Samochód idealny dla kobiety – na co zwrócić uwagę przy kupnie?
Choć branża motoryzacyjna przez wiele lat postrzegana była jako wyłącznie męska domena, z biegiem lat coraz więcej pań jest nie tylko zainteresowanych, ale także zorientowanych w ofertach dealerów samochodowych. Kobiety przywiązują dużą uwagę do szczegółów pojazdu, nie tylko tych technicznych. Jakie elementy wyposażenia i cechy samochodu mogą więc przyciągnąć damski wzrok?
Kobiecy nie znaczy mały
Przedstawiciele branży moto sygnalizują, że wybory konsumenckie płci pięknej bardzo zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Wybierane często małe, miejskie samochody, odchodzą w zapomnienie, a na popularności zyskują większe, bardziej bezpieczne i pakowne modele, jak chociażby SUV-y czy kombivany. – Obserwujemy, że kobiety coraz śmielej podchodzą do zakupu dużego samochodu. Często utożsamiają go z bezpieczeństwem i komfortem, zarówno jeśli chodzi o samą jazdę, jak i wnętrze. Cieszymy się, że panie nie boją się dużych samochodów, bo te modele świetnie sprawdzają się w codziennym życiu, podróżach z rodziną czy biznesie – wyjaśnia Adam Dutkowski, Product Manager Mercedes-Benz Vans. Duży samochód nie musi też oznaczać problemów z przemieszczaniem się po ruchliwym mieście. Tu z pomocą przyjdą zaawansowane technologicznie systemy parkowania czy monitorowanie natężenia ruchu na drodze.
Podróże z dziećmi – to proste!
Podróżowanie z dziećmi to dla wielu rodziców niemałe wyzwanie, a pierwsze mogą pojawić się już na etapie pakowania. Logistyka związana z przygotowaniem malca do podróży często spada na mamę – to ona pakuje walizki, torby i wszelkie niezbędne rzeczy dla pociechy, dba także o bezpieczeństwo dzieci montując samochodowe foteliki. W samochodzie osobowym może to być problematyczne – wąskie tylne kanapy pozwalają na montaż tylko dwóch fotelików, ograniczając przy tym znacznie komfort jazdy innych pasażerów. Z pomocą w takiej sytuacji mogą przyjść kombivany. – Przestronne wnętrze Klasy T oferuje praktyczne rozwiązania. Model ma aż trzy punkty mocowania fotelików dziecięcych typu isofix (dwa z tyłu i jedno z przodu) i możliwość zapięcia czwartego, mniejszego fotelika (np. dla niemowlaka) pasem bezpieczeństwa, a do tego komfortowy dostęp do nich poprzez przesuwne drzwi po obu stronach kabiny. Te elementy sprawią, że przygotowania do podróży staną się dziecinnie proste – tłumaczy Dutkowski.
Kobiece biznesy z najlepszym wsparciem
Małe vany świetnie sprawdzają się też jako wsparcie małych, kobiecych biznesów. Duży, pakowny bagażnik to element, którego poszukują np. przedsiębiorczynie prowadzące własne kwiaciarnie, rzemieślnicze cukiernie czy salony kosmetyczne. Tu ważny jest nie tylko rozmiar samego bagażnika, ale także możliwość jego modyfikacji. Takie rozwiązanie dostępne jest wśród wielu kombivanów – podział tylnej kanapy w stosunku 1/3 do 2/3, dzięki czemu zyskujemy dodatkową powierzchnię transportową, do której łatwy dostęp ułatwia otwierana klapa, pozwalając tym samym na załadunek nawet dużych, nieporęcznych towarów. Oczywiście, istnieje też możliwość całkowitego złożenia foteli pasażerów z tyłu, tworząc jednolitą, równą powierzchnię na wszelki dodatkowy bagaż lub towar – a to wszystko dosłownie w kilku prostych krokach.
Personalizacja, czyli jeździsz tak, jak lubisz
Detale mają znaczenie, a kobiety wiedzą o tym najlepiej. Wymarzona tapicerka, karoseria w ulubionym kolorze, a nawet… oświetlenie wnętrza – spersonalizowane elementy cieszą się coraz większą popularnością. Szczęśliwie, wraz z postępującą technologią, tego typu udogodnienia mamy na wyciągnięcie ręki – w Klasie T jest to ambientowe oświetlenie w aż 8 różnych kolorach, dzięki czemu użytkowniczki mogą dobierać kolory panujące we wnętrzu swojego samochodu do obecnego nastroju czy towarzyszących im emocji. – Samochód dla wielu z nas jest bardzo intymną, osobistą przestrzenią, którą traktujemy jak drugi dom. Chcemy czuć się w nim komfortowo i móc w pełni wyrażać nasze emocje lub nawet odpowiednio się nastrajać, np. przed wyzwaniami danego dnia. Teraz możemy to zrobić w kilku prostych krokach – dodaje Adam Dutkowski.
Jak widać, SUV-y i kombivany, postrzegane dotychczas jako samochody stworzone z myślą o mężczyznach, wspaniale odpowiadają także na potrzeby kobiet. Komfort i bezpieczeństwo jazdy, nowoczesne technologie, przemyślany i odpowiadający indywidualnym potrzebom design, to cechy, które z pewnością doceni każda kierowczyni.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.