Komunikaty PR

Tylne czujniki parkowania, a hak holowniczy - poradnik Steinhof

2023-02-28  |  09:00
Biuro prasowe

Czujniki parkowania w samochodach są coraz popularniejsze na polskich drogach. Montowane najczęściej w tylnej części nadwozia przynajmniej w jednym przypadku budzą pytania - czy obecność haka holowniczego ma negatywny wpływ na pracę sensorów? O tym w dzisiejszym poradniku Steinhof. 

Hak holowniczy jest przydatnym akcesorium, które może pomóc w transporcie ponadgabarytowych przedmiotów. Coraz więcej fabrycznie nowych samochodów opuszcza salon z zamontowanym hakiem holowniczym. Platforma rowerowa lub przyczepa ułatwiają przewóz rzeczy trudnych do bezpiecznego spakowania wewnątrz pojazdu. Kierowcy samochodów używanych także chcą mieć takie możliwości. Czy czujniki parkowania pozwalają na prawidłowy montaż haka holowniczego?

Podstawą jest prawidłowy montaż haka holowniczego

Hak holowniczy musi być dostosowany do konkretnego modelu pojazdu. W ofercie Steinhof znajdują się kule haka odkręcane przy pomocy śrub. Poza tym dostępne haki wypinane automatycznie zapewniają wygodę i bezpieczeństwo eksploatacji. Rodzaj konstrukcji zależy od naszych upodobań, a także samochodu.

Eksperci Steinhof doradzą najlepszą konfigurację, tak aby użyteczność haka holowniczego współgrała z funkcjonalnością czujników parkowania. Jako producent z wieloletnim doświadczeniem, Steinhof przewidział kilka najpopularniejszych scenariuszy dotyczących użyteczności tego akcesorium. 

Manualne odłączenie czujników parkowania

Ze względu na to, że czujniki parkowania wykorzystują przede wszystkim fale ultradźwiękowe i działają podobnie do nadajnika, a także odbiornika, wszelkiego rodzaju przedmioty w ich bliskim sąsiedztwie powinny zostać wykryte przez sensor. Pojawienie się kuli haka holowniczego w tylnej części nadwozia, może prowadzić do tego, że czujniki będą rozpoznawały ją jako przeszkodę.

Na szczęście istnieje na to bardzo proste rozwiązanie, które przewidzieli producenci samochodów. Jeśli czujniki parkowania są oryginalne lub zostały zamontowane zgodnie z założeniami firmy, bardzo prawdopodobne jest to, że w kabinie znajduje się dedykowany wyłącznik sensorów. W ten sposób na czas ciągnięcia przyczepy lub transportowania jednośladów na platformie rowerowej można je dezaktywować.

Inne sposoby na dezaktywację sensorów

Jeśli z jakichś powodów nie możemy czasowo wyłączyć czujników parkowania dedykowanym przyciskiem, warto skorzystać z testera diagnostycznego. On również pozwala na dezaktywacje sensorów, a w niektórych przypadkach nawet na zmianę zakresu wykrywalności co szczególnie może okazać się pomocne w przypadku rozpoznawania samej kuli jako przeszkody. Jednym z ostatnich popularnych rozwiązań, jest zamontowanie dedykowanej wiązki elektrycznej, która odłącza na ten czas czujniki parkowania.

Informacje na temat sposobu działania czujników parkowania znajdują się między innymi w instrukcji obsługi pojazdów. Popularnym rozwiązaniem jest zastosowanie wiązki, która potrafi odłączyć sensory. W Steinhof jesteśmy przygotowani na różne scenariusze, tak aby nasi klienci otrzymali produkty najwyższej jakości oraz mogli cieszyć się z wygodnej eksploatacji” ​-podsumowuje Mariusz Fornal - kierownik działu technicznego Steinhof

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Jak testy bezpieczeństwa budują zaufanie rodziców Biuro prasowe
2024-05-24 | 10:00

Jak testy bezpieczeństwa budują zaufanie rodziców

W świecie motoryzacji, niemiecka organizacja ADAC od lat stanowi podstawowe źródło informacji na temat standardów bezpieczeństwa w transporcie dzieci. Wyniki tych testów
Motoryzacja Nittera rozwija strategię wirtualnych wyścigów
2024-05-23 | 11:00

Nittera rozwija strategię wirtualnych wyścigów

Od czasu uruchomienia pierwszego wirtualnego wyścigu Esports Cup w 2022 roku, firma Niterra związana jest z ekscytującym światem SimRacing. Po kolejnych dwóch mistrzostwach w regionie
Motoryzacja Prawo jazdy dla 14-latka? Tak, ale pod pewnymi warunkami
2024-05-23 | 08:00

Prawo jazdy dla 14-latka? Tak, ale pod pewnymi warunkami

Polskie przepisy dają możliwość prowadzenia pojazdów mechanicznych już osobom powyżej 14 r.ż.  Kategoria AM uprawnia młodzież do kierowania motorowerami oraz lekkimi pojazdami

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Filip Chajzer: Jestem samozwańczym królem kebaba. Miałem już ponad 700 zapytań o franczyzę i za dwa–trzy lata będzie to bardzo poważny biznes

Dziennikarz zamienił studio telewizyjne na budkę z kebabami i jak przekonuje, była to jedna z najlepszych decyzji w jego życiu zawodowym. Nie przejmuje się więc drwinami kolegi po fachu z TVN-u, za nic ma jakiekolwiek głosy krytyki i nie ogląda się na innych, tylko robi swoje. Wierzy bowiem, że ten biznes ma sens i szybko odniesie sukces w branży fast food. Filip Chajzer zdradza, że jego pomysł natychmiast odbił się szerokim echem. Po wyjątkowy przysmak do food trucka ustawiają się długie kolejki klientów i już teraz ma siedemset zapytań o franczyzę.

Zdrowie

Mikołaj Roznerski: W wieku 40 lat zrozumiałem, że powinienem regularnie się badać. Mam dziecko i chcę jak najdłużej żyć w zdrowiu

Aktor wspomina, że jakiś czas temu ani myślał o profilaktyce. Regularne badania spychał na margines, bo był przekonany, że jeśli dobrze się czuje i jest aktywny, to nie ma powodu do obaw. W końcu zrozumiał jednak, że nie tędy droga. Aby zachować dobre zdrowie, a w przypadku choroby móc błyskawicznie zareagować i rozpocząć leczenie, trzeba się badać. Teraz Mikołaj Roznerski zachęca też innych nieprzekonanych do tego, by zmienili podejście i nie zapominali o kontroli swojego organizmu.

Konsument

Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa na rzecz roślinnych zamienników. Blisko połowa próbowała już produktów tego rodzaju

Już 24 proc. polskich konsumentów identyfikuje się jako fleksitarianie, a 6 proc. stosuje dietę roślinną – wynika z raportu ProVeg „Plant-Based Food in Poland”. Choć pod względem spożywanego mięsa wciąż plasujemy się w europejskiej czołówce, to ponad 40 proc. Polaków je go mniej niż rok wcześniej. – Potencjał rozwoju rynku roślinnych alternatyw w Polsce jest bardzo duży, zwłaszcza że rośnie świadomość o potrzebie ograniczenia mięsa – ocenia Marcin Tischner, public affairs coordinator w ProVeg.