Samochód idealny dla kobiety – na co zwrócić uwagę przy kupnie?
Choć branża motoryzacyjna przez wiele lat postrzegana była jako wyłącznie męska domena, z biegiem lat coraz więcej pań jest nie tylko zainteresowanych, ale także zorientowanych w ofertach dealerów samochodowych. Kobiety przywiązują dużą uwagę do szczegółów pojazdu, nie tylko tych technicznych. Jakie elementy wyposażenia i cechy samochodu mogą więc przyciągnąć damski wzrok?
Kobiecy nie znaczy mały
Przedstawiciele branży moto sygnalizują, że wybory konsumenckie płci pięknej bardzo zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Wybierane często małe, miejskie samochody, odchodzą w zapomnienie, a na popularności zyskują większe, bardziej bezpieczne i pakowne modele, jak chociażby SUV-y czy kombivany. – Obserwujemy, że kobiety coraz śmielej podchodzą do zakupu dużego samochodu. Często utożsamiają go z bezpieczeństwem i komfortem, zarówno jeśli chodzi o samą jazdę, jak i wnętrze. Cieszymy się, że panie nie boją się dużych samochodów, bo te modele świetnie sprawdzają się w codziennym życiu, podróżach z rodziną czy biznesie – wyjaśnia Adam Dutkowski, Product Manager Mercedes-Benz Vans. Duży samochód nie musi też oznaczać problemów z przemieszczaniem się po ruchliwym mieście. Tu z pomocą przyjdą zaawansowane technologicznie systemy parkowania czy monitorowanie natężenia ruchu na drodze.
Podróże z dziećmi – to proste!
Podróżowanie z dziećmi to dla wielu rodziców niemałe wyzwanie, a pierwsze mogą pojawić się już na etapie pakowania. Logistyka związana z przygotowaniem malca do podróży często spada na mamę – to ona pakuje walizki, torby i wszelkie niezbędne rzeczy dla pociechy, dba także o bezpieczeństwo dzieci montując samochodowe foteliki. W samochodzie osobowym może to być problematyczne – wąskie tylne kanapy pozwalają na montaż tylko dwóch fotelików, ograniczając przy tym znacznie komfort jazdy innych pasażerów. Z pomocą w takiej sytuacji mogą przyjść kombivany. – Przestronne wnętrze Klasy T oferuje praktyczne rozwiązania. Model ma aż trzy punkty mocowania fotelików dziecięcych typu isofix (dwa z tyłu i jedno z przodu) i możliwość zapięcia czwartego, mniejszego fotelika (np. dla niemowlaka) pasem bezpieczeństwa, a do tego komfortowy dostęp do nich poprzez przesuwne drzwi po obu stronach kabiny. Te elementy sprawią, że przygotowania do podróży staną się dziecinnie proste – tłumaczy Dutkowski.
Kobiece biznesy z najlepszym wsparciem
Małe vany świetnie sprawdzają się też jako wsparcie małych, kobiecych biznesów. Duży, pakowny bagażnik to element, którego poszukują np. przedsiębiorczynie prowadzące własne kwiaciarnie, rzemieślnicze cukiernie czy salony kosmetyczne. Tu ważny jest nie tylko rozmiar samego bagażnika, ale także możliwość jego modyfikacji. Takie rozwiązanie dostępne jest wśród wielu kombivanów – podział tylnej kanapy w stosunku 1/3 do 2/3, dzięki czemu zyskujemy dodatkową powierzchnię transportową, do której łatwy dostęp ułatwia otwierana klapa, pozwalając tym samym na załadunek nawet dużych, nieporęcznych towarów. Oczywiście, istnieje też możliwość całkowitego złożenia foteli pasażerów z tyłu, tworząc jednolitą, równą powierzchnię na wszelki dodatkowy bagaż lub towar – a to wszystko dosłownie w kilku prostych krokach.
Personalizacja, czyli jeździsz tak, jak lubisz
Detale mają znaczenie, a kobiety wiedzą o tym najlepiej. Wymarzona tapicerka, karoseria w ulubionym kolorze, a nawet… oświetlenie wnętrza – spersonalizowane elementy cieszą się coraz większą popularnością. Szczęśliwie, wraz z postępującą technologią, tego typu udogodnienia mamy na wyciągnięcie ręki – w Klasie T jest to ambientowe oświetlenie w aż 8 różnych kolorach, dzięki czemu użytkowniczki mogą dobierać kolory panujące we wnętrzu swojego samochodu do obecnego nastroju czy towarzyszących im emocji. – Samochód dla wielu z nas jest bardzo intymną, osobistą przestrzenią, którą traktujemy jak drugi dom. Chcemy czuć się w nim komfortowo i móc w pełni wyrażać nasze emocje lub nawet odpowiednio się nastrajać, np. przed wyzwaniami danego dnia. Teraz możemy to zrobić w kilku prostych krokach – dodaje Adam Dutkowski.
Jak widać, SUV-y i kombivany, postrzegane dotychczas jako samochody stworzone z myślą o mężczyznach, wspaniale odpowiadają także na potrzeby kobiet. Komfort i bezpieczeństwo jazdy, nowoczesne technologie, przemyślany i odpowiadający indywidualnym potrzebom design, to cechy, które z pewnością doceni każda kierowczyni.
Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.