Komunikaty PR

Ulepszone coupé od Lexusa. Model RC po zmianach

2020-09-30  |  11:30
Biuro prasowe

Lexus kontynuuje strategię ciągłego ulepszania swoich aut. Japońska marka pokazała już m.in. udoskonalone coupé LC oraz dopracowany model ES. Teraz zmiany dotknęły coupé RC, a doświadczyć ich mogą klienci w ojczyźnie Lexusa.
 

Sztywniejsze nadwozie, mniejsza masa i dopracowany napęd

Najnowszy Lexus RC otrzymał sztywniejsze nadwozie, a to dzięki zastosowaniu nowych spawów punktowych w jego konstrukcji. Japońscy inżynierowie zmniejszyli również masę nieresorowaną auta, w czym pomogło użycie stali o wysokiej wytrzymałości do wykonania stabilizatora oraz wprowadzenie górnych wahaczy tylnej osi ze wzmocnionego aluminium. Japoński oddział Lexusa podkreśla, że dzięki takim zabiegom auto jest bardziej stabilne, zwinne i oferuje wyższy komfort jazdy.

Zmiany dotknęły również jednostek napędowych Lexusa RC. Turbodoładowany silnik 2.0, w który jest wyposażony model RC 300, uzyskuje maksymalne osiągi w szerszym zakresie – do 5 800 obrotów. Zaś silnik elektryczny w hybrydowej odmianie RC 300h teraz lepiej reaguje na wciśnięcie gazu i zapewnia bardziej linearne przyspieszenie. Warto dodać, że w Japonii model RC dostępny jest również z 3,5-litrowym silnikiem V6.

Z nowym lakierem i bogatszym wyposażeniem

Nowy Lexus RC na japońskim rynku otrzymuje też bogatsze wyposażenie standardowe. Elektryczny hamulec postojowy z funkcją hold, tempomat działający w całym zakresie prędkości, czujniki parkowania oraz asystenci martwego pola i ruchu poprzecznego z tyłu to elementy dostępne bez dopłaty. W ofercie znalazł się również nowy lakier Sonic Chrome o interesującej teksturze i metalicznym połysku. Auto można wybrać w jednym z łącznie 10 kolorów.

Barwa Sonic Chrome jest dostępna również w pokrewnym, sportowym Lexusie RC F. Od teraz ten model w standardzie dysponuje także udoskonalonymi multimediami z obsługą systemów SmartDeviceLink, Apple CarPlay i Android Auto.

Ulepszone Lexusy RC i RC F trafiły do japońskich salonów marki 17 września. Ceny modelu RC zaczynają się od 5 769 000 jenów, czyli w przeliczeniu niemal 214 tys. zł. Za sportowego Lexusa RC F trzeba natomiast zapłacić minimum 10 420 000 jenów (ok. 386 tys. zł).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW Biuro prasowe
2024-04-24 | 20:00

Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW

Pilskie lotnisko przygotowuje się na kolejną niezwykłą majówkę! AIR MOTO SHOW 2024, największe w Wielkopolsce wydarzenie motorsportowe i lotnicze, zaprasza wszystkich
Motoryzacja Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle
2024-04-16 | 12:37

Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle

Wczesna wiosna to idealny moment na przygotowanie do sezonu rowerowego. W dniach 18-20 kwietnia każdy, kto przyjedzie do Elektrowni Powiśle jednośladem, będzie mógł skorzystać z
Motoryzacja Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
2024-03-29 | 11:00

Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari

Jako wieloletni oficjalny dostawca Scuderia Ferrari, zespołu wyścigowego Formuły 1, firma Niterra, specjalizująca się w zapłonie i elektronice samochodowej, przedłużyła

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.