Toyota Aygo w niesamowitej odsłonie JBL Edition
Miejską Toyotę Aygo trudno przeoczyć na ulicy – jej stylistykę inspirowaną mangą i anime dodatkowo podkręca dwukolorowe wykończenie nadwozia i światła LED. Teraz w nowej topowej wersji JBL Edition Aygo przybrało nietypową, grafitowo-pomarańczową postać. W środku system nagłośnienia JBL zamienia to małe auto w salę koncertową. To idealny samochód dla tych, którzy kochają muzykę w samochodzie i widzą siebie na miejscu Jamesa Cordena w telewizyjnym show Carpool Caraoke.
Wersję JBL Edition bardzo łatwo odróżnić od pozostałych odmian Aygo – połączenia szarego lakieru Electro Grey z pomarańczowym dachem i lusterkami jeszcze w gamie tego pełnego fantazji samochodu nie było. Efekt wzmacniają 15-calowe czarne felgi aluminiowe. Sporo pomarańczowych akcentów ożywia także wnętrze.
Aygo w tej wersji wygląda bardzo oryginalnie, ale jego największym atutem jest system audio opracowany przez akustyków JBL we współpracy z Toyotą. Sześciokanałowy wzmacniacz o mocy 600 W przybliża słuchaczy do atmosfery klubu czy sali koncertowej. Zestaw głośników składa się z dwóch 25-milimetrowych, wysokotonowych twitterów zamontowanych na górze deski rozdzielczej, dwóch pełnozakresowych głośników 150 mm na dole przednich drzwi i subwoofera 160 mm w bagażniku. System wykorzystuje technologię GreenEdge, która obniża o połowę zużycie energii przy zachowaniu mocnego, pełnego brzmienia. Dzięki integracji systemu multimedialnego samochodu ze smartfonem przez Apple CarPlay lub Android Auto można korzystać z własnych aplikacji muzycznych i bibliotek w telefonie.
JBL Edition to nowa najwyższa wersja wyposażenia. W standardzie znajdziemy m.in. przyciemniane szyby, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, światła dzienne LED oraz tylne światła pozycyjne LED, a także główne światła projektorowe i lampy przeciwmgielne. Samochód jest wyposażony także w zaawansowane systemy poprawiające bezpieczeństwo – układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z automatycznym hamowaniem awaryjnym (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), a także automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu. Opcjonalnie auto można wyposażyć w tylne czujniki parkowania.
Aygo to samochód segmentu A o długości 3465 mm i szerokości 1615 mm. Za napęd służy 1-litrowy silnik VVT-i o mocy 72 KM, sparowany z manualną skrzynią o 5 biegach lub półautomatyczną x-shift. W wersji manualnej auto pali od 4,8 l/100 km i emituje od 108 g/km CO2 (wg WLTP), spełniając tym samym normę Euro 6.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.