Komunikaty PR

Po siedmiu latach przerwy, Rajdowe Mistrzostwa Świata wracają do Polski!

2023-10-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

WRC Promoter GmbH oraz Polski Związek Motorowy podpisały umowę, na którą polscy kibice czekali od 2017 roku. Najważniejsza impreza rajdowa w naszym kraju – Rajd Polski – ponownie została rundą Rajdowych Mistrzostw Świata. To efekt między innymi rosnącej popularności i zainteresowania rajdami w Polsce, a także samym WRC za sprawą transmisji z wszystkich rund na antenie Motowizji w ramach projektu Rally.TV.

Rajd Polski, będącym drugim po Rajdzie Monte Carlo najstarszym wciąż się odbywającym rajdem na świecie, był częścią kalendarza pierwszego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata w 1973 roku. Wtedy na trasach wokół Krakowa zwyciężyli Achim Warmbold pilotowany przez późniejszego szefa Peugeot Sport i Scuderii Ferrari oraz prezydenta FIA Jeana Todta.

Na kolejną okazję, by w naszym kraju zobaczyć rywalizację najlepszych załóg świata, trzeba było czekać do sezonu 2009. To także była jednak jednorazowa historia. Rajd Polski w kalendarzu WRC znalazł się na dłużej w 2014 roku. Przez cztery kolejne lata polscy kibice oraz liczne grono zagranicznych pasjonatów zjeżdżało się do Mikołajek, by na własne oczy oglądać jedne z najszybszych samochodów rajdowych w historii.

Kolejne edycje Rajdu Polski odbywały się w ramach Rajdowych Mistrzostw Europy i cieszyły się wciąż sporym zainteresowaniem. Z roku na rok podnosił się poziom organizacyjny zawodów, a także poprawiały oceny delegatów i przedstawicieli FIA. Jednocześnie zaczęły się pojawiać pytania, czy i kiedy Rajd Polski ponownie będzie w mistrzostwach świata.

Swoje własne działania na rzecz zwiększenia popularności rajdów w Polsce, co zarazem zwiększało szanse na obecność Rajdu Polski w kalendarzu WRC, podjęła Motowizja. Każda edycja od 2015 roku była relacjonowana na antenie kanału motoryzacyjnego, a w sezonie 2021 doszło do pierwszego przełomu.

Z okazji setnych urodzin Rajdu Polski podjęto decyzję, by rywalizacja zakończyła się na najsłynniejszej ulicy w Polsce dla fanów rajdów – warszawskiej Karowej. W związku z panującym wtedy reżimem pandemicznym nie można było wpuścić kibiców, ale aby to wszystkim zrekompensować, Motowizja podjęła się przygotowania transmisji na żywo
z ostatniego odcinka specjalnego, dzięki której cały świat mógł przekonać się o magii „Pani Karowej”.

Relacja na żywo spotkała się z ogromnym zainteresowaniem kibiców, ale rozbudziła także apetyty. W sezonie 2022 na antenę Motowizji powróciły podsumowania rund Rajdowych Mistrzostw Świata. Owocna współpraca na przestrzeni kolejnych miesięcy z WRC Promoter GmbH, odpowiadającym także za Rajdowe Mistrzostwa Europy sprawiła, że tym razem nie było transmisji z jednego odcinka specjalnego, ale ze wszystkich mazurskich oesów. Polscy kibice pierwszy raz w historii mogli zobaczyć w domowym zaciszu całe to najważniejsze motorsportowe wydarzenie w naszym kraju, dodatkowo okraszone eksperckim komentarzem w języku polskim. Co więcej, pierwszy raz od sezonu 2013 wygrała polska załoga. Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk poszli w ślady Kajetana Kajetanowicza, Krzysztofa Hołowczyca, Janusza Kuliga, Sobiesława Zasady i innych legend polskiego motorsportu, którym udało się wygrać najważniejsze zawody w kraju.

Ogromna oglądalność na przestrzeni całego weekendu otworzyła drogę do nowych, ambitniejszych pomysłów. Z początkiem 2023 roku ruszył projekt Rally.TV – wspólna inicjatywa Motowizji oraz WRC Promoter GmbH. Widzowie kanału motoryzacyjnego dzięki temu zyskali dostęp do unikatowych materiałów historycznych o Rajdowych Mistrzostwach Świata emitowanych codziennie w stałym paśmie, a także transmisji na żywo z każdego odcinka specjalnego rund WRC i ERC oraz każdych zawodów w ramach Rallycrossowych Mistrzostw Świata i Europy.

Odzew ze strony kibiców był masowy i natychmiastowy. Oglądalność Motowizji osiągnęła najwyższe w historii poziomy, a rajdy samochodowe dotarły do nowych pokoleń oraz osób, które z różnych powodów przestały się nimi interesować. Miłość do rajdów ponownie  obudziła się w narodzie.

To otworzyło drzwi do rozwiązania najbardziej ambitnej kwestii – powrotu Rajdu Polski do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata. Teraz możemy już powiedzieć to oficjalnie – w czerwcu 2024 roku w Mikołajkach zobaczymy najlepszych kierowców i pilotów tego sportu. Powrót Rajdu Polski do mistrzostw świata, jak i cały sezon WRC obejrzycie oczywiście w pełni na żywo na antenie Motowizji!

Bardzo się cieszymy, że Rajd Polski ponownie zagości w kalendarzu WRC. Przez lata obserwowaliśmy rosnącą popularność rajdów samochodowych w Polsce, kraju, który jest dla nas bardzo ważny. Widzieliśmy, ilu kibiców pojawiało się na trasach poszczególnych rund Rajdowych Mistrzostw Europy i doceniamy ich pasję. Niezwykle istotna jest również współpraca z Motowizją przy projekcie Rally.TV. Właśnie dzięki niej w Polsce można oglądać na żywo wszystkie rundy WRC, ERC, a także World RX. Te wszystkie czynniki sprawiły, że w Mikołajkach po raz pierwszy od lat zobaczymy najlepszych kierowców i najszybsze samochody rajdowe – skomentował Philipp Maenner, Senior Director Media Rights WRC Promoter GmbH.

Naszym celem był zawsze powrót Rajdu Polski do cyklu mistrzostw świata. To dla nas powód do radości i dumy, że starania Polskiego Związku Motorowego zostały uwieńczone powodzeniem dzięki organizacji rajdu na najwyższym poziomie, potwierdzonej w raportach FIA, a także bardzo dobrej współpracy z Orlen S.A, naszym sponsorem tytularnym i niezawodnym, wieloletnim partnerem. Zawsze możemy również liczyć na nieocenioną pomoc z strony Mikołajek, które goszczą rajd już od 2006 roku i pokazują wyjątkowe umiejętności przy organizacji wielkich imprez sportowych. Awans rajdu do cyklu WRC to z pewnością spełnienie marzeń kibiców, którzy jak zawsze zapełnią przygotowane dla nich bezpieczne strefy do podziwiania nieprzeciętnych umiejętności takich gwiazd ja Kalle Rovanpera, Sebastien Ogier, Ott Tanak, Thierry Neuville czy Elfyn Evans, ale również polskiej, rajdowej czołówki. Trwają już intensywne prace nad osiemdziesiątą, jubileuszową edycją rajdu, który dla wszystkich będzie wyjątkowym wydarzeniem sportowym – powiedział Michał Sikora, prezes Polskiego Związku Motorowego.

- To dzień, który zapisze się w historii polskiego sportu. Rajd Polski ponownie został rundą Rajdowych Mistrzostw Świata! Pokazaliśmy, że ta dyscyplina wciąż jest kochana i że możemy zaszczepić tę miłość wśród młodych pokoleń. Nasze transmisje z Rajdu Polski, rund WRC i ERC udowodniły, że wciąż jest mnóstwo kibiców, którzy chcą oglądać w akcji najlepszych z najlepszych. Naszym celem od zawsze był rozwój i popularyzacja sportów motorowych w Polsce i dlatego cieszę się, że dokonuje się to również przy wsparciu ORLEN S.A, który jest wielkim ambasadorem motorsportu w naszym kraju. Czuję ogromną satysfakcję i dumę z tego, że za dziesięć miesięcy będę mógł oglądać Rajdowe Mistrzostwa Świata na polskich odcinkach specjalnych z kilkudziesięcioma tysiącami kibiców, jak również z faktu, że jako Motowizja dołożyliśmy do tego małą cegiełkę. Oczywiście polscy fani będą mogli również śledzić zmagania w pełni na żywo na antenie Motowizji Rally.TV, podobnie jak cały sezon WRC – dodaje Krzysztof Mikulski, prezes Motowizji.

 

Motowizja to kanał dla wszystkich pasjonatów motoryzacji. W ofercie ma kilkanaście produkcji polskich oraz ponad 30 wyselekcjonowanych europejskich i amerykańskich formatów. To wyjątkowa telewizja, która przez 24 godziny na dobę daje pełen obraz świata motoryzacji. Kanał prezentuje spojrzenie na technologię, ekologię oraz nowości ze świata motoryzacji, a także niezapomniane spotkania z legendami i klasykami (Motoikony, Moto Archiwum Wojtka Majewskiego). Motowizja oferuje interesujące polskie programy, zarówno dla wielbicieli czterech (Motojazda – Garaż Motowizji, gdzie nowości na drogach testuje Marek Wieruszewski, program Na Osi, prezentujący ciężką motoryzację, Autoportret Ostrego – stały format Aleksandra Ostrowskiego, Kamperowizja – nowości ze świata samochodów turystycznych) jak i dwóch kółek (Motoślad, którego gospodarzem jest również Aleksander "Ostry" Ostrowski). Z kolei programy: Motorsportwizja, Inmotorsport.tv originals czy RMSP Raport dostarczają widzom aktualnych relacji o polskim motosporcie, a osobowości związane z rynkiem motoryzacyjnym można spotkać u boku Joanny Zientarskiej w jej autorskim programie Zientarowe Motolove.

Motowizja to także wielkie sportowe emocje na żywo. Od początku sezonu 2023, w ramach Rally.TV kanał pokazuje transmisje wszystkich rund Rajdowych Mistrzostw Świata oraz Rajdowych Mistrzostw Europy, w całości, na żywo, z polskim komentarzem min. Mikołaja Sokoła, Grzegorza Gaca, Sławomira Szymczaka i Michała Adamiuka, a także relacje i transmisje z rund Rallycrossowych Mistrzostw Świata. Wśród transmisji są również liczne zawody żużlowe oraz najpopularniejsza amerykańska seria wyścigowa NASCAR Cup Series. Antenę Motowizji wypełniają też liczne podsumowania międzynarodowych serii w tym: DTM, FIA Formula European Championship, Porsche Carrera Cup Germany, Ferrari Challenge Europe czy wyścigów motocyklowych Isle of Man,


Motowizja dociera do ponad 4 mln gospodarstw domowych, czyli do 12 milionów Polaków, osiągając zasięg techniczny na poziomie 30%. Motowizja jest dostępna w dystrybucji satelitarnej na Platformie Canal+ na pozycji 190, w Orange TV – pozycja 128, w sieciach kablowych: UPC – pozycja 516 oraz 572,  Vectra – pozycja 215, Multimedia Polska – pozycja 127, TOYA - pozycja 34 oraz w Inea na kanale 532 oraz 150 (Hiway) jak również w ofercie PLAY NOW w pakiecie Ekstra i Sport, w player.pl – pakiet Moto oraz WP Pilot, a także w innych sieciach kablowych, m.in. Elsat, Echostar, Evio, InterArena, SGT. Wyłącznym dystrybutorem kanału jest Frame by Frame.

 

WWW: https://www.motowizja.pl

FACEBOOK: www.facebook.com/motowizja

INSTAGRAM: https://www.instagram.com/motowizja/

TWITTER: https://twitter.com/motowizja

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.