Ten Lexus jest najlepszym SUV-em do miasta według Amerykanów
Consumer Reports, największa amerykańska organizacja konsumencka, sprawdziła, które SUV-y najlepiej sprawdzą się w mieście. W dwóch odrębnych rankingach pierwsze miejsce zajął Lexus UX, który nie tylko najlepiej spisuje się jako uniwersalny samochód miejski, ale wygrywa także pod względem niezawodności i ekonomii jazdy. Co ciekawe, w obu zestawieniach amerykańskich ekspertów dominują modele z Japonii.
Eksperci Consumer Reports na pierwszym miejscu wśród najbardziej pożądanych cech samochodów do miasta wymieniają mały promień skrętu i odpowiednie wymiary – zdaniem amerykańskich ekspertów nie mogą być zbyt duże, ale także nie za małe, żeby nie ograniczać funkcjonalności samochodu. Obowiązkowe dla aut miejskich jest niskie spalanie – liczy się tu nie tylko średnie zużycie paliwa, ale przede wszystkim zdolność do oszczędnej jazdy w korkach i od świateł do świateł. Ponadto auto, którym jeździ się codziennie, musi się przyjemnie prowadzić i mieć komfortowo zestrojone zawieszenie. Współczesny samochód do miasta powinien mieć w standardzie system z automatycznym hamowaniem, który zapobiegania kolizjom z innymi samochodami i pieszymi. Pomocna okaże się także funkcja wykrywania rowerzystów. Zdaniem Amerykanów warto również zwrócić uwagę na dodatki ułatwiające poruszanie się po mieście, jak automatycznie składane lusterka czy kamera 360 stopni oraz inne rozwiązania wspomagające parkowanie.
Lexus UX najlepszym SUV-em do jazdy po mieście
Według analiz Consumer Reports wśród SUV-ów najlepiej w mieście sprawdza się hybrydowy Lexus UX 250h. Do jego atutów należy kompaktowe nadwozie, bardzo niskie spala-nie i wnętrze klasy premium. Promień skrętu auta o długości 4495 mm wynosi tylko 5,2 m. Hybryda z napędem na przód zużywa od 5,3 l/100 km, a z systemem elektrycznego napędu na cztery koła od 5,8 l/100 km (wg WLTP). Co równie ważne, hybrydy w mieście są nawet bardziej oszczędne niż poza nim, częściej korzystając z jazdy w trybie elektrycznym dzięki energii odzyskiwanej przy nieustannym zwalnianiu i hamowaniu. Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + drugiej generacji jest oferowany w modelu UX w standardzie.
Mazda i Subaru na podium
Na drugim miejscu Consumer Reports wymienia Mazdę CX-3. SUV Mazdy jest zwinny i pali niewiele, do tego jest dostępny z napędem na przód lub na obie osie (na rynku amerykańskim). Dwulitrowy silnik 121 KM z manualną skrzynią biegów pali od 6,2 l/100 km, a z automatem od 7,1 /100 km (wg WLTP). Auto mierzy tylko 4275 mm, więc łatwo nim zaparkować. Eksperci zwracają jednak uwagę na mniejszą ilość przestrzeni w tylnej części nadwozia.
Trzecim najlepszym wyborem na amerykańskim rynku jest Subaru Forester, którego atutem jest bardzo dobra widoczność i systemy bezpieczeństwa w standardzie. Auto może się też pochwalić przestronnymi wnętrzem i bagażnikiem, co nie dziwi przy nadwoziu o długości 4 625 mm. Eksperci podkreślają także komfortowe prowadzenie i szybko reagujący układ kierowniczy. 2-litrowy silnik typu bokser wspierany silnikiem elektrycznym zużywa średnio od 8,1 l/100 km.
UX z dodatkową nagrodą
Consumer Reports opublikował także zestawienie kompaktowych SUV-ów, które najlepiej łączą niezawodność z niewielkim spalaniem, co w znacznej mierze przekłada się na niskie koszty użytkowania. W tym zestawieniu Lexus UX z napędem hybrydowym opartym na silniku 2.0 również zajął pierwsze miejsce. Tuż na nim znalazły się Toyota RAV4 z pełną hybrydą z silnikiem 2,5 l, Subaru Crosstrek plug-in hybrid, hybrydowy Lexus NX z układem opartym na silniku 2.5, Subaru Crosstrek z napędem hybrydowym z silnikiem 2.0, Subaru Forester z benzynowym silnikiem 2.5, Honda C-RV z 1,5-litrową jednostką turbo i Mazda CX-3 z silnikiem 2.0.
PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów”
Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę
Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
Prezenterka wierzy, że odświeżona formuła „Pytania na śniadanie” nadawana z imponującego studia przełamie nie najlepszą passę porannego programu i wreszcie uda się odzyskać zaufanie tych widzów, którzy byli rozczarowani zmianami i odeszli do konkurencji. Katarzyna Dowbor wie, że każda rewolucja w danym formacie telewizyjnym niesie ze sobą ryzyko. Jej zdaniem w tym przypadku antidotum mogą być chociażby ciekawe cykle skierowane do osób w różnym wieku i o różnym statusie społecznym.
Edukacja
Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.
Muzyka
Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji
Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.