W RPA zadebiutowała Toyota Urban Cruiser - nowy SUV segmentu B
Toyota ostatnio mocno inwestuje w segment kompaktowych SUV-ów, których oferta na świecie jest coraz bardziej zróżnicowana. W segmencie C do Toyoty C-HR dołączyła niedawno Corolla Cross, a obok miejskiego Raize i zapowiadanego dla Europy Yarisa Cross pojawił się właśnie nowy model Toyota Urban Cruiser. Samochód zadebiutował na początek w Republice Południowej Afryki.
W RPA gama SUV-ów i terenówek Toyoty wygląda inaczej niż w Europie. W tym kraju obok nowoczesnych miast i autostrad znajdziemy świetne tereny z dala od cywilizacji. To zresztą nie przypadek, że właśnie w RPA mieści się główna siedziba fabrycznego zespołu Toyota Gazoo Racing, startującego w Rajdzie Dakar.
Jeśli chcemy w RPA kupić terenówkę Toyoty, do wyboru mamy nie tylko Land Cruisera Prado (model 150) i Hiluxa, ale także Land Cruisera 200 (V8), FJ Cruisera, zbudowany na platformie Hiluxa model Fortuner oraz niezmordowanego Land Cruisera 70 w wariancie kombi (J76) i pick-up (J79). Jeśli zaś chodzi o gamę SUV-ów z samonośnym nadwoziem, to jeszcze do niedawna wyglądała tak samo jak w Polsce. Ale teraz do Toyoty C-HR i RAV4 dołączył nowy model – Toyota Urban Cruiser.
Urban Cruiser to subkompaktowy SUV o wymiarach zbliżonych do Yarisa. Auto mierzy 3 995 mm długości i 1 790 mm szerokości, ma rozstaw osi 2500 mm, a w bagażniku mieści 328 litrów. Może też dostać relingi dachowe oraz pociągnąć przyczepę z hamulcem do 1100 kg. Benzynowy silnik 1.5 o mocy 105 KM rozpędza Urban Cruisera do 170 km/h i zużywa od 6,2 l/100 km. Auto otrzymało 16-calowe koła stalowe lub aluminiowe.
Urban Cruiser jest bliźniaczym modelem Suzuki Vitara Brezza, ale jego wygląd nawiązuje do terenowej Toyoty Fortuner. To już kolejny model zbudowany wspólnie przez Toyotę i Suzuki. Rok temu do sprzedaży trafiła Toyota Starlet, miejski hatchback, który również najpierw wszedł na rynek RPA. Urban Cruiser nie pojawi się w europejskich salonach, gdzie segment miejskich SUV-ów już niedługo zagospodaruje nowy hybrydowy Yaris Cross, zbudowany na tej samej co Yaris modułowej platformie GA-B z serii TNGA. Silnik i przekładnia do napędu hybrydowego Yarisa Cross będą powstawały w polskiej fabryce Toyoty na Dolnym Śląsku.

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.