Komunikaty PR

Pakowanie prezentów z Lexusem. Poznaj furoshiki

2021-12-22  |  10:00
Biuro prasowe

Gdy pierwsza gwiazdka pojawia się na niebie, a pod choinką zaroi się od pakunków, okazuje się, że wśród nas są dwa typy ludzi. Jedni drą ozdobny papier, by jak najszybciej ujrzeć to, co się pod nim kryje, a drudzy z pietyzmem odpakowują prezenty, starannie zdejmując z nich ozdobną owijkę. Pracownicy kanadyjskiego oddziału Lexusa, którzy chyba należą do tej drugiej grupy, wpadli na pomysł, by papier prezentowy zastąpić japońską tkaniną, stworzoną specjalnie do ozdobnych celów. Oto furoshiki – japoński sposób na zawijanie prezentów w duchu klasy premium.

 

Nie ma Świąt bez prezentów, ale czy można sprawić, by ich pakowanie było bardziej „premium”? Kanadyjski oddział Lexusa ma na to sposób. Marka zaproponowała klientom na rodzimym rynku tradycyjny, japoński sposób owijania prezentów. Zamiast papieru w roli ozdobnej owijki występuje tkanina zwana furoshiki. Wykonany z różnego rodzaju tkanin materiał może posłużyć do ozdabiania pakunków, a gdy zdejmiemy go z upominków, możemy dać mu drugie, trzecie i w zasadzie każde kolejne życie.

Co to jest furoshiki?

Czym właściwie jest furoshiki i skąd się wzięło? Ta nazwa oznacza chustę lub kawałek tkaniny o praktycznie dowolnych wymiarach i kolorach. Ważniejsze jest jej przeznaczenie, a to może być zarówno dekoracyjne jak i użytkowe. Furoshiki przez lata służyło handlarzom do zabezpieczania i przenoszenia towaru, a także do dekoracji. Tkaniny, najczęściej jedwabne lub bawełniane, mogą być zdobione wzorami lub być zupełnie gładkie. Występują w różnych wielkościach od takiej, która odpowiada kartce z zeszytu, po takie o wielkości prześcieradeł. Pełna dowolność! Trudno określić, kiedy dokładnie pojawiło się furoshiki. Pewne jest tylko to, że jego historia sięga kilkuset lat wstecz, a niektórzy szacują, że mogło być używane już w okresie Nara, czyli w ósmym wieku naszej ery.

Z myślą o środowisku

Pomysł na wprowadzenie do oferty własnych furoshiki był strzałem w dziesiątkę. Takie rozwiązanie pasuje jak ulał do hybrydowych samochodów i dbałości o środowisko. Prezentowe opakowanie w tym stylu ma wszechstronne zastosowanie, może służyć przez lata i pozwala ograniczyć ilość odpadów. Ten szereg walorów dla posiadaczy Lexusa może brzmieć jakby znajomo… Cech wspólnych jest jednak jeszcze więcej.

W wyjątkowym stylu

Inspirowane Lexusem furoshiki występują w dwóch wariantach. Pierwszy jest monochromatyczny i przedstawia charakterystyczny grill w kształcie wrzeciona, a drugi designem nawiązuje do kolorów kojarzonych z zimą. Oba są stylowe i po odpakowaniu zawiniętych w nie prezentów mogą być używane np. w roli szalika. W następne Święta mogą z kolei posłużyć do zapakowania kolejnych prezentów.

W te Święta, przybliżamy Kanadyjczykom trochę dziedzictwa japońskiej kultury. Zaprojektowane przez Lexusa furoshiki to zrównoważony, jedyny w swoim rodzaju sposób na pakowanie świątecznych prezentów. Ta sztuka gra główną rolę w kreowaniu świątecznego nastroju i mamy nadzieję, że zaprojektowane przez Lexusa furoshiki do pakowania prezentów tchną ducha rzemiosła w tegoroczny okres świąteczny – mówi Martin Gilbert, dyrektor Lexus Canada.

Świąteczne furoshiki oferowane przez kanadyjski oddział Lexusa były również przedmiotem konkursu przeprowadzonego na Instagramie, a chętni na nie użytkownicy mogli zgłosić się po swój egzemplarz komentując lub udostępniając konkursowy post. Kto wie? Być może w przyszłym roku tkane upominki trafią do stałej kolekcji akcesoriów Lexusa?

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.