Komunikaty PR

Toyota najczęściej wyszukiwaną marką na świecie w 2020 roku

2021-02-02  |  12:00
Biuro prasowe

Google nie tylko ułatwia wyszukiwanie informacji w internecie, ale także analizowanie trendów w zainteresowaniach ludzi na całym świecie. Portal comparethemarket.com.au skorzystał z tego narzędzia, by sprawdzić, którymi markami samochodowymi interesują się internauci. W 2020 roku ich uwaga w największym stopniu skupiała się na Toyocie. Japońska marka była najczęściej ze wszystkich marek motoryzacyjnych wpisywana w okienko wyszukiwarki Google w 55 ze 158 analizowanych krajów.

 

Toyota na pierwszym miejscu

Liczba krajów, w których Toyota cieszyła się największym zainteresowaniem internautów, wzrosła z 28 w 2019 roku do 55 w 2020. Oznacza to, że w 34,8% wszystkich przeanalizowanych krajów najczęściej szukano informacji o tej marce. Tym samym Toyota prześcignęła BMW, które choć w 2019 roku zanotowało rekordową popularność i było numerem 1 w aż 118 państwach, to w 2020 roku budziło największe zainteresowanie w 34 krajach.

W 2020 roku Toyota zdominowała branżę motoryzacyjną w internecie m.in. w Australii i Nowej Zelandii, Rosji, Mongolii i Pakistanie, a także w Azji Południowo-Wschodniej, dużej części Afryki, kilku krajach Ameryki Południowej i Środkowej, na Islandii i oczywiście w Japonii. 

Analitycy portalu comparethemarket.com.au przypuszczają, że popularność Toyoty w minionym roku wynikała z dużej liczby premier unikalnych samochodów. Nowy GR Yaris, który przedefiniował segment hot hatchów, wodorowa Toyota Mirai o zupełnie nowej konstrukcji i zasięgu zwiększonym o 30% czy elektryczny dwuosobowy mikrosamochód Toyota C+pod to tylko niektóre przykłady. Jednocześnie na liczbę wyszukiwań w internecie na pewno miała wpływ ogromna popularność Corolli i RAV4, które pomogły Toyocie utrzymać pozycję najczęściej kupowanej marki samochodowej na świecie. A biorąc pod uwagę, że w obliczu pandemii część sprzedaży samochodów przeniosła się do kanałów on-line, silna pozycja Toyoty na rynku musiała przełożyć się na ruch w internecie.

BMW nadal popularne

Niezwykły skok popularności BMW w 2019 roku (nr 1 w 118 krajach) był wydarzeniem jednorazowym i w 2020 roku bawarska marka wróciła mniej więcej do poziomu z 2018 roku, zajmując w 2020 roku pierwsze miejsce w 34 krajach. Niemniej BMW nadal cieszy się bardzo dużą popularnością internautów i zajmuje drugie miejsce w rankingu podsumowującym ruch internetowy w ubiegłym roku. Na pewno powodem do satysfakcji dla zarządu spółki jest przewaga w Niemczech, gdzie konkurują o uwagę swoich rodaków z koncernem Volkswagena. Marka z Monachium cieszy się największym zainteresowaniem w wielu krajach Europy, jak choćby Wielka Brytania, Hiszpania, Norwegia czy Grecja, a także w RPA i na Madagaskarze.

Kraje, które wspierają własne marki

Podobnie jak dwa lata temu, również w roku ubiegłym wiele marek cieszyło się szczególną popularnością w swoich ojczystych krajach. Tak było w przypadku Japonii (Toyota), Niemiec (BMW), USA (Ford) i Korei (Hyundai), ale najwyraźniej na konsumenckim patriotyzmie korzystają także mniejsze europejskie marki. W Szwecji najwięcej zapytań w wyszukiwarce dotyczy Volvo, we Włoszech – Fiata, a we Francji – Peugeota. Nie może tego natomiast o sobie powiedzieć Seat, jako że Hiszpanie większym zainteresowaniem obdarzyli BMW, Maruti ani Tata, od których mieszkańcy Indii woleli czytać o samochodach marki Kia, ani żadna z licznych chińskich marek, od których bardziej interesująca dla Chińczyków była włoska marka Alfa Romeo.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams Biuro prasowe
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas
Motoryzacja Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
2024-11-28 | 10:00

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday

Prido, polski producent wideorejestratorów samochodowych, przygotował ofertę promocyjną z okazji Black Week. Propozycja dotyczy flagowego wideorejestratora firmy – prido i9
Motoryzacja MUZEA MOTORYZACYJNE - POMYSŁ NA JESIENNE WYCIECZKI
2024-11-25 | 11:30

MUZEA MOTORYZACYJNE - POMYSŁ NA JESIENNE WYCIECZKI

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży. Zapewniają mobilność, a także niezależność w bliższym i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.