagować na bieżąco i służyć społecznościom w Ukrainie, które na nas polegają"- mówi Matthew Hollingworth, koordynator ds. Sytuacji nadzwyczajnych WFP w Ukrainie. "Jednocześnie wspiera to naszą współpracę z ukraińskimi firmami dostępnymi na platformie Uber, dzięki czemu nasze operacje są bardziej wydajne, wykorzystując lokalne zasoby".

„Cieszymy się, że możemy wesprzeć WFP w dostarczaniu pomocy humanitarnej na terytorium całej Ukrainy, poprzez zapewnienie bezpłatnego dostępu do spersonalizowanej wersji platformy Uber"- powiedział Dara Khosrowshahi, dyrektor generalny Uber. "Korzystając z naszej technologii, WFP może teraz planować, wysyłać, śledzić i zarządzać dostawami przez sieć samochodów osobowych i małych samochodów dostawczych, do końcowych punktów dystrybucji, w promieniu 100 km od magazynów WFP w całym kraju."

Oprócz udostępnienia technologii, Uber przekazał darowiznę w wysokości 250 000 USD na rzecz Światowego Programu Żywnościowego USA w ramach wsparcia dla Ukrainy.

"Dziękujemy firmie Uber za pomoc w dostarczeniu niezbędnej pomocy humanitarnej w Ukrainie. Taka współpraca z sektorem prywatnym ma kluczowe znaczenie dla wdrażania innowacyjnych, niestandardowych rozwiązań w celu sprostania złożonym wyzwaniom"- powiedział Barron Segar, prezes i dyrektor generalny World Food Program USA.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy WFP dynamicznie zwiększył skalę swojej działalności w Ukrainie i przylegających regionach. Do końca czerwca WFP będzie dostarczać żywność i wsparcie finansowe ponad 3 milionom ludzi miesięcznie w kraju.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.