Komunikaty PR

VOLVO CARS SWORZYŁO WŁASNĄ SKÓRĘ, OSZCZĘDZAJĄC ŻYCIE ZWIERZĄT

2023-06-30  |  10:15

VOLVO CARS SWORZYŁO WŁASNĄ SKÓRĘ, OSZCZĘDZAJĄC ŻYCIE ZWIERZĄT

W duchu ekologicznego podejścia do produkcji samochodów, Volvo Cars zrezygnuje 
z tapicerek ze skór naturalnych. Aby je zastąpić, stworzyło „skórę” zupełnie nowego gatunku o nazwie Nordico. W ten sposób Volvo Cars wyznacza nowe standardy projektowania wnętrz aut premium. 

Pierwszy ruch wykonała centrala: firma Volvo Cars. Wprowadzając elektryczne Volvo XC40 marka zajęła etyczne stanowisko deklarując, że w trosce o ekologię i dobrostan zwierząt, skóra naturalna przestanie być wykorzystywana w elektrycznych modelach samochodów. Od 2030 roku firma będzie oferować wyłącznie samochody o napędzie elektrycznym, zatem proces odchodzenia od tapicerek skórzanych jest już konkretnie osadzony w czasie. W duchu tej obietnicy stworzono kolejne elektryczne modele Volvo: C40, a następnie EX90 i EX30.
Polski oddział postanowił włączyć się w tę inicjatywę. Dla symbolicznego podkreślenia tej zmiany wykorzystano siłę przekazu sztuki. 26 czerwca, w showroomie Volvo Car Warszawa przy ul. Marszałkowskiej 89 wystawione zostały dwie instalacje artystyczne stworzone przez Agatę Stanulę oraz Halinę Mrożek. Dzieła powstały z materiałów, które wykorzystywane są przy produkcji Nordico. Z pozoru bezużyteczne tworzywa ponownie staną się wartościowym produktem. W ten sposób Volvo podkreśla wprowadzenie nowego sposobu myślenia 
o recyklingu, designie i wartości przedmiotów którymi się otaczamy.

Nordico – z plastikowych butelek zamiast skóry naturalnej

Projekt nowego, w pełni elektrycznego SUV-a, EX30 jest realizacją założeń Volvo Cars z 2021 roku - tak jak w modelu EX90, wykorzystano w nim tworzywo Nordico. W dotyku ma ono podobne właściwości do wysokiej jakości skóry. Powstaje z przetworzonych butelek PET, materiałów pochodzenia biologicznego z ekologicznych upraw leśnych Szwecji i Finlandii oraz korków winiarskich pochodzących z recyklingu. Dodatkowym atutem jest niski ślad węglowy powstający przy produkcji Nordico, który jest aż do 74% niższy w porównaniu do materiałów skórzanych. Przy produkcji samochodów liczy się również waga – Nordico jest lżejsze od skóry naturalnej i jego zastosowanie pozwala na obniżenie wagi samochodu od 3 do 6 kg 
(w zależności od modelu). Wykorzystanie Nordico do produkcji tapicerki w nowym modelu Volvo EX30 stawia Volvo w pozycji lidera zmian w przemyśle samochodowym klasy premium oraz sygnałem nadchodzącej nowej ery ekologicznego luksusu. 

Ekologia wpisana w DNA marki

Rezygnacja ze skór zwierzęcych do produkcji tapicerek samochodów jest jednym z elementów szerszej idei marki dążenia do zrównoważonego rozwoju. Założenia te realizowane są także 
w oddziałach lokalnych, w tym w Volvo Car Poland. W Polsce przeprowadzonych zostało kilka edycji „Wypożyczalni choinek Volvo”. Na przestrzeni kilku lat pozwoliło to na ocalenie tysięcy drzew przed wycinką, które po okresie świątecznym wracały żywe w doniczkach do specjalnych upraw. Po każdej akcji zasadzane były dodatkowe tysiące drzew, w ramach rewitalizacji zniszczonych lasów. Polscy dealerzy Volvo podejmują także inne inicjatywy. Nadają drugie życie starym banerom reklamowym, tworząc z nich torby oraz posłania dla bezdomnych zwierząt i czworonożnych podopiecznych miejskich schronisk. Ze starych części samochodowych tworzą biżuterię, podejmują inicjatywy sprzątania rzek, czy stawiają na dachu salonów ekologiczne pasieki pszczół. Dodatkowo Volvo Poland ogranicza w całej sieci materiały drukowane, całkowicie zrezygnowano również z wielu jednorazowych przedmiotów wykonanych z plastiku. 

Fabryki Volvo Cars są zasilane z odnawialnych źródeł energii. Do produkcji najnowszego modelu EX30 używa się materiałów z recyklingu: aż 25% aluminium, 17% stali i 17% tworzyw sztucznych każdego z tych aut pochodzi z odzysku. To wszystko zmierza do osiągnięcia pełnej neutralności klimatycznej we wszystkich obszarach działalności marki do 2040 roku. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka
2025-05-27 | 15:00

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.