Ulepszone coupé od Lexusa. Model RC po zmianach
Lexus kontynuuje strategię ciągłego ulepszania swoich aut. Japońska marka pokazała już m.in. udoskonalone coupé LC oraz dopracowany model ES. Teraz zmiany dotknęły coupé RC, a doświadczyć ich mogą klienci w ojczyźnie Lexusa.
Sztywniejsze nadwozie, mniejsza masa i dopracowany napęd
Najnowszy Lexus RC otrzymał sztywniejsze nadwozie, a to dzięki zastosowaniu nowych spawów punktowych w jego konstrukcji. Japońscy inżynierowie zmniejszyli również masę nieresorowaną auta, w czym pomogło użycie stali o wysokiej wytrzymałości do wykonania stabilizatora oraz wprowadzenie górnych wahaczy tylnej osi ze wzmocnionego aluminium. Japoński oddział Lexusa podkreśla, że dzięki takim zabiegom auto jest bardziej stabilne, zwinne i oferuje wyższy komfort jazdy.
Zmiany dotknęły również jednostek napędowych Lexusa RC. Turbodoładowany silnik 2.0, w który jest wyposażony model RC 300, uzyskuje maksymalne osiągi w szerszym zakresie – do 5 800 obrotów. Zaś silnik elektryczny w hybrydowej odmianie RC 300h teraz lepiej reaguje na wciśnięcie gazu i zapewnia bardziej linearne przyspieszenie. Warto dodać, że w Japonii model RC dostępny jest również z 3,5-litrowym silnikiem V6.
Z nowym lakierem i bogatszym wyposażeniem
Nowy Lexus RC na japońskim rynku otrzymuje też bogatsze wyposażenie standardowe. Elektryczny hamulec postojowy z funkcją hold, tempomat działający w całym zakresie prędkości, czujniki parkowania oraz asystenci martwego pola i ruchu poprzecznego z tyłu to elementy dostępne bez dopłaty. W ofercie znalazł się również nowy lakier Sonic Chrome o interesującej teksturze i metalicznym połysku. Auto można wybrać w jednym z łącznie 10 kolorów.
Barwa Sonic Chrome jest dostępna również w pokrewnym, sportowym Lexusie RC F. Od teraz ten model w standardzie dysponuje także udoskonalonymi multimediami z obsługą systemów SmartDeviceLink, Apple CarPlay i Android Auto.
Ulepszone Lexusy RC i RC F trafiły do japońskich salonów marki 17 września. Ceny modelu RC zaczynają się od 5 769 000 jenów, czyli w przeliczeniu niemal 214 tys. zł. Za sportowego Lexusa RC F trzeba natomiast zapłacić minimum 10 420 000 jenów (ok. 386 tys. zł).

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.