Komunikaty PR

Przewodnik po hybrydowych SUV-ach Lexusa

2020-07-18  |  13:00
Biuro prasowe

Segment SUV-ów nieprzerwanie rośnie. Rośnie też popularność hybryd. W bardzo istotnym stopniu przyczynił się do tego Lexus. To Japończycy pokazali pierwszego w historii luksusowego SUV-a, a później pierwszą hybrydę klasy premium, która zresztą również była autem o takim nadwoziu. Lexus RX był pierwszy, ale w ostatnich latach dołączyły do niego kolejne modele z wyższym prześwitem i spalinowo-elektrycznym napędem. Porównaliśmy je ze sobą.

 

Lexus UX

Kompaktowy UX to obecnie najmniejszy SUV w ofercie Lexusa. Auto mierzy około 4,5 m długości. Hybrydowy wariant Lexusa UX nosi oznaczenie 250h i dysponuje napędem o łącznej mocy 184 KM z silnikiem 2.0. UX z taką jednostką jest dostępny z napędem na przód lub układem 4x4 E-Four. Ciekawa cecha tego drugiego wariantu to brak wału napędowego – tylną oś w ruch wprawia wyłącznie dodatkowy silnik elektryczny. W odmianie przednionapędowej hybrydowy crossover przyspiesza do setki w 8,5 s, a jego średnie zużycie paliwa wynosi od 5,3 l/100 km.

Jak przystało na auto segmentu premium, w Lexusie UX znajdziemy bardzo dobre wyposażenie. Auto w standardzie otrzymuje multimedia z Apple CarPlay i Android Auto, pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, dwustrefową automatyczną klimatyzację z czujnikiem wilgotności czy kamerę cofania. A w wyższych wersjach można mieć czujniki parkowania z funkcją samoczynnego hamowania, adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sztywności czy wyświetlacz HUD. Cena Lexusa UX 250h startuje od 166 tys. zł.

Ciekawostką w tym modelu są również sprytne rozwiązania, takie jak wycieraczki, które automatycznie zatrzymują się po otwarciu drzwi, aby zapobiec ochlapywaniu wsiadających lub wysiadających pasażerów, roleta bagażnika składana jak fotograficzna blenda czy specjalne, aerodynamiczne koła. Nowoczesny projekt i przynależność do popularnego segmentu kompaktowych SUV-ów sprawiły, że UX pozwolił Lexusowi przyciągnąć wielu klientów. W 2019 roku ten model był drugim najpopularniejszym modelem marki w Europie.

Lexus NX

Przeskakujemy o segment wyżej i wsiadamy tym razem do najpopularniejszego modelu Lexusa na Starym Kontynencie. NX otrzymał to miano już kilka lat temu i nie przestaje być bestsellerem japońskiej marki w Europie. W tym modelu – o długości ponad 4,6 m – Japończycy proponują nam hybrydę o mocy 197 KM z motorem 2.5. Taki samochód jest znany jako NX 300h i również może być wyposażony w elektryczny napęd 4x4 E-Four.

W środku hybrydowego Lexusa NX w standardzie znajdziemy dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat czy multimedia z Android Auto i Apple CarPlay. Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ jest dostępny jako opcja od najniższej wersji wyposażenia. A w najwyższych odmianach znajdziemy rozbudowany system audio Mark Levinson z 14 głośnikami, wyświetlacz HUD, kamerę cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni czy czujniki parkowania z funkcją samoczynnego hamowania. Cena hybrydowego Lexusa NX startuje obecnie od 181 900 zł.

Aktualna generacja Lexusa NX zadebiutowała w 2014 roku i coraz więcej mówi się o kolejnej odsłonie tego popularnego SUV-a. Według nieoficjalnych informacji samochód ma być dostępny m.in. z napędem hybrydowym plug-in o mocy około 300 KM, który właśnie trafił do nowej Toyoty RAV4. Biorąc pod uwagę bliskie związki Lexusa z Toyotą i zbliżone rozmiary obu modeli, takie posunięcie wydaje się bardzo prawdopodobne.

Lexus RX

RX uzupełnia trójkę najpopularniejszych modeli Lexusa w Europie. W tym samochodzie Lexus zastosował mocny układ z silnikiem V6 o pojemności 3,5 l. Spalinowo-elektryczna jednostka nosi oznaczenie 450h, dysponuje łączną mocą 313 KM i pozwala rozpędzić auto do setki w 7,7 s. Potężne auto – RX mierzy prawie 4,9 m długości. Napęd na cztery koła jest standardem.

W środku RX również znajdziemy bogate wyposażenie. Nawet szersze niż wcześniej, bowiem w 2019 roku model przeszedł istotny facelifting. Standardem są reflektory przednie LED, kamera cofania i aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, system multimedialny z obsługą Apple CarPlay i Android Auto oraz 9-głośnikowy system audio. W podstawowej cenie samochód dysponuje ponadto ulepszonym pakietem systemów bezpieczeństwa czynnego.

Lista wyposażenia może być oczywiście dużo dłuższa. W cenniku znajdziemy takie pozycje jak kamera panoramiczna, wyświetlacz HUD czy 15-głośnikowy system audio Mark Levinson z subwooferem. Ciekawostką w najnowszym Lexusie RX jest też nowy system adaptacyjnych świateł drogowych Blade Scan AHS. Układ oferuje wyraźnie większą precyzję sterowania strumieniem światła i lepiej oświetla drogę w nocy. Lexus wycenia model RX 450h na minimum 324 900 zł.

Lexus RX L

RX L to model bardzo zbliżony do standardowego RX-a, lecz nieco większy. Samochód mierzy okrągłe 5 m, a wszystko po to, by zabrać w podróż większą liczbę pasażerów. We wnętrzu Lexusa RX L znajdziemy nawet 7 miejsc. Auto występuje również w wygodniejszym wariancie 6-osobowym, w którym z tyłu znajdą się tzw. fotele kapitańskie.

W tym rodzinnym SUV-ie Lexusa znalazła się dokładnie ta sama jednostka o mocy 313 KM, która trafia pod maskę standardowego Lexusa RX. Co więcej, samochód jest dostępny wyłącznie w wariancie hybrydowym. W Lexusie RX L również znajdziemy bogate wyposażenie standardowe z systemem multimedialnym obsługującym Apple CarPlay i Android Auto, aktywnym tempomatem czy pakietem systemów bezpieczeństwa czynnego. I do tego modelu trafił też system BladeScan AHS. RX L jest wyceniany przez Lexusa na minimum 355 900 zł.

To nie koniec

Oferta hybrydowych SUV-ów Lexusa – już teraz bardzo szeroka – może się w przyszłości dodatkowo powiększyć. Nieoficjalne źródła sugerują, że napęd hybrydowy może trafić pod maskę największego SUV-a marki, modelu LX. Jakby tego było mało, pojawiają się również plotki o miejskim crossoverze mniejszym niż Lexus UX. Według tych pogłosek auto miałby być konstrukcyjnie powiązane z nową Toyotą Yaris Cross – miejskim SUV-em z napędem hybrydowym, który trafi na drogi w 2021 roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW Biuro prasowe
2024-04-24 | 20:00

Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW

Pilskie lotnisko przygotowuje się na kolejną niezwykłą majówkę! AIR MOTO SHOW 2024, największe w Wielkopolsce wydarzenie motorsportowe i lotnicze, zaprasza wszystkich
Motoryzacja Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle
2024-04-16 | 12:37

Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle

Wczesna wiosna to idealny moment na przygotowanie do sezonu rowerowego. W dniach 18-20 kwietnia każdy, kto przyjedzie do Elektrowni Powiśle jednośladem, będzie mógł skorzystać z
Motoryzacja Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
2024-03-29 | 11:00

Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari

Jako wieloletni oficjalny dostawca Scuderia Ferrari, zespołu wyścigowego Formuły 1, firma Niterra, specjalizująca się w zapłonie i elektronice samochodowej, przedłużyła

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.