Komunikaty PR

Pakowanie prezentów z Lexusem. Poznaj furoshiki

2021-12-22  |  10:00
Biuro prasowe

Gdy pierwsza gwiazdka pojawia się na niebie, a pod choinką zaroi się od pakunków, okazuje się, że wśród nas są dwa typy ludzi. Jedni drą ozdobny papier, by jak najszybciej ujrzeć to, co się pod nim kryje, a drudzy z pietyzmem odpakowują prezenty, starannie zdejmując z nich ozdobną owijkę. Pracownicy kanadyjskiego oddziału Lexusa, którzy chyba należą do tej drugiej grupy, wpadli na pomysł, by papier prezentowy zastąpić japońską tkaniną, stworzoną specjalnie do ozdobnych celów. Oto furoshiki – japoński sposób na zawijanie prezentów w duchu klasy premium.

 

Nie ma Świąt bez prezentów, ale czy można sprawić, by ich pakowanie było bardziej „premium”? Kanadyjski oddział Lexusa ma na to sposób. Marka zaproponowała klientom na rodzimym rynku tradycyjny, japoński sposób owijania prezentów. Zamiast papieru w roli ozdobnej owijki występuje tkanina zwana furoshiki. Wykonany z różnego rodzaju tkanin materiał może posłużyć do ozdabiania pakunków, a gdy zdejmiemy go z upominków, możemy dać mu drugie, trzecie i w zasadzie każde kolejne życie.

Co to jest furoshiki?

Czym właściwie jest furoshiki i skąd się wzięło? Ta nazwa oznacza chustę lub kawałek tkaniny o praktycznie dowolnych wymiarach i kolorach. Ważniejsze jest jej przeznaczenie, a to może być zarówno dekoracyjne jak i użytkowe. Furoshiki przez lata służyło handlarzom do zabezpieczania i przenoszenia towaru, a także do dekoracji. Tkaniny, najczęściej jedwabne lub bawełniane, mogą być zdobione wzorami lub być zupełnie gładkie. Występują w różnych wielkościach od takiej, która odpowiada kartce z zeszytu, po takie o wielkości prześcieradeł. Pełna dowolność! Trudno określić, kiedy dokładnie pojawiło się furoshiki. Pewne jest tylko to, że jego historia sięga kilkuset lat wstecz, a niektórzy szacują, że mogło być używane już w okresie Nara, czyli w ósmym wieku naszej ery.

Z myślą o środowisku

Pomysł na wprowadzenie do oferty własnych furoshiki był strzałem w dziesiątkę. Takie rozwiązanie pasuje jak ulał do hybrydowych samochodów i dbałości o środowisko. Prezentowe opakowanie w tym stylu ma wszechstronne zastosowanie, może służyć przez lata i pozwala ograniczyć ilość odpadów. Ten szereg walorów dla posiadaczy Lexusa może brzmieć jakby znajomo… Cech wspólnych jest jednak jeszcze więcej.

W wyjątkowym stylu

Inspirowane Lexusem furoshiki występują w dwóch wariantach. Pierwszy jest monochromatyczny i przedstawia charakterystyczny grill w kształcie wrzeciona, a drugi designem nawiązuje do kolorów kojarzonych z zimą. Oba są stylowe i po odpakowaniu zawiniętych w nie prezentów mogą być używane np. w roli szalika. W następne Święta mogą z kolei posłużyć do zapakowania kolejnych prezentów.

W te Święta, przybliżamy Kanadyjczykom trochę dziedzictwa japońskiej kultury. Zaprojektowane przez Lexusa furoshiki to zrównoważony, jedyny w swoim rodzaju sposób na pakowanie świątecznych prezentów. Ta sztuka gra główną rolę w kreowaniu świątecznego nastroju i mamy nadzieję, że zaprojektowane przez Lexusa furoshiki do pakowania prezentów tchną ducha rzemiosła w tegoroczny okres świąteczny – mówi Martin Gilbert, dyrektor Lexus Canada.

Świąteczne furoshiki oferowane przez kanadyjski oddział Lexusa były również przedmiotem konkursu przeprowadzonego na Instagramie, a chętni na nie użytkownicy mogli zgłosić się po swój egzemplarz komentując lub udostępniając konkursowy post. Kto wie? Być może w przyszłym roku tkane upominki trafią do stałej kolekcji akcesoriów Lexusa?

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l Biuro prasowe
2024-09-20 | 13:00

Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l

Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l dla użytkowników aplikacji AVIA GO AVIA, marka należąca w Polsce do Grupy Unimot, kontynuuje swoją akcję promocyjną
Motoryzacja Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!
2024-09-18 | 11:50

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych zlokalizowany jest przy parkingu wielopoziomowym, od ulicy Opaczewskiej. Zaprojektowany został w formie strefy relaksu, z elementami zieleni i
Motoryzacja Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!
2024-09-17 | 16:28

Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!

Jak co roku, fani Fiatów 126p będą mieli okazję spotkać się na jesiennym Zlocie Maluchów w Manufakturze. Dla wielu ten samochód to symbol nie tylko minionej epoki, ale

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Rośnie zapotrzebowanie na dietetyków. Przekłada się to na rozwój kierunków studiów związanych z żywieniem

Ostatnie lata przyniosły duży rozwój kierunków studiów związanych z żywieniem człowieka i dietetyką. Zapotrzebowanie na ekspertów w tych dziedzinach rośnie przede wszystkim ze względu na większą świadomość społeczną na temat wpływu diety na zdrowie i życie. A Polacy wciąż najbardziej ufają poradom żywieniowym właśnie ze strony lekarzy i dietetyków. Nowe kadry są potrzebne także producentom żywności i placówkom edukacyjnym, np. do prowadzenia edukacji zdrowotnej, nowego obowiązkowego przedmiotu w szkołach, a także w rozwoju dziedziny sprofilowanego żywienia.

Psychologia

Piotr Zelt: Tygodniowo udaje mi się przejechać na rowerze 250–300 kilometrów. Bardzo fajnie to czyści głowę i jest to forma medytacji sportowej

Aktor z dumą przyznaje, że robi niesamowite wyniki na rowerze szosowym. Nie wyobraża już sobie życia bez dwóch kółek i w każdą trasę wyjeżdża spokojny, bo umie sam naprawić większość usterek. Piotr Zelt preferuje aktywny styl życia, bo jak podkreśla – sport pomaga mu zachować dobrą kondycję, pozwala pozbyć się stresu i poprawia samopoczucie. Od wielu lat uprawia windsurfing, narciarstwo alpejskie, a także gra w hokeja.