Opony całoroczne czy sezonowe - które są lepsze dla ciebie?
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Jeśli zastanawiasz się, czy opony całoroczne to dobry wybór dla ciebie, czy może warto jednak pozostać przy oponach sezonowych, wykorzystaj quiz przygotowany przez Goodyear. Wystarczy, że odpowiesz na sześć pytań, a dowiesz się, które opony powinieneś wybrać zależnie od typu samochodu i twojego stylu jazdy.
Segment opon całorocznych rośnie w Polsce bardzo szybko i przybywa kierowców, którzy zastanawiają się, czy to inwestycja warta uwagi. Kusi oszczędność – jeden komplet opon zamiast dwóch i mniej wizyt w serwisie, skoro znika konieczność sezonowej wymiany. Ale czy opona całoroczna sprawdzi się w przypadku każdego kierowcy? Ważne jest na przykład, jakim typem auta jeździsz i jak duże odległości pokonujesz. Quiz Goodyear pomoże ci to ocenić: https://www.goodyear.eu/pl_pl/consumer/why-goodyear/winter-quiz.html.
W badaniu przeprowadzonym niedawno na zlecenie Goodyear, 82% polskich kierowców zadeklarowało, że zmienia opony w swoich autach przed zimą, 15% wybiera opony całoroczne, a 3% przyznaje się do jazdy na sezonowych przez okrągły rok (z czego 1% na oponach letnich w zimie). Porównując ten wynik do podobnych pod względem pogody Niemiec, gdzie na sezonowych jeździ 58% badanych kierowców, a na całorocznych aż 37%, widać, że istnieje jeszcze spora przestrzeń do wzrostu segmentu opon wielosezonowych w Polsce.
Badanie pokazało też, że polscy kierowcy – w porównaniu z kierowcami z innych 7 europejskich krajów - pokonują relatywnie duże odległości, często po wymagających drogach i w zmiennych warunkach pogodowych, co może tłumaczyć przywiązanie w naszym kraju do opon sezonowych, dedykowanych właśnie takim przypadkom. Prawie jedna trzecia polskich kierowców twierdzi, że pokonuje rocznie ponad 26 tys. km, podczas gdy w Niemczech ten odsetek to tylko 9%, a we Francji jedynie 2%. Więcej wniosków z badania dla Goodyear można znaleźć na stronie https://news.goodyear.eu/pl-pl/polscy-kierowcy-przed-zima-obowiazkowi-w-zmianie-opon-z-wysokimi-przebiegami-i-z-lekiem-przed-mga--wnioski-z-europejskiego-badania-dla-goodyear/.
Goodyear był pierwszym producentem, który wprowadził na rynek opony całoroczne oznaczone symbolem trzech szczytów górskich 3PMSF, znanym z „zimówek”, który potwierdza spełnienie przez oponę rygorystycznych testowych norm niezawodności na śniegu. Symbol 3PMSF można znaleźć na przykład na oponach Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, których zakup do końca roku (lub do wyczerpania zapasów) objęty jest promocją cash-back ze zwrotem do 200 zł w gotówce. Ta sama akcja dotyczy modeli zimowych, np. opon Goodyear UltraGrip Performance+, które - podobnie jak Vector - oferują najwyższą klasę efektywności energetycznej „A” i dzięki niskim oporom toczenia pozwalają oszczędzić na zużyciu paliwa. Regulamin oraz szczegóły akcji promocyjnej są dostępne na stronie www.promocja.goodyear.pl.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mika Urbaniak: Cały czas tworzę i mam w szufladzie dużo utworów. Teraz kończę moją nową płytę i mam nadzieję, że znowu sporo się będzie wokół mnie działo
Artystka pracuje właśnie nad nową płytą, która ma się ukazać jesienią. Będzie to piąty album w jej karierze i powrót po sześciu latach przerwy. Zwiastunem tego wydawnictwa jest singiel „Co masz na myśli?”. Mika Urbaniak zaznacza, że nowe kompozycje odzwierciedlają jej przemyślenia na temat miłości, siły, nadziei i odnajdywania siebie, a także pułapek przemysłu muzycznego, w którym – jej zdaniem, kobiety radzą sobie coraz lepiej i są bardziej pewne siebie. Jeśli natomiast chodzi o warstwę muzyczną tego krążka, to oprócz powrotu do hip-hopowych korzeni, będzie także można usłyszeć wpływy funku i popu.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Farmacja
Endometrioza przez lata pozostawała lekceważonym problemem. Mimo że cierpi na nią 14 mln kobiet w Europie

Coraz więcej państw UE kompleksowo zaczyna się zajmować problemem endometriozy. W tej grupie państw jest także Polska, która od lipca wprowadziła nowy model bezpłatnej diagnostyki i opieki dla pacjentek z tą chorobą oznaczającą dla nich życie z chronicznym bólem. Podczas ubiegłotygodniowej debaty w Parlamencie Europejskim europosłowie wezwali Komisję Europejską do większej inicjatywy na forum unijnym: opracowania strategii walki z endometriozą i skierowania większych środków na badania nad tą chorobą.