Volkswagen Financial Services napędza Fundację „Instytut Edukacji Pozytywnej”
Działająca na rzecz zmian w polskim systemie edukacyjnym Fundacja „Instytut Edukacji Pozytywnej” otrzymała istotne wsparcie. Firma Volkswagen Financial Services przekazała jej na 12 miesięcy samochód marki Škoda Kodiaq. Dzięki temu fundacja będzie mogła jeszcze efektywniej wykonywać zadania, do których została powołana. W maju – miesiącu świadomości zdrowia psychicznego – obie organizacje zwracają uwagę na temat dbania o dobrostan emocjonalny.
Volkswagen Financial Services od wielu lat wspiera liczne społecznie organizacje, dostarczając mobilność i pomagając im w wypełnianiu ich misji. Teraz do tego grona dołączyła Fundacja „Instytut Edukacji Pozytywnej”. W maju firma VW FS przekazała jej nowoczesne auto marki Škoda Kodiaq. Fundacja będzie mogła korzystać z pojazdu przez najbliższy rok. W ramach nawiązanej współpracy ma też zagwarantowane ubezpieczenie auta, przeglądy okresowe oraz wymianę opon.
– Cieszę się i jestem dumny, że możemy wspomóc Fundację „Instytut Edukacji Pozytywnej” tak, jak potrafimy najlepiej, czyli dostarczając mobilność. Przekazując samochód Škoda Kodiaq, pragniemy przyczyniać się do jeszcze szybszej zmiany w obszarach edukacji, w których jest to konieczne. Wiemy, że z pomocy „Instytutu Edukacji Pozytywnej” korzystają placówki z całej Polski, dlatego możliwość bezpiecznej podróży jest tym bardziej potrzebna – mówi Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Financial Services.
Volkswagen Financial Services zapewnia, że w przypadku większego wyjazdu fundacja może liczyć na dodatkowe wsparcie. Gdyby przekazany pojazd Škoda Kodiaq okazał się niewystarczająco pojemny, firma udostępni pochodzące ze swojej floty elektryczne Volkswageny ID. Buzz, w których bagażnik ma pojemność nawet 1121 litrów.
Dla przyszłych pokoleń
Fundacja „Instytut Edukacji Pozytywnej” jest zaangażowana we wdrażanie zmian na każdym etapie systemu edukacyjnego w Polsce. Wspiera szkoły, przedszkola, uczelnie wyższe, społeczności lokalne, ośrodki szkolno-wychowawcze i placówki opiekuńcze, aby kształtować na nowo myślenie o edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych. Działania fundacji mają na celu podniesienie jakości nauki i wychowania, ale także rozwijanie pozytywnych cech osobowości u dzieci. W 2023 roku na stałe obejmuje już wsparciem ponad 4000 placówek w całej Polsce. Żaden obszar, ani pod względem tematycznym, ani geograficznym, nie ogranicza działalności fundacji.
– Jesteśmy wdzięczni za wsparcie, jakie nasza fundacja otrzymała ze strony firmy Volkswagen Financial Services. Maj to dla nas pracowity miesiąc, w którym jeszcze bardziej skupiamy się sprawach związanych ze zdrowiem psychicznym. Placówki, które wspieramy, są nierzadko oddalone od siebie o setki kilometrów, więc możliwość szybkiego i bezpiecznego poruszania się między nimi jest dla nas wręcz kluczowa – dodaje Małgorzata Nowicka, prezeska Fundacji „Instytut Edukacji Pozytywnej”.
Dzięki współpracy z Volkswagen Financial Services nawet największa liczba kilometrów nie będzie stanowić przeszkody w niesieniu zmian w edukacji. To ze względu na zagwarantowane przeglądy, ubezpieczenie i wymianę opon – każda podróż będzie komfortowa i bezpieczna.
Maj miesiącem świadomości zdrowia psychicznego
Maj to miesiąc poświęcony zdrowiu psychicznemu. Dużo częściej rozmawia się wtedy o tym, jak ważne dla człowieka jest dbanie o swój dobrostan emocjonalny i do czego może prowadzić jego lekceważenie. Powaga i poszanowanie zdrowia psychicznego to jedno z najbardziej aktualnych wyzwań polskiej edukacji. Volkswagen Financial Services, pomagając Fundacji „Instytut Edukacji Pozytywnej” w realizowaniu jej misji, wyciąga pomocną dłoń w stronę każdego, kto potrzebuje wsparcia.
Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW
Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle
Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.