Tylne czujniki parkowania, a hak holowniczy - poradnik Steinhof
Czujniki parkowania w samochodach są coraz popularniejsze na polskich drogach. Montowane najczęściej w tylnej części nadwozia przynajmniej w jednym przypadku budzą pytania - czy obecność haka holowniczego ma negatywny wpływ na pracę sensorów? O tym w dzisiejszym poradniku Steinhof.
Hak holowniczy jest przydatnym akcesorium, które może pomóc w transporcie ponadgabarytowych przedmiotów. Coraz więcej fabrycznie nowych samochodów opuszcza salon z zamontowanym hakiem holowniczym. Platforma rowerowa lub przyczepa ułatwiają przewóz rzeczy trudnych do bezpiecznego spakowania wewnątrz pojazdu. Kierowcy samochodów używanych także chcą mieć takie możliwości. Czy czujniki parkowania pozwalają na prawidłowy montaż haka holowniczego?
Podstawą jest prawidłowy montaż haka holowniczego
Hak holowniczy musi być dostosowany do konkretnego modelu pojazdu. W ofercie Steinhof znajdują się kule haka odkręcane przy pomocy śrub. Poza tym dostępne haki wypinane automatycznie zapewniają wygodę i bezpieczeństwo eksploatacji. Rodzaj konstrukcji zależy od naszych upodobań, a także samochodu.
Eksperci Steinhof doradzą najlepszą konfigurację, tak aby użyteczność haka holowniczego współgrała z funkcjonalnością czujników parkowania. Jako producent z wieloletnim doświadczeniem, Steinhof przewidział kilka najpopularniejszych scenariuszy dotyczących użyteczności tego akcesorium.
Manualne odłączenie czujników parkowania
Ze względu na to, że czujniki parkowania wykorzystują przede wszystkim fale ultradźwiękowe i działają podobnie do nadajnika, a także odbiornika, wszelkiego rodzaju przedmioty w ich bliskim sąsiedztwie powinny zostać wykryte przez sensor. Pojawienie się kuli haka holowniczego w tylnej części nadwozia, może prowadzić do tego, że czujniki będą rozpoznawały ją jako przeszkodę.
Na szczęście istnieje na to bardzo proste rozwiązanie, które przewidzieli producenci samochodów. Jeśli czujniki parkowania są oryginalne lub zostały zamontowane zgodnie z założeniami firmy, bardzo prawdopodobne jest to, że w kabinie znajduje się dedykowany wyłącznik sensorów. W ten sposób na czas ciągnięcia przyczepy lub transportowania jednośladów na platformie rowerowej można je dezaktywować.
Inne sposoby na dezaktywację sensorów
Jeśli z jakichś powodów nie możemy czasowo wyłączyć czujników parkowania dedykowanym przyciskiem, warto skorzystać z testera diagnostycznego. On również pozwala na dezaktywacje sensorów, a w niektórych przypadkach nawet na zmianę zakresu wykrywalności co szczególnie może okazać się pomocne w przypadku rozpoznawania samej kuli jako przeszkody. Jednym z ostatnich popularnych rozwiązań, jest zamontowanie dedykowanej wiązki elektrycznej, która odłącza na ten czas czujniki parkowania.
Informacje na temat sposobu działania czujników parkowania znajdują się między innymi w instrukcji obsługi pojazdów. Popularnym rozwiązaniem jest zastosowanie wiązki, która potrafi odłączyć sensory. W Steinhof jesteśmy przygotowani na różne scenariusze, tak aby nasi klienci otrzymali produkty najwyższej jakości oraz mogli cieszyć się z wygodnej eksploatacji” -podsumowuje Mariusz Fornal - kierownik działu technicznego Steinhof

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
Trener przeżył niedawno prawdziwe chwile grozy po tym, gdy jego siostra trafiła do szpitala. Mimo że jest już dorosła, to nadal czuje się za nią odpowiedzialny, tak samo jak wtedy, kiedy opiekował się nią po wyjeździe mamy do USA. Jednocześnie Qczaj apeluje do tych, którzy zmagają się z jakimś kryzysem psychicznym, by nie wstydzili się mówić o swoich problemach i mieli odwagę prosić o pomoc. Dzięki temu można zapobiec tragedii.
Konsument
Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.
Gwiazdy
Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.