Samochód idealny dla kobiety – na co zwrócić uwagę przy kupnie?
Choć branża motoryzacyjna przez wiele lat postrzegana była jako wyłącznie męska domena, z biegiem lat coraz więcej pań jest nie tylko zainteresowanych, ale także zorientowanych w ofertach dealerów samochodowych. Kobiety przywiązują dużą uwagę do szczegółów pojazdu, nie tylko tych technicznych. Jakie elementy wyposażenia i cechy samochodu mogą więc przyciągnąć damski wzrok?
Kobiecy nie znaczy mały
Przedstawiciele branży moto sygnalizują, że wybory konsumenckie płci pięknej bardzo zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Wybierane często małe, miejskie samochody, odchodzą w zapomnienie, a na popularności zyskują większe, bardziej bezpieczne i pakowne modele, jak chociażby SUV-y czy kombivany. – Obserwujemy, że kobiety coraz śmielej podchodzą do zakupu dużego samochodu. Często utożsamiają go z bezpieczeństwem i komfortem, zarówno jeśli chodzi o samą jazdę, jak i wnętrze. Cieszymy się, że panie nie boją się dużych samochodów, bo te modele świetnie sprawdzają się w codziennym życiu, podróżach z rodziną czy biznesie – wyjaśnia Adam Dutkowski, Product Manager Mercedes-Benz Vans. Duży samochód nie musi też oznaczać problemów z przemieszczaniem się po ruchliwym mieście. Tu z pomocą przyjdą zaawansowane technologicznie systemy parkowania czy monitorowanie natężenia ruchu na drodze.
Podróże z dziećmi – to proste!
Podróżowanie z dziećmi to dla wielu rodziców niemałe wyzwanie, a pierwsze mogą pojawić się już na etapie pakowania. Logistyka związana z przygotowaniem malca do podróży często spada na mamę – to ona pakuje walizki, torby i wszelkie niezbędne rzeczy dla pociechy, dba także o bezpieczeństwo dzieci montując samochodowe foteliki. W samochodzie osobowym może to być problematyczne – wąskie tylne kanapy pozwalają na montaż tylko dwóch fotelików, ograniczając przy tym znacznie komfort jazdy innych pasażerów. Z pomocą w takiej sytuacji mogą przyjść kombivany. – Przestronne wnętrze Klasy T oferuje praktyczne rozwiązania. Model ma aż trzy punkty mocowania fotelików dziecięcych typu isofix (dwa z tyłu i jedno z przodu) i możliwość zapięcia czwartego, mniejszego fotelika (np. dla niemowlaka) pasem bezpieczeństwa, a do tego komfortowy dostęp do nich poprzez przesuwne drzwi po obu stronach kabiny. Te elementy sprawią, że przygotowania do podróży staną się dziecinnie proste – tłumaczy Dutkowski.
Kobiece biznesy z najlepszym wsparciem
Małe vany świetnie sprawdzają się też jako wsparcie małych, kobiecych biznesów. Duży, pakowny bagażnik to element, którego poszukują np. przedsiębiorczynie prowadzące własne kwiaciarnie, rzemieślnicze cukiernie czy salony kosmetyczne. Tu ważny jest nie tylko rozmiar samego bagażnika, ale także możliwość jego modyfikacji. Takie rozwiązanie dostępne jest wśród wielu kombivanów – podział tylnej kanapy w stosunku 1/3 do 2/3, dzięki czemu zyskujemy dodatkową powierzchnię transportową, do której łatwy dostęp ułatwia otwierana klapa, pozwalając tym samym na załadunek nawet dużych, nieporęcznych towarów. Oczywiście, istnieje też możliwość całkowitego złożenia foteli pasażerów z tyłu, tworząc jednolitą, równą powierzchnię na wszelki dodatkowy bagaż lub towar – a to wszystko dosłownie w kilku prostych krokach.
Personalizacja, czyli jeździsz tak, jak lubisz
Detale mają znaczenie, a kobiety wiedzą o tym najlepiej. Wymarzona tapicerka, karoseria w ulubionym kolorze, a nawet… oświetlenie wnętrza – spersonalizowane elementy cieszą się coraz większą popularnością. Szczęśliwie, wraz z postępującą technologią, tego typu udogodnienia mamy na wyciągnięcie ręki – w Klasie T jest to ambientowe oświetlenie w aż 8 różnych kolorach, dzięki czemu użytkowniczki mogą dobierać kolory panujące we wnętrzu swojego samochodu do obecnego nastroju czy towarzyszących im emocji. – Samochód dla wielu z nas jest bardzo intymną, osobistą przestrzenią, którą traktujemy jak drugi dom. Chcemy czuć się w nim komfortowo i móc w pełni wyrażać nasze emocje lub nawet odpowiednio się nastrajać, np. przed wyzwaniami danego dnia. Teraz możemy to zrobić w kilku prostych krokach – dodaje Adam Dutkowski.
Jak widać, SUV-y i kombivany, postrzegane dotychczas jako samochody stworzone z myślą o mężczyznach, wspaniale odpowiadają także na potrzeby kobiet. Komfort i bezpieczeństwo jazdy, nowoczesne technologie, przemyślany i odpowiadający indywidualnym potrzebom design, to cechy, które z pewnością doceni każda kierowczyni.
PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów”
Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę
Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
Prezenterka wierzy, że odświeżona formuła „Pytania na śniadanie” nadawana z imponującego studia przełamie nie najlepszą passę porannego programu i wreszcie uda się odzyskać zaufanie tych widzów, którzy byli rozczarowani zmianami i odeszli do konkurencji. Katarzyna Dowbor wie, że każda rewolucja w danym formacie telewizyjnym niesie ze sobą ryzyko. Jej zdaniem w tym przypadku antidotum mogą być chociażby ciekawe cykle skierowane do osób w różnym wieku i o różnym statusie społecznym.
Edukacja
Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.
Muzyka
Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji
Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.