Komunikaty PR

Samochód idealny dla kobiety – na co zwrócić uwagę przy kupnie?

2023-03-07  |  14:07
Biuro prasowe
Do pobrania 03 ( 0.39 MB )

Choć branża motoryzacyjna przez wiele lat postrzegana była jako wyłącznie męska domena, z biegiem lat coraz więcej pań jest nie tylko zainteresowanych, ale także zorientowanych w ofertach dealerów samochodowych. Kobiety przywiązują dużą uwagę do szczegółów pojazdu, nie tylko tych technicznych. Jakie elementy wyposażenia i cechy samochodu mogą więc przyciągnąć damski wzrok?

Kobiecy nie znaczy mały

Przedstawiciele branży moto sygnalizują, że wybory konsumenckie płci pięknej bardzo zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Wybierane często małe, miejskie samochody, odchodzą w zapomnienie, a na popularności zyskują większe, bardziej bezpieczne i pakowne modele, jak chociażby SUV-y czy kombivany. – Obserwujemy, że kobiety coraz śmielej podchodzą do zakupu dużego samochodu. Często utożsamiają go z bezpieczeństwem i komfortem, zarówno jeśli chodzi o samą jazdę, jak i wnętrze. Cieszymy się, że panie nie boją się dużych samochodów, bo te modele świetnie sprawdzają się w codziennym życiu, podróżach z rodziną czy biznesie – wyjaśnia Adam Dutkowski, Product Manager Mercedes-Benz Vans. Duży samochód nie musi też oznaczać problemów z przemieszczaniem się po ruchliwym mieście. Tu z pomocą przyjdą zaawansowane technologicznie systemy parkowania czy monitorowanie natężenia ruchu na drodze.

 

Podróże z dziećmi – to proste!

Podróżowanie z dziećmi to dla wielu rodziców niemałe wyzwanie, a pierwsze mogą pojawić się już na etapie pakowania. Logistyka związana z przygotowaniem malca do podróży często spada na mamę – to ona pakuje walizki, torby i wszelkie niezbędne rzeczy dla pociechy, dba także o bezpieczeństwo dzieci montując samochodowe foteliki. W samochodzie osobowym może to być problematyczne – wąskie tylne kanapy pozwalają na montaż tylko dwóch fotelików, ograniczając przy tym znacznie komfort jazdy innych pasażerów. Z pomocą w takiej sytuacji mogą przyjść kombivany. – Przestronne wnętrze Klasy T oferuje praktyczne rozwiązania. Model ma aż trzy punkty mocowania fotelików dziecięcych typu isofix (dwa z tyłu i jedno z przodu) i  możliwość zapięcia czwartego, mniejszego fotelika (np. dla niemowlaka) pasem bezpieczeństwa, a do tego komfortowy dostęp do nich poprzez przesuwne drzwi po obu stronach kabiny. Te elementy sprawią, że przygotowania do podróży staną się dziecinnie proste – tłumaczy Dutkowski.

Kobiece biznesy z najlepszym wsparciem

Małe vany świetnie sprawdzają się też jako wsparcie małych, kobiecych biznesów. Duży, pakowny bagażnik to element, którego poszukują np. przedsiębiorczynie prowadzące własne kwiaciarnie, rzemieślnicze cukiernie czy salony kosmetyczne. Tu ważny jest nie tylko rozmiar samego bagażnika, ale także możliwość jego modyfikacji. Takie rozwiązanie dostępne jest wśród wielu kombivanów – podział tylnej kanapy w stosunku 1/3 do 2/3, dzięki czemu zyskujemy dodatkową powierzchnię transportową, do której łatwy dostęp ułatwia otwierana klapa, pozwalając tym samym na załadunek nawet dużych, nieporęcznych towarów. Oczywiście, istnieje też możliwość całkowitego złożenia foteli pasażerów z tyłu, tworząc jednolitą, równą powierzchnię na wszelki dodatkowy bagaż lub towar – a to wszystko dosłownie w kilku prostych krokach.

 

Personalizacja, czyli jeździsz tak, jak lubisz

Detale mają znaczenie, a kobiety wiedzą o tym najlepiej. Wymarzona tapicerka, karoseria w ulubionym kolorze, a nawet… oświetlenie wnętrza – spersonalizowane elementy cieszą się coraz większą popularnością. Szczęśliwie, wraz z postępującą technologią, tego typu udogodnienia mamy na wyciągnięcie ręki – w Klasie T jest to ambientowe oświetlenie w aż 8 różnych kolorach, dzięki czemu użytkowniczki mogą dobierać kolory panujące we wnętrzu swojego samochodu do obecnego nastroju czy towarzyszących im emocji. – Samochód dla wielu z nas jest bardzo intymną, osobistą przestrzenią, którą traktujemy jak drugi dom. Chcemy czuć się w nim komfortowo i móc w pełni wyrażać nasze emocje lub nawet odpowiednio się nastrajać, np. przed wyzwaniami danego dnia. Teraz możemy to zrobić w kilku prostych krokach – dodaje Adam Dutkowski.

Jak widać, SUV-y i kombivany, postrzegane dotychczas jako samochody stworzone z myślą o mężczyznach, wspaniale odpowiadają także na potrzeby kobiet. Komfort i bezpieczeństwo jazdy, nowoczesne technologie, przemyślany i odpowiadający indywidualnym potrzebom design, to cechy, które z pewnością doceni każda kierowczyni.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów” Biuro prasowe
2024-10-16 | 10:30

PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów”

Program ma na celu nie tylko rozwój młodych talentów w dziedzinie motosportu, ale także podniesienie poziomu edukacji technicznej w Polsce oraz promowanie motoryzacji jako perspektywicznej ścieżki kariery. PETRONAS wspiera młodych ludzi nie od dziś, jednocześnie pomagając branży warsztatowej pozyskiwać wykwalifikowaną kadrę.   „Wyścig talentów” to program, którego celem jest podniesienie poziomu wiedzy technicznej wśród młodzieży, zwrócenie uwagi na motoryzację jako przyszłościowy kierunek edukacyjny oraz ułatwienie firmom branżowym pozyskania wykwalifikowanych kadr. W obliczu niedoboru specjalistów w branży, inicjatywa ta może pomóc w pozyskaniu nowych, ambitnych kadr. Celem programu jest uświadomienie młodym ludziom, że praca w tej motoryzacji nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również jest interesująca, oferując szerokie możliwości rozwoju zawodowego oraz długotrwałą stabilność na rynku pracy.   Program skierowany jest do uczniów z blisko 900 szkół branżowych i technicznych, którzy w trakcie 9-miesięcznego konkursu będą mieli okazję sprawdzić się w serii wyzwań edukacyjnych oraz testów teoretycznych i praktycznych. Uczestnicy będą mieli okazję zdobyć nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim kluczowe umiejętności praktyczne, które są wysoko cenione przez pracodawców. Projekt ma szansę zmienić postrzeganie branży motoryzacyjnej i uświadomić jak atrakcyjna jest taka ścieżka kariery, a ponadto otworzyć przed młodymi realne perspektywy zatrudnienia.  „Wsparcie młodych talentów to nie tylko nasza odpowiedzialność, ale i misja. Strategicznie inwestujemy w przyszłość motoryzacji, dbając jednocześnie o rozwój lokalnych warsztatów. To właśnie młodzi ludzie, których mamy szansę wspierać, wkrótce zasilą szeregi firm i serwisów w całym kraju, przynosząc ze sobą świeże spojrzenie, innowacyjne podejście oraz nowoczesną wiedzę techniczną” – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektor ds. Marketingu na Europę Centralną i Północną w PETRONAS.  Konkurs – rozkład jazdy  "Wyścig talentów” rozpocznie się w październiku 2024 roku i potrwa do czerwca 2025 roku. Składać się będzie z siedmiu etapów eliminacyjnych, przygotowanych przez ponad 80 ekspertów branżowych. Uczestnicy konkursu będą musieli zmierzyć się z ponad 3500 pytaniami dotyczącymi technologii motoryzacyjnych. Łącznie do finału zakwalifikuje się 160 uczniów.   Na zwycięzców i finalistów poszczególnych etapów czekają atrakcyjne nagrody finansowe oraz rzeczowe o wartości do 1000 zł. Finaliści konkursu będą mieli okazję rywalizować o jeszcze bardziej wyjątkowe i prestiżowe trofea, w tym nagrodę główną - 10 000 zł.    Każdy ze 160 finalistów otrzyma także dostęp do specjalistycznych programów szkoleniowych, przygotowanych przez ekspertów technicznych oraz wykładowców z czołowych polskich politechnik i firm, w tym PETRONAS.   Rozwój branży warsztatowej  „Wyścig talentów” to nie tylko szansa dla młodych ludzi, ale także dla firm motoryzacyjnych, warsztatów samochodowych i uczelni, które poprzez udział w projekcie mogą zacieśnić relacje z potencjalnymi pracownikami, czy przyszłymi studentami oraz wspierać rozwój edukacji technicznej w Polsce. Uczestnicy programu to przyszli mechanicy, inżynierowie i specjaliści, którzy dzięki udziałowi w konkursie zdobędą doświadczenie niezbędne do pracy w nowoczesnych warsztatach. Wprowadzenie młodej generacji fachowców, gotowych stawić czoła nowym wyzwaniom, takim jak rosnąca liczba samochodów elektrycznych czy hybrydowych, jest kluczowe dla rozwoju całej branży.   PETRONAS jako kluczowy partner technologiczny, będzie wspierał uczestników konkursu wiedzą ekspercką, m.in. przygotowując materiały konkursowe oraz dzieląc się doświadczeniem.  "PETRONAS od lat angażuje się w różnorodne projekty wspierające edukację techniczną, ponieważ wierzymy, że nowa generacja specjalistów to klucz do rozwoju branży. 'Wyścig talentów' to szansa dla młodych ludzi, aby zdobyć umiejętności i nawiązać nowe relacje" dodaje Danuta Michałus-Sokołowska.  PETRONAS – partner w kształceniu przyszłych ekspertów motoryzacji  Zaangażowanie PETRONAS w program „Wyścig talentów” to kolejny krok w kierunku wspierania młodzieży, rozwoju edukacji technicznej, ale także budowanie relacji pomiędzy potencjalnymi pracownikami a przemysłem motoryzacyjnym. Firma od lat angażuje się w projekty wspierające młode talenty na całym świecie. W ramach wcześniejszych działań, PETRONAS organizował między innymi programy stypendialne dla studentów kierunków technicznych oraz szkolenia praktyczne w swoich centrach technologicznych. Przykładem jest współpraca z politechniką w Turynie oraz projekty takie jak PETRONAS Education Sponsorship Programme (PESP), który zapewnia wsparcie finansowe i edukacyjne dla wyróżniających się studentów.  Więcej na ten temat można przeczytać na stronie: Students & Graduates | PETRONAS Global   
Motoryzacja Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę
2024-10-09 | 14:00

Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę

Według wyników najnowszej ankiety BlaBlaCar niemal 70% kierowców korzystających z platformy ocenia swoje umiejętności jazdy na 5 w pięciostopniowej skali. Wśród
Motoryzacja Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
2024-10-09 | 10:00

Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services

Toyota kontynuuje Sezonową Wyprzedaż, która daje klientom możliwość skorzystania z atrakcyjnych rabatów na samochody. Z tej okazji Toyota Financial Services przedłuża

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.