Toyota najczęściej wyszukiwaną marką na świecie w 2020 roku
Google nie tylko ułatwia wyszukiwanie informacji w internecie, ale także analizowanie trendów w zainteresowaniach ludzi na całym świecie. Portal comparethemarket.com.au skorzystał z tego narzędzia, by sprawdzić, którymi markami samochodowymi interesują się internauci. W 2020 roku ich uwaga w największym stopniu skupiała się na Toyocie. Japońska marka była najczęściej ze wszystkich marek motoryzacyjnych wpisywana w okienko wyszukiwarki Google w 55 ze 158 analizowanych krajów.
Toyota na pierwszym miejscu
Liczba krajów, w których Toyota cieszyła się największym zainteresowaniem internautów, wzrosła z 28 w 2019 roku do 55 w 2020. Oznacza to, że w 34,8% wszystkich przeanalizowanych krajów najczęściej szukano informacji o tej marce. Tym samym Toyota prześcignęła BMW, które choć w 2019 roku zanotowało rekordową popularność i było numerem 1 w aż 118 państwach, to w 2020 roku budziło największe zainteresowanie w 34 krajach.
W 2020 roku Toyota zdominowała branżę motoryzacyjną w internecie m.in. w Australii i Nowej Zelandii, Rosji, Mongolii i Pakistanie, a także w Azji Południowo-Wschodniej, dużej części Afryki, kilku krajach Ameryki Południowej i Środkowej, na Islandii i oczywiście w Japonii.
Analitycy portalu comparethemarket.com.au przypuszczają, że popularność Toyoty w minionym roku wynikała z dużej liczby premier unikalnych samochodów. Nowy GR Yaris, który przedefiniował segment hot hatchów, wodorowa Toyota Mirai o zupełnie nowej konstrukcji i zasięgu zwiększonym o 30% czy elektryczny dwuosobowy mikrosamochód Toyota C+pod to tylko niektóre przykłady. Jednocześnie na liczbę wyszukiwań w internecie na pewno miała wpływ ogromna popularność Corolli i RAV4, które pomogły Toyocie utrzymać pozycję najczęściej kupowanej marki samochodowej na świecie. A biorąc pod uwagę, że w obliczu pandemii część sprzedaży samochodów przeniosła się do kanałów on-line, silna pozycja Toyoty na rynku musiała przełożyć się na ruch w internecie.
BMW nadal popularne
Niezwykły skok popularności BMW w 2019 roku (nr 1 w 118 krajach) był wydarzeniem jednorazowym i w 2020 roku bawarska marka wróciła mniej więcej do poziomu z 2018 roku, zajmując w 2020 roku pierwsze miejsce w 34 krajach. Niemniej BMW nadal cieszy się bardzo dużą popularnością internautów i zajmuje drugie miejsce w rankingu podsumowującym ruch internetowy w ubiegłym roku. Na pewno powodem do satysfakcji dla zarządu spółki jest przewaga w Niemczech, gdzie konkurują o uwagę swoich rodaków z koncernem Volkswagena. Marka z Monachium cieszy się największym zainteresowaniem w wielu krajach Europy, jak choćby Wielka Brytania, Hiszpania, Norwegia czy Grecja, a także w RPA i na Madagaskarze.
Kraje, które wspierają własne marki
Podobnie jak dwa lata temu, również w roku ubiegłym wiele marek cieszyło się szczególną popularnością w swoich ojczystych krajach. Tak było w przypadku Japonii (Toyota), Niemiec (BMW), USA (Ford) i Korei (Hyundai), ale najwyraźniej na konsumenckim patriotyzmie korzystają także mniejsze europejskie marki. W Szwecji najwięcej zapytań w wyszukiwarce dotyczy Volvo, we Włoszech – Fiata, a we Francji – Peugeota. Nie może tego natomiast o sobie powiedzieć Seat, jako że Hiszpanie większym zainteresowaniem obdarzyli BMW, Maruti ani Tata, od których mieszkańcy Indii woleli czytać o samochodach marki Kia, ani żadna z licznych chińskich marek, od których bardziej interesująca dla Chińczyków była włoska marka Alfa Romeo.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.