Komunikaty PR

Wyścigówki z silnikami Toyoty, które wychowują przyszłych mistrzów

2021-04-13  |  18:00
Biuro prasowe

Seria Super Formula to od lat kuźnia wyścigowych talentów. Toyota od lat wspiera zespoły i kierowców, którzy rywalizują w najbardziej prestiżowym cyklu dla aut z otwartym kokpitem w Japonii. Dla niektórych to szansa na miejsce w mistrzowskim zespole Toyota Gazoo Racing.

 

Toyota od lat angażuje się w wyścigi, a szczególnie aktywna jest w swojej ojczyźnie. W serii Super Formula Toyota jest jednym z dwóch dostawców silników i partnerem zespołów rywalizujących w najbardziej prestiżowym cyklu w Japonii. Od 2006 roku jazda z silnikiem Toyoty jest niemal gwarancją mistrzowskiego tytułu w kategorii kierowców - ta sztuka udała się aż 11 zawodnikom. Co więcej, właśnie do tej serii Toyota Gazoo Racing kieruje część zatrudnianych przez siebie kierowców, a dla wielu juniorów to ważny szczebel na wyścigowej drabinie. I nie jest to tylko PR-owa zagrywka. W sezonie 2021 siedmiu kierowców z programu TGR Driver Challenge wystartuje w Super Formula, a dla Ritmo Miyaty będzie to awans z serii juniorskiej.

Sezon 2021 liczy siedem rund, które odbywają się od kwietnia do października na słynnych japońskich torach, a w planie jest jazda na znanych z F1 obiektach Suzuki i Fuji. Aż sześć z jedenastu zespołów będzie korzystać z jednostek napędowych Toyoty, a za kierownicą wyścigówek zobaczymy m.in. członków zespołu Toyota Gazoo Racing WEC Kazukiego Nakajimę oraz Kamuiego Kobayashiego, którzy wystąpią w tych rundach, które nie będą kolidowały z ich obowiązkami przy pracy z nowym hipersamochodem - GR010 Hybrid, szykowanym na tegoroczny wyścig w Le Mans.

Co to za wyścigówka?

Seria Super Formula pod obecną nazwą ściga się od 2013 roku, ale cykl swoją historię rozpoczął w 1973 roku i od tamtej pory jest najwyższym szczeblem wyścigów dla jednomiejscowych aut. W obecnej formie wszystkie zespoły korzystają z tego samego nadwozia o oznaczeniu SF19 przygotowanego przez włoskiego producenta Dallarę. Samochód ma wygląd zbliżony do obecnych aut Formuły 1 - jednomiejscowy, otwarty kokpit z systemem halo, odkryte koła. Zasadnicze różnice kryją się w zawieszeniu, w rozwiązaniach aerodynamicznych oraz pod pokrywą silnika. Auta napędzają dwulitrowe jednostki napędowe z turbodoładowaniem, które mają 543 KM mocy, skrzynia jest sześciobiegowa, a masa pojazdu to 670 kg. Dodatkowo, samochody wyposażono w przycisk push to pass, który wspomaga wyprzedzanie.

Pod względem nakładów finansowych jest to seria o wiele mniej wymagająca od F1. Tym samym doskonale sprawdza się w roli “przedszkola" dla utalentowanych japońskich kierowców. Ale nie tylko. Ralf Schumacher, Eddie Irvine, czy Pedro de la Rosa zanim trafili do Formuły 1, odnosili sukcesy w Formule Nippon, która była poprzedniczką serii Super Formula. Andre Lotterer, który jest jednym z najbardziej utytułowanych zawodników w wyścigach długodystansowych, wygrał serię w tym samym roku (2011) co triumfował w Le Mans, a Kazuki Nakajima, trzykrotny zwycięzca z Le Mans, to też dwukrotny triumfator japońskiego cyklu. Obaj dokonali tego w autach napędzanych silnikami Toyoty.

Sam poprowadź SF19

Za kierownicą SF19 z silnikiem Toyoty może sprawdzić się każdy fan wirtualnego ścigania. Model jest dostępny w grze Gran Turismo Sport na platformy PS4 i PS5. Toyota Gazoo Racing dba o to, by nie tylko jej drogowe auta miały swoje cyfrowe wcielenia. Co więcej, japońska firma zaprasza też do sieciowej rywalizacji fanów e-motorsportu z całego świata.

W 2021 roku zaplanowano TGR GT Cup 2021, czyli składającą się z siedmiu rund eliminacyjnych wirtualną rozgrywkę o 24 miejsca w światowym finale. Uczestnicy podczas każdego wyścigu będą rywalizować na innym torze i w innym aucie. W maju zawodnicy dostaną szansę zmierzenia się za kierownicą auta wyścigowego startującego właśnie w serii Super Formula, które w grze ma 640 KM mocy, waży zaledwie 660 kg i potrafi mknąć nawet 305 km/h. Umiejętności w kierowaniu wirtualną wyścigówką zostaną sprawdzone na torze Suzuka, doskonale znanym z Formuły 1.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas
Motoryzacja Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
2024-11-28 | 10:00

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday

Prido, polski producent wideorejestratorów samochodowych, przygotował ofertę promocyjną z okazji Black Week. Propozycja dotyczy flagowego wideorejestratora firmy – prido i9

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.