Komunikaty PR

VOLVO CARS SWORZYŁO WŁASNĄ SKÓRĘ, OSZCZĘDZAJĄC ŻYCIE ZWIERZĄT

2023-06-30  |  10:15

VOLVO CARS SWORZYŁO WŁASNĄ SKÓRĘ, OSZCZĘDZAJĄC ŻYCIE ZWIERZĄT

W duchu ekologicznego podejścia do produkcji samochodów, Volvo Cars zrezygnuje 
z tapicerek ze skór naturalnych. Aby je zastąpić, stworzyło „skórę” zupełnie nowego gatunku o nazwie Nordico. W ten sposób Volvo Cars wyznacza nowe standardy projektowania wnętrz aut premium. 

Pierwszy ruch wykonała centrala: firma Volvo Cars. Wprowadzając elektryczne Volvo XC40 marka zajęła etyczne stanowisko deklarując, że w trosce o ekologię i dobrostan zwierząt, skóra naturalna przestanie być wykorzystywana w elektrycznych modelach samochodów. Od 2030 roku firma będzie oferować wyłącznie samochody o napędzie elektrycznym, zatem proces odchodzenia od tapicerek skórzanych jest już konkretnie osadzony w czasie. W duchu tej obietnicy stworzono kolejne elektryczne modele Volvo: C40, a następnie EX90 i EX30.
Polski oddział postanowił włączyć się w tę inicjatywę. Dla symbolicznego podkreślenia tej zmiany wykorzystano siłę przekazu sztuki. 26 czerwca, w showroomie Volvo Car Warszawa przy ul. Marszałkowskiej 89 wystawione zostały dwie instalacje artystyczne stworzone przez Agatę Stanulę oraz Halinę Mrożek. Dzieła powstały z materiałów, które wykorzystywane są przy produkcji Nordico. Z pozoru bezużyteczne tworzywa ponownie staną się wartościowym produktem. W ten sposób Volvo podkreśla wprowadzenie nowego sposobu myślenia 
o recyklingu, designie i wartości przedmiotów którymi się otaczamy.

Nordico – z plastikowych butelek zamiast skóry naturalnej

Projekt nowego, w pełni elektrycznego SUV-a, EX30 jest realizacją założeń Volvo Cars z 2021 roku - tak jak w modelu EX90, wykorzystano w nim tworzywo Nordico. W dotyku ma ono podobne właściwości do wysokiej jakości skóry. Powstaje z przetworzonych butelek PET, materiałów pochodzenia biologicznego z ekologicznych upraw leśnych Szwecji i Finlandii oraz korków winiarskich pochodzących z recyklingu. Dodatkowym atutem jest niski ślad węglowy powstający przy produkcji Nordico, który jest aż do 74% niższy w porównaniu do materiałów skórzanych. Przy produkcji samochodów liczy się również waga – Nordico jest lżejsze od skóry naturalnej i jego zastosowanie pozwala na obniżenie wagi samochodu od 3 do 6 kg 
(w zależności od modelu). Wykorzystanie Nordico do produkcji tapicerki w nowym modelu Volvo EX30 stawia Volvo w pozycji lidera zmian w przemyśle samochodowym klasy premium oraz sygnałem nadchodzącej nowej ery ekologicznego luksusu. 

Ekologia wpisana w DNA marki

Rezygnacja ze skór zwierzęcych do produkcji tapicerek samochodów jest jednym z elementów szerszej idei marki dążenia do zrównoważonego rozwoju. Założenia te realizowane są także 
w oddziałach lokalnych, w tym w Volvo Car Poland. W Polsce przeprowadzonych zostało kilka edycji „Wypożyczalni choinek Volvo”. Na przestrzeni kilku lat pozwoliło to na ocalenie tysięcy drzew przed wycinką, które po okresie świątecznym wracały żywe w doniczkach do specjalnych upraw. Po każdej akcji zasadzane były dodatkowe tysiące drzew, w ramach rewitalizacji zniszczonych lasów. Polscy dealerzy Volvo podejmują także inne inicjatywy. Nadają drugie życie starym banerom reklamowym, tworząc z nich torby oraz posłania dla bezdomnych zwierząt i czworonożnych podopiecznych miejskich schronisk. Ze starych części samochodowych tworzą biżuterię, podejmują inicjatywy sprzątania rzek, czy stawiają na dachu salonów ekologiczne pasieki pszczół. Dodatkowo Volvo Poland ogranicza w całej sieci materiały drukowane, całkowicie zrezygnowano również z wielu jednorazowych przedmiotów wykonanych z plastiku. 

Fabryki Volvo Cars są zasilane z odnawialnych źródeł energii. Do produkcji najnowszego modelu EX30 używa się materiałów z recyklingu: aż 25% aluminium, 17% stali i 17% tworzyw sztucznych każdego z tych aut pochodzi z odzysku. To wszystko zmierza do osiągnięcia pełnej neutralności klimatycznej we wszystkich obszarach działalności marki do 2040 roku. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas
Motoryzacja Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
2024-11-28 | 10:00

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday

Prido, polski producent wideorejestratorów samochodowych, przygotował ofertę promocyjną z okazji Black Week. Propozycja dotyczy flagowego wideorejestratora firmy – prido i9

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.