Komunikaty PR

Rekordowy finał WSMP. Mistrzowie wyłonieni w deszczu

2020-10-12  |  18:00
Biuro prasowe

Rekordowa frekwencja finałowej rundy, mocno obsadzone puchary i walka koło w koło do ostatnich metrów - ostatni weekend Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski dostarczył niesamowitych emocji i przesądził o końcowych wynikach zarówno w wyścigach sprinterskich jak i rywalizacji długodystansowej.
 

“Udało nam się przeprowadzić sezon tak, jak zaplanowaliśmy, a to w tym roku nie było łatwe. Mieliśmy zaciętą rywalizację o tytuły do ostatnich wyścigów. Sezon zakończyliśmy wręcz z przytupem, bo na starcie było aż 120 aut, a w kilku pucharach obsada była znacznie większa niż pierwszych rundach” - cieszył się Sebastian Urbaniak, dyrektor zawodów rozgrywanych na Torze Poznań.

Pikanterii rywalizacji na jedynym w Polsce homologowanym przez FIA torze wyścigowym dodała pogoda. Słoneczny piątek i deszczowa sobota sprawiły, że umiejętności zawodników zostały wystawione na najwyższą próbę. W rywalizacji najmocniejszych aut kolejny raz triumfował Mariusz Miękoś w Lamborghini Huracanie, który wygrał cztery z ośmiu wyścigów w sezonie 2020. “Cały sezon świetny, bardzo mądrze pojechany. Gratuluje moim rywalom. Cieszę się, że pojawia się coraz więcej mocnych zawodników. W stawce mamy po pięć Porsche, dwa Lamborghini. Robi się europejski. Zapowiada to kolejny fajny sezon” - powiedział zwycięzca. Mistrzem D4 3500 został Łukasz Stolarczyk w VW Golfie TCR, klasę D4 2000 wygrał Bartosz Walkowiak (BMW E90), D5 +2000 Jacek Zielonka (Radical SR8), a DN-2 Przemysław Kaźmierczak (Suzuki Swift).

Puchary dla faworytów

Aż 19 aut stanęło na starcie OMM Super S Cup, a tytuł zwycięstwem w deszczowym wyścigu przypieczętował Bartosz Alejski. “Trzy lata pracowałem na ten tytuł. Konkurencja była bardzo silna, ale wygrałem pięć wyścigów. Jestem szczęśliwy i mam nadzieję, że w przyszłym sezonie powalczę o obronę tytułu.” - powiedział Alejski. Sezon na podium ukończyli jeszcze Tomasz Pawlaczyk i Adrian Lewandowski.

W 318IS Cup PL mistrzostwo obronił Marcin Lempert, który w dwóch ostatnich rundach na Torze Poznań finiszował drugi. W piątek musiał ustąpić Karolowi Wyce, a w sobotę lepszy okazał się jego brat - Artur Lempert. “To niewiarygodne uczucie. Konkurencja była bardzo mocna, wrócił do nas Karol Wyka, czyli poprzedni mistrz. Nie było lekko, a wszystko rozstrzygnęło się w ostatni weekend. - mówił Lempert.

Rekordową obsadę w październiku miał Toyota Racing Cup. Puchar, w którym kierowcy rywalizują identycznie przygotowanymi Celikami GT TRC, na Torze Poznań ściga się od roku. W finałowych rundach wystąpiło aż dziewięciu zawodników, w tym dwóch debiutantów z wyścigów górskich - Janusz Grzyb i Piotr Staniszewski. Tytuł powędrował w ręce Bartłomieja Czwartosza, który w sezonie triumfował w sześciu z ośmiu wyścigów, a na podium razem z nim stanęli Dawid Czarnik oraz Jacek Jurecki. “Bardzo się cieszę, bo wykonałem plan, który założyłem przed sezonem. Tytuł wcale mi łatwo nie przyszedł, bo rywale z wyścigu na wyścig byli szybsi. Zdobyłem też więcej doświadczenia.

W Maluch Trophy w DN 3-0 mistrzem został Jacek Chojnacki, a w DN 3-1 Jakub Sykucki. O mistrzostwie Polski w DN 1 przesądzi Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM.

Deszczowy Endurance

Umiejętność utrzymywania wysokiego tempa w deszczu i orientacja w sytuacji na torze - to były czynniki decydujące o sukcesie podczas październikowego wyścigu Endurance. W Memoriale im. J. Leśniaka najlepiej poradzili sobie Maciej Błażek z Mateuszem Lisowskim w Porsche 911 GT3 Cup i przypieczętowali mistrzowskie tytuły. W październikowym wyścigu drugie miejsce zajęli Maciej Darmetko z Arturem Janoszem, który za kierownicą pojawił się po rocznej przerwie. Najlepszy czas okrążenia (1:48.892) świadczy, że to wciąż piekielnie szybki zawodnik. Trzecie miejsce przypadło parze Szymański/Lukas, a czwarty był duet Kordecki/Mielcarek. Wszystkie załogi korzystały z Porsche 911 GT3 Cup.

Zwycięstwo w D4 3500 oraz tytuł w tej kategorii powędrował w ręce Szymona Jabłońskiego i Bartłomieja Mireckiego. Obaj imponowali jazdą po mokrym torze. W tabeli z czasami zajęli czwarte miejsce, wyprzedzając załogi w teoretycznie szybszych autach. Wielkie brawa należą się także całemu zespołowi ich mechaników za odbudowanie Hyundaia i30 TCR po wypadku w piątkowych kwalifikacjach i umożliwienie startu w sobotnim wyścigu.

W D4 2000 najszybsi byli Kowner z Tomczakiem (BMW E30), którzy zostali też mistrzami Polski w tej kategorii. W D4 1400 pasjonujący pojedynek przez cały sezon toczyły duety Bielecki/Kubicki oraz Szablewski/Schayer. Choć ta pierwsza para wygrała trzy z czterech wyścigów, to mistrzostwo powędruje do Szablewskiego i Schayer, którzy zebrali o punkt więcej. W kategorii OMM Super S Cup październikowy wyścig wygrali Olejniczak z Cichopkiem i tym samym zapracowali na tytuł. W klasyfikacji generalnej mają tyle samo punktów co duet Boruszak/Pawlaczyk, ale mają więcej zwycięstw.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW Biuro prasowe
2024-04-24 | 20:00

Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW

Pilskie lotnisko przygotowuje się na kolejną niezwykłą majówkę! AIR MOTO SHOW 2024, największe w Wielkopolsce wydarzenie motorsportowe i lotnicze, zaprasza wszystkich
Motoryzacja Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle
2024-04-16 | 12:37

Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle

Wczesna wiosna to idealny moment na przygotowanie do sezonu rowerowego. W dniach 18-20 kwietnia każdy, kto przyjedzie do Elektrowni Powiśle jednośladem, będzie mógł skorzystać z
Motoryzacja Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
2024-03-29 | 11:00

Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari

Jako wieloletni oficjalny dostawca Scuderia Ferrari, zespołu wyścigowego Formuły 1, firma Niterra, specjalizująca się w zapłonie i elektronice samochodowej, przedłużyła

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Konsument

Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware

Sztuczne dekoracje kwiatowe, wiosenne wianki, puchate króliki, kurczaczki wielkanocne czy plastikowe świecidełka bożonarodzeniowe – ostatnie lata to prawdziwy boom na sezonowe dekoracje do domu. Trend ten znacząco zyskał na popularności w czasie pandemii, kiedy w domach pracowaliśmy i spędzaliśmy większość wolnego czasu, a podchwyciły go sklepowe marki, które wprowadziły do oferty taki asortyment i kuszą sezonowymi promocjami na niego. Eksperci podkreślają, że o ile w dekorowaniu domu nie ma nic złego, o tyle wybieranie tanich dekoracji i zmienianie ich co kilka tygodni czy miesięcy to trend szkodliwy i dla naszych portfeli, i dla środowiska. I porównują fast homeware do szkodliwości fast fashion, czyli taniej mody w naszych szafach.

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.