Komunikaty PR

Wyjątkowy start niezwykłego sezonu - przed Rajdem Monte Carlo 2023

2023-01-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Po raz 91. w Monako rozpocznie się najstarszy rajd samochodowy - Rajd Monte Carlo. Transmisje ze wszystkich odcinków specjalnych, podobnie jak w przypadku pozostałych dwunastu rund WRC w 2023 roku, będzie można oglądać na żywo z polskim komentarzem w Motowizji.

Rajd Monte Carlo tradycyjnie rozpoczyna sezon Rajdowych Mistrzostw Świata. W ponad pięćdziesięcioletniej historii WRC, tylko trzykrotnie tej zimowej imprezy, rozgrywanej we francuskich Alpach, zabrakło w kalendarzu całego cyklu. Na przestrzeni dekad Rajd Monte Carlo zyskał status legendarnego i stał się jedną z najważniejszych imprez w sporcie samochodowym.

W XXI w. rajd zdominowali dwaj francuscy arcymistrzowie - Sébastien Loeb oraz Sébastien Ogier. Obaj triumfowali w tej imprezie po osiem razy. W zeszłym roku rajd był kolejnym starciem dwóch Sébastien’ów, którzy są już częściowo na emeryturze.

Przed rozpoczęciem tegorocznej edycji wiemy już na pewno, że Loeb i jego pilotka Isabelle Galmiche nie powtórzą ubiegłorocznego sukcesu, jakim był triumf w tej imprezie. Tym razem nie udało się pogodzić terminowo startu w Rajdzie Dakar i występu w 91. Rajdzie Monte Carlo.

Ekipa, która zapewniła Loebowi kolejne zwycięstwo, M-Sport, wciąż będzie w gronie faworytów. Zawiedziony postawą Craiga Breena, Gusa Greensmitha oraz Adriena Fourmauxa w minionym sezonie, Malcom Wilson zajrzał głębiej do kieszeni i ściągnął z powrotem do swojej stajni Otta Tanaka. Estoński mistrz świata z 2019 roku w Fordach M-Sportu stawiał pierwsze kroki w WRC i widząc potencjał Pumy Rally1 zdecydował się dać kolejną szansę brytyjskiemu zespołowi.

Jego kolegą zespołowym będzie Pierre-Louis Loubet. Francuz podczas swoich gościnnych startów w sezonie 2022 pokazał się z dobrej strony, przez co dostał kontrakt na pełen cykl trzynastu rajdów. Dodatkowym wsparciem dla Francuza będzie nowy pilot - Nicolas Gilsoul, który wygrał Monte Carlo w 2020 roku, asystując Thierry’emu Neuville’owi.

Pod nieobecność Loeba z trzeciej Pumy Rally1 skorzysta Jourdan Serderidis. Grecki kierowca-biznesman zdecydowanie nie będzie w gronie faworytów, ale jego planem przede wszystkim będzie dojechać do mety w utrzymując dobre tempo.

Tanak przeszedł do M-Sportu po nieudanym mariażu z Hyundaiem. Sezon 2022 był niezwykle frustrujący dla Estończyka ze względu na problemy techniczne auta, a także sytuację w zespole. Odejście Tanaka sprawiło, że Thierry Neuville stał się niekwestionowanym liderem ekipy koreańskiego producenta. Belg aż pięciokrotnie zostawał wicemistrza świata, a w dwóch ostatnich sezonach zajmował trzecie miejsce. Jeżeli Hyundai upora się z problemami w i20 N Rally1, to Neuville będzie niezwykle groźny.

Zespołowym kolegą Belga został  Esapekka Lappi. Częściowa kampania w barwach Toyoty z trzema trzecimi miejscami podczas siedmiu startów sprawiła, że Fin dostał kolejną szansę zaprezentować się w pełnym sezonie.

Tradycyjnie obsada trzeciego Hyundaia będzie zmienna. Dani Sordo ponownie skupiać się będzie na rundach asfaltowych, a do roli drugiego zmiennika, powróci Craig Breen. Irlandczyk po nieudanej przygodzie z M-Sportem znów zasiądzie za kierownicą samochodu z koreańskiej stajni.

Najmniej zmartwień było zimą w Toyocie. Ich GR Yaris Rally1 okazał się być najbardziej niezawodną  konstrukcją w stawce, co pozwoliło Kalle Rovanperze zostać najmłodszym rajdowym mistrzem świata całkowicie dominując miniony sezon. W przypadku młodego Fina nie było mowy o jakichkolwiek zmianach i do obrony tytułu przystąpi w dobrze sobie znanym towarzystwie.

Emerytura Sebastiena Ogiera miała dać wreszcie zabłysnąć Elfynowi Evansowi, który dwukrotnie przegrał z Francuzem walkę o mistrzostwo. Walijczyk został jednak przeskoczony w hierarchii przez swojego młodszego kolegę zespołowego, tak więc czeka go kolejny sezon w roli kierowcy numer dwa.

Awans do zespołu fabrycznego zaliczył za to Takamoto Kastuta. Japończyk w zeszłym roku miał najlepszy sezon w karierze i w nagrodę dołączy do Rovanpery i Evansa po latach w czwartym aucie. Tak będzie jednak tylko podczas rajdów, w których zabraknie Sébastiena Ogiera. Ośmiokrotny mistrz świata wciąż czuje głód rywalizacji i dalej będzie startować w wybranych rundach. Jedna z nich to właśnie otwierający sezon Rajd Monte Carlo.

Tegoroczna edycja rozpocznie się w czwartkowy wieczór od najsłynniejszej próby - Col de Turini. Odcinek ten będzie niezwykle ważny, bo zakończy on także rywalizację w niedzielę jako dodatkowo punktowany Power Stage. Wszystkie osiemnaście odcinków Rajdu Monte Carlo, opatrzonych polskim komentarzem, będzie można oglądać na żywo, na antenie Motowizji. W ramach wieloletniej umowy z Promotorem WRC na antenie Motowizji transmitowane będą wszystkie rundy Rajdowych Mistrzostw Świata w sezonie 2023!

Nadchodzący sezon WRC skomentują w Motowizji: Grzegorz Gac, Sławomir Szymczak, Michał Adamiuk, Mikołaj Sokół i Gabriel Borowy. W studio pojawią się także goście specjalni, którzy jeszcze bardziej uatrakcyjnią oglądanie i podzielą się swoimi doświadczeniami. Podczas zbliżającego się wielkimi krokami Rajdu Monte Carlo będzie to uczestnik tego rajdu, zwycięzca kategorii PWRC z roku 2012 - Michał Kościuszko oraz aktualny drugi wicemistrz Polski w rajdach samochodowych, Kacper Wróblewski.

Rajd Monte Carlo – rozkład jazdy na antenie Motowizji:

Czwartek, 19 stycznia

godz. 9:30 – Shakedown

godz. 18:00 – Pre-Show & Ceremony

godz. 19:15 – Studio Rajdowe

godz. 20:00 – OS1 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 1

godz. 21:00 – OS2 La Cabanette / Col de Castillon

godz. 22:15 – Media Zone 1

 

Piątek, 20 stycznia

godz. 9:00 – OS3 Roure / Beuil 1

godz. 10:20 – OS4 Puget-Théniers / Saint-Antonin 1

godz. 11:25 – OS5 Briançonnet / Entrevaux 1

godz. 14:15 – OS6 Roure / Beuil 2

godz. 15:30 – OS7 Puget-Théniers / Saint-Antonin 2

godz. 16:35 – OS 8 Briançonnet / Entrevaux 2

godz. 18:30 – Media Zone 2

godz. 21:00 – Podsumowanie dnia

 

Sobota, 21 stycznia

godz. 8:15 – OS9 Le Fugeret / Thorame-Haute 1

godz. 10:00 – OS10 Malijai / Puimichel 1

godz. 12:15 – OS11 Ubraye / Entrevaux 1

godz. 16:00 – OS13 Malijai / Puimichel 2

godz. 18:15 – OS14 Ubraye / Entrevaux 2

godz. 21:00 – Podsumowanie dnia

 

Niedziela, 22 stycznia

godz. 7:50 – OS15 Lucéram / Lantosque 1

godz. 9:00 – OS16 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 2

godz. 10:30 – OS17 Lucéram / Lantosque 2

godz. 12:00 – OS18 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 3 Power Stage – na żywo

godz. 13:30 – Wrap-Up

godz. 19:00 – Podsumowanie dnia

Kontakt dla mediów: Aleksandra Karwacka, tel. +48 669 507 492, e-mail: a.karwacka@agencjafaceit.pl

 

Motowizja to kanał dla wszystkich pasjonatów motoryzacji. W ofercie ma ponad 10 produkcji polskich oraz ponad 30 wyselekcjonowanych europejskich i amerykańskich formatów. To wyjątkowa telewizja, która przez 24 godziny na dobę daje pełen obraz świata motoryzacji. Kanał prezentuje spojrzenie na technologię, ekologię oraz nowości ze świata motoryzacji, a także niezapomniane spotkania z legendami i klasykami. Motowizja oferuje interesujące polskie programy, zarówno dla wielbicieli czterech (Motojazda – Garaż Motowizji, gdzie nowości na drogach testuje Marek Wieruszewski, Piotr Zelt z programem Na Osi prezentującym ciężką motoryzację czy Autoportret Ostrego – nowy format Aleksandra Ostrowskiego) jak i dwóch kółek (Motoślad, którego gospodarzem jest również Aleksander "Ostry" Ostrowski). Programy jak Motowizja Sport PL i AutoSpeed dostarczą widzom aktualnych relacji o polskim motosporcie. Motowizja to także wielkie sportowe emocje: w tym transmisje z licznych zawodów żużlowych, a także wyścigów serii NASCAR Cup Series, ADAC GT Masters, Porsche Carrera Cup Germany, Euroformula Open, Ferrari Challenge Europe oraz relacje z WRC, ERC, WRX, RSMP, GSMP, FIA WTCR, FIM EWC, IOM TT.


Motowizja dociera do ponad 4 mln gospodarstw domowych, czyli do 12 milionów Polaków osiągając zasięg techniczny na poziomie 30%. Motowizja jest dostępna w dystrybucji satelitarnej na Platformie Canal+ na pozycji 190, w Orange TV – pozycja 128,  w sieciach kablowych: UPC – pozycja 516 oraz 572,  Vectra – pozycja 215, Multimedia Polska – pozycja 127, TOYA - pozycja 34 oraz w Inea na kanale 532 oraz 150 (Hiway) jak również w ofercie PLAY NOW w pakiecie Ekstra i Sport, w player.pl – pakiet Moto oraz WP Pilot, a także w innych sieciach kablowych, m.in. Elsat, Echostar, Evio, InterArena, SGT. Wyłącznym dystrybutorem kanału jest Frame by Frame.

WWW: https://www.motowizja.pl

FACEBOOK: www.facebook.com/motowizja

INSTAGRAM: https://www.instagram.com/motowizja/

TWITTER: https://twitter.com/motowizja

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams Biuro prasowe
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas
Motoryzacja Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
2024-11-28 | 10:00

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday

Prido, polski producent wideorejestratorów samochodowych, przygotował ofertę promocyjną z okazji Black Week. Propozycja dotyczy flagowego wideorejestratora firmy – prido i9
Motoryzacja MUZEA MOTORYZACYJNE - POMYSŁ NA JESIENNE WYCIECZKI
2024-11-25 | 11:30

MUZEA MOTORYZACYJNE - POMYSŁ NA JESIENNE WYCIECZKI

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży. Zapewniają mobilność, a także niezależność w bliższym i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.