Rajdówkami po zaśnieżonej krainie - zapowiedź WRC Rajdu Szwecji
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Od ponad siedemdziesięciu lat Rajd Szwecji jest jedną z najważniejszych imprez w rajdowym kalendarzu. Tegoroczną edycję rywalizacji na śniegu i lodzie będącej rundą Rajdowych Mistrzostw Świata będzie można oglądać w całości na żywo i z polskim komentarzem na antenie Motowizji.
Rajd Szwecji jest znany przede wszystkim z tego, że to jedyna zimowa runda WRC w sezonie. Pierwsze edycje odbywały się jednak w czerwcu na szutrowych odcinkach specjalnych. Dopiero w 1965 roku rywalizacja zaczęła toczyć się w pierwszych miesiącach roku na śniegu i lodzie.
Od powstania Rajdowych Mistrzostw Świata w 1973 roku, Rajd Szwecji nie był w kalendarzu WRC tylko czterokrotnie. Przez wiele lat zawodnicy spoza Skandynawii nie byli w stanie go wygrać. Dopiero Sebastienowi Loebowi w 2004 roku udało się przełamać dominację zawodników z krajów nordyckich. Podobnym osiągnięciem jak Loeb mogą pochwalić się jedynie: Sébastien Ogier, Thierry Neuville i Elfyn Evans i Ott Tänak,
Ostatnią edycję Rajdu Szwecji wygrał Kalle Rovanperä. Nastoletni Fin z Toyoty powtórzył wyczyn swojego taty Harriego z 2001 roku rozpoczynając w ten sposób drogę do mistrzostwa wspólnie z Jonne Halttunenem.
Rovanperä będzie otwierał trasę, jako, że na starcie zabraknie lidera klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Sébastien Ogier wygrał tegoroczny Rajd Monte Carlo, ale ośmiokrotny mistrz świata startuje tylko w wybranych rundach obecnej kampanii. Dzięki temu na status kierowcy numer 3 w Toyocie, obok Rovanpery i Evansa, wskoczy Takamoto Katsuta. Nie oznacza to, że w Szwecji zabraknie czwartego GR Yarisa Rally1.
Z nadarzającej się okazji skorzysta Lorenzo Bertelli. Dziedzic fortuny marki Prada przez lata startował w rajdach WRC za kierownicą Fordów. Włoch wystartuje w Rajdzie Szwecji po raz siódmy, a pod nieobecność Jourdana Serdiridisa będzie jedynym „prywaciarzem” w aucie topowej kategorii.
Na czele kierowców, którzy spróbują pokrzyżować plany Toyocie stanie, trzeci w Monte Carlo, Thierry Nueville w swoim Hyundaiu Hyundai i20 N Rally1. W samochodach koreańskiej stajni wspierać go będą Esapekka Lappi oraz Craig Breen, który zgodnie z zapowiedziami dzieli rajdówkę z Danim Sordo i tym razem, to Irlandczyk będzie rywalizował na szwedzkich bezdrożach.
M-Sport na daleką północ wysłał jedynie dwie maszyny w najwyższej klasie. Jednego z Fordów Puma Rally1 poprowadzi zwycięzca Rajdu Szwecji z 2019 roku Ott Tänak, a asystować mu będzie Pierre-Louis Loubet,
Polscy kibice będą mieli komu kibicować. W stawce Rajdu Szwecji nie mogło zabraknąć Michała Sołowowa wraz z Maciejem Baranem. Trzykrotny rajdowy wicemistrz Europy od 2020 roku nie odpuszcza zimowych rund WRC i nie inaczej jest w tym roku. Sołowow będzie bronił zwycięstwa w kategorii WRC Masters za kierownicą najnowszej Škody Fabii RS Rally2.
W WRC2 na zrewanżowanie się losowi za utratę zwycięstwa w Rajdzie Monte Carlo oraz wypadnięcie z drogi pod koniec ubiegłorocznego Rajdu Szwecji liczyć będzie Nikołaj Griazin. Zawodnik startujący pod neutralną flagą będzie miał nowe grono rywali - swój sezon rozpoczynają w Szwecji między innymi obrońca tytułu Emil Lindholm, a także Oliver Solberg, który jechał w Monte Carlo, ale poza klasyfikacją WRC2 pokazując przy okazji obiecujące tempo. Niezwykle groźny powinien być także Ole Christian Veiby. Norweg, startujący także w World RX, rok temu był drugi w WRC2 ulegając jedynie Andresowi Mikkelsenowi. Jego w Szwecji nie będzie.
Rajd Szwecji przeszedł znaczącą zmianę w ostatnich latach. Po regularnych problemach z pogodą i klimatem rajd przeniósł się bliżej koła podbiegunowego do Umea. Odcinki specjalne były rok temu zaśnieżone, jak trzeba i jedyne odwołanie odcinków specjalnych nastąpiło ze względu na renifery.
Tegoroczny Rajd Szwecji składać się będzie z osiemnastu oesów o łącznej długości ponad 300 kilometrów. Rywalizacja zacznie się w czwartkowy wieczór na odcinku specjalnym w Umea, a zakończy dodatkowo punktowanym Power Stagem będącym wydłużoną wersją tej próby.
Wszystkie odcinki specjalne Rajdu Szwecji, tak samo jak każdej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata w 2023 roku, zobaczycie na żywo z polskim komentarzem na antenie Motowizji. Wydarzenia opisywać widzom będą Grzegorz Gac, Sławomir Szymczak, Michał Adamiuk, Gabriel Borowy oraz Mikołaj Sokół. Towarzyszyć im będą dwaj kierowcy rajdowi - Kajetan Kajetanowicz oraz Hubert Laskowski.
W ramach specjalnej promocji na platformie Orange wraz ze startem Rajdu Szwecji, czyli od 9 lutego kanał Motowizja zostanie odkodowany dla wszystkich klientów Orange, posiadających Pakiet Optymalny i Orange Love Standard w technologii IPTV. Promocja potrwa do 30 marca.
FIA Rajdowe Mistrzostwa Świata - harmonogram transmisji Rajdu Szwecji
Czwartek, 9 lutego
godz. 9.00 - Shakedown from Hakmark
godz.17:35 - Studio Rajdowe
godz.18:10 - Pre-Show i Ceremonia z Red Barn Arena w Umea
godz.19:00 - OS1 Umeå Sprint 1
Piątek, 10 lutego
godz. 8:15 - OS2 Brattby 1
godz. 9:30 - OS3 Sarsjöliden 1
godz. 11:00 - OS4 Botsmark 1
godz. 13:00 - Media Zone & Flexi Service A z Umeå Service Park
godz. 14:45 - OS5 Brattby 2
godz. 15:40 - OS6 Sarsjöliden 2
godz. 17:15 - OS7 Botsmark 2
godz. 19:00 - OS8 Umeå Sprint 2
godz. 19:45 - Zone & Flexi Service B z Umeå Service Park
godz. 21:00 – Podsumowanie dnia
Sobota, 11 lutego
08:00 - OS12 Norrby 2
godz. 9:00 - OS10 Floda 1
godz. 10:30 - OS11 Sävar 1
godz. 12:30 - Media Zone & Flexi Service C z Umeå Service Park
godz. 14:00 - OS12 Norrby 2
godz. 15:00 - OS13 Floda 2
godz. 16:30 - OS14 Sävar 2
godz. 18:00 - OS15 Umeå 1
godz. 18:45 - Media Zone & Flexi Service D z Umeå Service Park
godz. 21:00 – Podsumowanie dnia
Niedziela, 12 lutego
godz. 7:00 - OS16 Västervik 1
godz. 9:00 - Media Zone & Flexi Service E z Umeå Service Park
godz. 10:00 - OS17 Västervik 2
godz. 12:00 - OS18 Umeå 2 Power Stage
godz. 13:35 - Wrap-Up
godz. 13:45 – Studio Rajdowe
godz. 19:00 – Podsumowanie dnia
Motowizja to kanał dla wszystkich pasjonatów motoryzacji. W ofercie ma ponad 10 produkcji polskich oraz ponad 30 wyselekcjonowanych europejskich i amerykańskich formatów. To wyjątkowa telewizja, która przez 24 godziny na dobę daje pełen obraz świata motoryzacji. Kanał prezentuje spojrzenie na technologię, ekologię oraz nowości ze świata motoryzacji, a także niezapomniane spotkania z legendami i klasykami. Motowizja oferuje interesujące polskie programy, zarówno dla wielbicieli czterech (Motojazda – Garaż Motowizji, gdzie nowości na drogach testuje Marek Wieruszewski, Piotr Zelt z programem Na Osi prezentującym ciężką motoryzację czy Autoportret Ostrego – nowy format Aleksandra Ostrowskiego) jak i dwóch kółek (Motoślad, którego gospodarzem jest również Aleksander "Ostry" Ostrowski). Programy jak Motowizja Sport PL i AutoSpeed dostarczą widzom aktualnych relacji o polskim motosporcie. Motowizja to także wielkie sportowe emocje: w tym transmisje z licznych zawodów żużlowych, a także wyścigów serii NASCAR Cup Series, ADAC GT Masters, Porsche Carrera Cup Germany, Euroformula Open, Ferrari Challenge Europe oraz relacje z WRC, ERC, WRX, RSMP, GSMP, FIA WTCR, FIM EWC, IOM TT.
Motowizja dociera do ponad 4 mln gospodarstw domowych, czyli do 12 milionów Polaków osiągając zasięg techniczny na poziomie 30%. Motowizja jest dostępna w dystrybucji satelitarnej na Platformie Canal+ na pozycji 190, w Orange TV – pozycja 128, w sieciach kablowych: UPC – pozycja 516 oraz 572, Vectra – pozycja 215, Multimedia Polska – pozycja 127, TOYA - pozycja 34 oraz w Inea na kanale 532 oraz 150 (Hiway) jak również w ofercie PLAY NOW w pakiecie Ekstra i Sport, w player.pl – pakiet Moto oraz WP Pilot, a także w innych sieciach kablowych, m.in. Elsat, Echostar, Evio, InterArena, SGT. Wyłącznym dystrybutorem kanału jest Frame by Frame.
WWW: https://www.motowizja.pl
FACEBOOK: www.facebook.com/motowizja
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/motowizja/
TWITTER: https://twitter.com/motowizja
Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
MUZEA MOTORYZACYJNE - POMYSŁ NA JESIENNE WYCIECZKI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.