Komunikaty PR

Tajemnice silników V8 Lexusa

2021-10-19  |  15:00
Biuro prasowe

Widlaste, ośmiocylindrowe silniki w nowych autach odchodzą w niepamięć. W świecie restrykcyjnych norm emisji spalin, downsizingu i elektryfikacji tylko nieliczne marki mogą sobie pozwolić na wytwarzanie jednostek napędowych, które zdają się mieć duszę i niemal każdy samochód czynią lepszym. W tym elitarnym gronie jest również Lexus, którego modele wciąż mogą być napędzane benzynowymi V8. Poznajcie tajemnice silników V8 Lexusa.
 

Pracują aksamitnie, ale na wysokich obrotach pokazują swoje dzikie oblicze. Cechuje je wybitna kultura pracy i uzależniające brzmienie. Choć w nowych autach są dziś coraz rzadsze, możemy je spotkać pod maskami Lexusów. Miłośnicy motoryzacji kochają silniki V8 i trudno się temu dziwić. Jednostki tego typu mają całą masę zalet i trudno będzie z nich zrezygnować całkowicie.

Flagowa limuzyna zasługiwała na to, co najlepsze

Dobrze jest spojrzeć w przeszłość, by dowiedzieć się, jak to się wszystko zaczęło. Początek silników V8 w Lexusie to jednocześnie początek historii marki, bo w pierwszym modelu Lexusa, czyli LS 400 zastosowano właśnie 4-litrowe V8. Silnik był tak doskonale wyważony, że marketingowcy stworzyli słynny spot reklamowy, w którym na masce ustawiono piramidę z kieliszków, a auto rozpędzono na hamowni do ponad 235 km/h. Szklana budowla pozostała nienaruszona, a co bardziej dociekliwi właściciele tego modelu nawet po latach z powodzeniem powtarzali ten wyczyn w używanych samochodach. Silnik V8 z serii UZ, który trafił pod maskę LS 400, wykorzystywał aluminium i zapewniał doskonałe parametry, również na tle ówczesnej konkurencji. Rywale nie zasypiali jednak gruszek w popiele, dlatego stała ewolucja była konieczna, by Lexus, we wczesnych latach 90. wiodący w swojej klasie, nie pozostał w tyle.

Druga generacja i elektryfikacja

Tak po latach narodziła się V-ósemka z serii UR. Jednostki, które zastąpiły sprawdzone motory z serii UZ wykorzystywały wiele rozwiązań poprzednika, uzupełniając je o szereg zaawansowanych, nowoczesnych technologii i umożliwiając współpracę z układem hybrydowym, który z czasem stał się kolejnym znakiem rozpoznawczym Lexusa. Debiut jednostek z serii UR miał miejsce w 2006 roku, a pierwszym modelem, w którym się pojawiły, był Lexus LS 460. Rola pioniera ponownie przypadła flagowej limuzynie, ale to inny model przyczynił się w największym stopniu do popularyzacji 5-litrowego silnika o oznaczeniu 2UR-GSE, który jest stosowany do dziś i przez lata dał się poznać jako wybitne dzieło inżynierii.

Sport w genach

Motor o pojemności 5 litrów i mocy 423 KM po raz pierwszy pojawił się pod maską Lexusa IS F. To wyjątkowy model, który zapoczątkował linię sportowych aut Lexusa i dał podwaliny pod dywizję F, znaną z tworzenia sportowych, bezkompromisowych modeli. Tylnonapędowy, piekielnie szybki sedan klasy średniej był modelem, od którego wszystko się zaczęło.

Prace nad jednostką 2UR-GSE przeprowadzano z udziałem Yamahy, a silnik w 2008 roku był jak na swoje czasy niebywale zaawansowany. Kolejne modyfikacje przeprowadzono dopiero w 2014 roku, a motor został ponownie dopracowany na potrzeby modeli GS F i RC F. Sedan klasy wyższej i sportowe coupe otrzymały V8 o mocy sięgającej 477 KM, a jedną z ważniejszych różnic między silnikami poprzedniej generacji była zdolność do pracy zarówno w cyklu Otta jak i Atkinsona. Niezauważalna zmiana, możliwa dzięki elektronicznie sterowanym czasem otwarcia zaworów sprawia, że nowoczesne jednostki pozwalają jeździć ekonomicznie, zupełnie tak, jakby pod maską pracował o wiele mniejszy i słabszy silnik. Osiągi, brzmienie i kultura pracy pozostały jednak na nieprzeciętnie wysokim poziomie.

Japońskie V8 jest w ofercie do dziś

Silnik V8 pracuje również pod maską modelu LC 500. Grand tourer o futurystycznej stylistyce jest napędzany klasyczną jednostką napędową, która budzi wyjątkowe emocje. Trudno odmówić silnikom V8 charakteru i nie dziwi fakt, że również dziś są one w cenie. Widlaste ósemki jedna za drugą znikają z ofert producentów i obecnie trudno je spotkać nawet w ofercie marek premium. Choć elektryczne auta są bezemisyjne, gwarantują świetne osiągi i podróż w ciszy, nie sposób będzie nie zatęsknić za kultowymi, dopracowanymi w szczegółach silnikami V8. Niech nam żyją spalinowe bestie, póki można się z nimi spotkać na drogach!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW Biuro prasowe
2024-04-24 | 20:00

Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW

Pilskie lotnisko przygotowuje się na kolejną niezwykłą majówkę! AIR MOTO SHOW 2024, największe w Wielkopolsce wydarzenie motorsportowe i lotnicze, zaprasza wszystkich
Motoryzacja Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle
2024-04-16 | 12:37

Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle

Wczesna wiosna to idealny moment na przygotowanie do sezonu rowerowego. W dniach 18-20 kwietnia każdy, kto przyjedzie do Elektrowni Powiśle jednośladem, będzie mógł skorzystać z
Motoryzacja Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
2024-03-29 | 11:00

Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari

Jako wieloletni oficjalny dostawca Scuderia Ferrari, zespołu wyścigowego Formuły 1, firma Niterra, specjalizująca się w zapłonie i elektronice samochodowej, przedłużyła

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.