Komunikaty PR

Ten Lexus jest najlepszym SUV-em do miasta według Amerykanów

2020-06-09  |  16:00
Biuro prasowe

Consumer Reports, największa amerykańska organizacja konsumencka, sprawdziła, które SUV-y najlepiej sprawdzą się w mieście. W dwóch odrębnych rankingach pierwsze miejsce zajął Lexus UX, który nie tylko najlepiej spisuje się jako uniwersalny samochód miejski, ale wygrywa także pod względem niezawodności i ekonomii jazdy. Co ciekawe, w obu zestawieniach amerykańskich ekspertów dominują modele z Japonii.

 

Eksperci Consumer Reports na pierwszym miejscu wśród najbardziej pożądanych cech samochodów do miasta wymieniają mały promień skrętu i odpowiednie wymiary – zdaniem amerykańskich ekspertów nie mogą być zbyt duże, ale także nie za małe, żeby nie ograniczać funkcjonalności samochodu. Obowiązkowe dla aut miejskich jest niskie spalanie – liczy się tu nie tylko średnie zużycie paliwa, ale przede wszystkim zdolność do oszczędnej jazdy w korkach i od świateł do świateł. Ponadto auto, którym jeździ się codziennie, musi się przyjemnie prowadzić i mieć komfortowo zestrojone zawieszenie. Współczesny samochód do miasta powinien mieć w standardzie system z automatycznym hamowaniem, który zapobiegania kolizjom z innymi samochodami i pieszymi. Pomocna okaże się także funkcja wykrywania rowerzystów. Zdaniem Amerykanów warto również zwrócić uwagę na dodatki ułatwiające poruszanie się po mieście, jak automatycznie składane lusterka czy kamera 360 stopni oraz inne rozwiązania wspomagające parkowanie.

Lexus UX najlepszym SUV-em do jazdy po mieście

Według analiz Consumer Reports wśród SUV-ów najlepiej w mieście sprawdza się hybrydowy Lexus UX 250h. Do jego atutów należy kompaktowe nadwozie, bardzo niskie spala-nie i wnętrze klasy premium. Promień skrętu auta o długości 4495 mm wynosi tylko 5,2 m. Hybryda z napędem na przód zużywa od 5,3 l/100 km, a z systemem elektrycznego napędu na cztery koła od 5,8 l/100 km (wg WLTP). Co równie ważne, hybrydy w mieście są nawet bardziej oszczędne niż poza nim, częściej korzystając z jazdy w trybie elektrycznym dzięki energii odzyskiwanej przy nieustannym zwalnianiu i hamowaniu. Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + drugiej generacji jest oferowany w modelu UX w standardzie.

Mazda i Subaru na podium

Na drugim miejscu Consumer Reports wymienia Mazdę CX-3. SUV Mazdy jest zwinny i pali niewiele, do tego jest dostępny z napędem na przód lub na obie osie (na rynku amerykańskim). Dwulitrowy silnik 121 KM z manualną skrzynią biegów pali od 6,2 l/100 km, a z automatem od 7,1 /100 km (wg WLTP). Auto mierzy tylko 4275 mm, więc łatwo nim zaparkować. Eksperci zwracają jednak uwagę na mniejszą ilość przestrzeni w tylnej części nadwozia.

Trzecim najlepszym wyborem na amerykańskim rynku jest Subaru Forester, którego atutem jest bardzo dobra widoczność i systemy bezpieczeństwa w standardzie. Auto może się też pochwalić przestronnymi wnętrzem i bagażnikiem, co nie dziwi przy nadwoziu o długości 4 625 mm. Eksperci podkreślają także komfortowe prowadzenie i szybko reagujący układ kierowniczy. 2-litrowy silnik typu bokser wspierany silnikiem elektrycznym zużywa średnio od 8,1 l/100 km.

UX z dodatkową nagrodą

Consumer Reports opublikował także zestawienie kompaktowych SUV-ów, które najlepiej łączą niezawodność z niewielkim spalaniem, co w znacznej mierze przekłada się na niskie koszty użytkowania. W tym zestawieniu Lexus UX z napędem hybrydowym opartym na silniku 2.0 również zajął pierwsze miejsce. Tuż na nim znalazły się Toyota RAV4 z pełną hybrydą z silnikiem 2,5 l, Subaru Crosstrek plug-in hybrid, hybrydowy Lexus NX z układem opartym na silniku 2.5, Subaru Crosstrek z napędem hybrydowym z silnikiem 2.0, Subaru Forester z benzynowym silnikiem 2.5, Honda C-RV z 1,5-litrową jednostką turbo i Mazda CX-3 z silnikiem 2.0.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów” Biuro prasowe
2024-10-16 | 10:30

PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów”

Program ma na celu nie tylko rozwój młodych talentów w dziedzinie motosportu, ale także podniesienie poziomu edukacji technicznej w Polsce oraz promowanie motoryzacji jako perspektywicznej ścieżki kariery. PETRONAS wspiera młodych ludzi nie od dziś, jednocześnie pomagając branży warsztatowej pozyskiwać wykwalifikowaną kadrę.   „Wyścig talentów” to program, którego celem jest podniesienie poziomu wiedzy technicznej wśród młodzieży, zwrócenie uwagi na motoryzację jako przyszłościowy kierunek edukacyjny oraz ułatwienie firmom branżowym pozyskania wykwalifikowanych kadr. W obliczu niedoboru specjalistów w branży, inicjatywa ta może pomóc w pozyskaniu nowych, ambitnych kadr. Celem programu jest uświadomienie młodym ludziom, że praca w tej motoryzacji nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również jest interesująca, oferując szerokie możliwości rozwoju zawodowego oraz długotrwałą stabilność na rynku pracy.   Program skierowany jest do uczniów z blisko 900 szkół branżowych i technicznych, którzy w trakcie 9-miesięcznego konkursu będą mieli okazję sprawdzić się w serii wyzwań edukacyjnych oraz testów teoretycznych i praktycznych. Uczestnicy będą mieli okazję zdobyć nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim kluczowe umiejętności praktyczne, które są wysoko cenione przez pracodawców. Projekt ma szansę zmienić postrzeganie branży motoryzacyjnej i uświadomić jak atrakcyjna jest taka ścieżka kariery, a ponadto otworzyć przed młodymi realne perspektywy zatrudnienia.  „Wsparcie młodych talentów to nie tylko nasza odpowiedzialność, ale i misja. Strategicznie inwestujemy w przyszłość motoryzacji, dbając jednocześnie o rozwój lokalnych warsztatów. To właśnie młodzi ludzie, których mamy szansę wspierać, wkrótce zasilą szeregi firm i serwisów w całym kraju, przynosząc ze sobą świeże spojrzenie, innowacyjne podejście oraz nowoczesną wiedzę techniczną” – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektor ds. Marketingu na Europę Centralną i Północną w PETRONAS.  Konkurs – rozkład jazdy  "Wyścig talentów” rozpocznie się w październiku 2024 roku i potrwa do czerwca 2025 roku. Składać się będzie z siedmiu etapów eliminacyjnych, przygotowanych przez ponad 80 ekspertów branżowych. Uczestnicy konkursu będą musieli zmierzyć się z ponad 3500 pytaniami dotyczącymi technologii motoryzacyjnych. Łącznie do finału zakwalifikuje się 160 uczniów.   Na zwycięzców i finalistów poszczególnych etapów czekają atrakcyjne nagrody finansowe oraz rzeczowe o wartości do 1000 zł. Finaliści konkursu będą mieli okazję rywalizować o jeszcze bardziej wyjątkowe i prestiżowe trofea, w tym nagrodę główną - 10 000 zł.    Każdy ze 160 finalistów otrzyma także dostęp do specjalistycznych programów szkoleniowych, przygotowanych przez ekspertów technicznych oraz wykładowców z czołowych polskich politechnik i firm, w tym PETRONAS.   Rozwój branży warsztatowej  „Wyścig talentów” to nie tylko szansa dla młodych ludzi, ale także dla firm motoryzacyjnych, warsztatów samochodowych i uczelni, które poprzez udział w projekcie mogą zacieśnić relacje z potencjalnymi pracownikami, czy przyszłymi studentami oraz wspierać rozwój edukacji technicznej w Polsce. Uczestnicy programu to przyszli mechanicy, inżynierowie i specjaliści, którzy dzięki udziałowi w konkursie zdobędą doświadczenie niezbędne do pracy w nowoczesnych warsztatach. Wprowadzenie młodej generacji fachowców, gotowych stawić czoła nowym wyzwaniom, takim jak rosnąca liczba samochodów elektrycznych czy hybrydowych, jest kluczowe dla rozwoju całej branży.   PETRONAS jako kluczowy partner technologiczny, będzie wspierał uczestników konkursu wiedzą ekspercką, m.in. przygotowując materiały konkursowe oraz dzieląc się doświadczeniem.  "PETRONAS od lat angażuje się w różnorodne projekty wspierające edukację techniczną, ponieważ wierzymy, że nowa generacja specjalistów to klucz do rozwoju branży. 'Wyścig talentów' to szansa dla młodych ludzi, aby zdobyć umiejętności i nawiązać nowe relacje" dodaje Danuta Michałus-Sokołowska.  PETRONAS – partner w kształceniu przyszłych ekspertów motoryzacji  Zaangażowanie PETRONAS w program „Wyścig talentów” to kolejny krok w kierunku wspierania młodzieży, rozwoju edukacji technicznej, ale także budowanie relacji pomiędzy potencjalnymi pracownikami a przemysłem motoryzacyjnym. Firma od lat angażuje się w projekty wspierające młode talenty na całym świecie. W ramach wcześniejszych działań, PETRONAS organizował między innymi programy stypendialne dla studentów kierunków technicznych oraz szkolenia praktyczne w swoich centrach technologicznych. Przykładem jest współpraca z politechniką w Turynie oraz projekty takie jak PETRONAS Education Sponsorship Programme (PESP), który zapewnia wsparcie finansowe i edukacyjne dla wyróżniających się studentów.  Więcej na ten temat można przeczytać na stronie: Students & Graduates | PETRONAS Global   
Motoryzacja Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę
2024-10-09 | 14:00

Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę

Według wyników najnowszej ankiety BlaBlaCar niemal 70% kierowców korzystających z platformy ocenia swoje umiejętności jazdy na 5 w pięciostopniowej skali. Wśród
Motoryzacja Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
2024-10-09 | 10:00

Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services

Toyota kontynuuje Sezonową Wyprzedaż, która daje klientom możliwość skorzystania z atrakcyjnych rabatów na samochody. Z tej okazji Toyota Financial Services przedłuża

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.