Komunikaty PR

Ulepszone coupé od Lexusa. Model RC po zmianach

2020-09-30  |  11:30
Biuro prasowe

Lexus kontynuuje strategię ciągłego ulepszania swoich aut. Japońska marka pokazała już m.in. udoskonalone coupé LC oraz dopracowany model ES. Teraz zmiany dotknęły coupé RC, a doświadczyć ich mogą klienci w ojczyźnie Lexusa.
 

Sztywniejsze nadwozie, mniejsza masa i dopracowany napęd

Najnowszy Lexus RC otrzymał sztywniejsze nadwozie, a to dzięki zastosowaniu nowych spawów punktowych w jego konstrukcji. Japońscy inżynierowie zmniejszyli również masę nieresorowaną auta, w czym pomogło użycie stali o wysokiej wytrzymałości do wykonania stabilizatora oraz wprowadzenie górnych wahaczy tylnej osi ze wzmocnionego aluminium. Japoński oddział Lexusa podkreśla, że dzięki takim zabiegom auto jest bardziej stabilne, zwinne i oferuje wyższy komfort jazdy.

Zmiany dotknęły również jednostek napędowych Lexusa RC. Turbodoładowany silnik 2.0, w który jest wyposażony model RC 300, uzyskuje maksymalne osiągi w szerszym zakresie – do 5 800 obrotów. Zaś silnik elektryczny w hybrydowej odmianie RC 300h teraz lepiej reaguje na wciśnięcie gazu i zapewnia bardziej linearne przyspieszenie. Warto dodać, że w Japonii model RC dostępny jest również z 3,5-litrowym silnikiem V6.

Z nowym lakierem i bogatszym wyposażeniem

Nowy Lexus RC na japońskim rynku otrzymuje też bogatsze wyposażenie standardowe. Elektryczny hamulec postojowy z funkcją hold, tempomat działający w całym zakresie prędkości, czujniki parkowania oraz asystenci martwego pola i ruchu poprzecznego z tyłu to elementy dostępne bez dopłaty. W ofercie znalazł się również nowy lakier Sonic Chrome o interesującej teksturze i metalicznym połysku. Auto można wybrać w jednym z łącznie 10 kolorów.

Barwa Sonic Chrome jest dostępna również w pokrewnym, sportowym Lexusie RC F. Od teraz ten model w standardzie dysponuje także udoskonalonymi multimediami z obsługą systemów SmartDeviceLink, Apple CarPlay i Android Auto.

Ulepszone Lexusy RC i RC F trafiły do japońskich salonów marki 17 września. Ceny modelu RC zaczynają się od 5 769 000 jenów, czyli w przeliczeniu niemal 214 tys. zł. Za sportowego Lexusa RC F trzeba natomiast zapłacić minimum 10 420 000 jenów (ok. 386 tys. zł).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.