#MOŻNAMOŻNA – PRZYWRÓĆMY NADZIEJĘ MŁODYM LUDZIOM
Nikt się nie spodziewał, że 2020 rok będzie tak wyglądał. Akcja #możnamożna ma pokazać młodym ludziom, że nie należy tracić nadziei, nawet jeśli świat stanął na głowie. Jej zadaniem jest dzielenie się swoimi codziennymi sukcesami, by inspirować społeczność do działania i udowodnienie, że się da!
Nowa rzeczywistość dla studentów
Pandemia, lockdown, zakazy i strach przed chorobą skutecznie paraliżują. Ludzkość znalazła się
w zupełnie nowej i bardzo trudnej rzeczywistości. Wszyscy płacimy za to wysoką cenę, jednak, mało kto mówi o problemach z jakimi radzić sobie teraz muszą młodzi ludzie i studenci, a prawdą jest, że ich wkroczenie w dorosłość zostało po prostu zablokowane.
- Zamknięci w domach przed komputerem, pozbawieni kontaktów z przyjaciółmi, wszystkich doświadczeń jakie dają studia stacjonarne, spotkań, integracji, wyjazdów. Niestety, tak wygląda teraz życie młodzieży szkolnej czy uniwersyteckiej. Boli nas, że tak mało się o tym w Polsce mówi. A jest to ogromny problem. Wielu z nas dorosłych, nie radzi sobie z tak szybkimi zmianami oraz odosobnieniem, a co w takim razie ma robić młodzież, która i tak dopiero uczy się życia, wyrażania emocji. Przez wiele lat słuchaliśmy o tym, jak złe skutki pozostawiać może zbyt częste korzystanie z elektroniki i brak kontaktu z rówieśnikami. Teraz zamknięto ludzi z elektroniką na kilkanaście godzin dziennie. Jeśli myślimy, że nie będzie z tego żadnych konsekwencji, to się mylimy. Dlatego my, chcemy to zmienić, chcemy aby studenci mieli chociaż namiastkę kontaktu ze sobą i aby pokazywali sobie, że w tych czasach każde małe osiągnięcie jest ważne, więc dzielmy się nimi! – mówi Szymon Ryczko, ambasador akcji zorganizowanej przez Student Travel.
O co chodzi w akcji?
Akcja #możnamożna ma na celu dzielenie się przez nas zdjęciami z tego, co ostatnio udało nam się zrobić. Założenie jest bardzo proste. Może udałeś się na wycieczkę w pobliskie góry lub nad jezioro? Może pojechałeś zagranicę, do kraju, gdzie wolno podróżować? Pochwal się tym! Także inne wyzwania są inspiracją do działania dla innych. Zacząłeś morsować albo jeździć na nartach lub rozpocząłeś nowe hobby? To też jest osiągnięcie! Właśnie takimi sukcesami organizatorzy zachęcają do dzielenia się w swoich kanałach social media pod hasztagiem #możnamożna. Wszystkie zdjęcia zostaną pokazane na stronie internetowej www.moznamozna.pl gdzie społeczność studentów będzie mogła każdego dnia obserwować co robią inni, by nie dać się lockdownowi, aby się nie poddać i nie siedzieć tylko w domu.
- Doskonale znamy społeczność studentów. Wiemy, że uciekają im teraz najpiękniejsze lata życia, a to na co tak czekali, zostało im odebrane. Chcemy aby pokazywali sobie nawzajem, że nadal można działać, spełniać marzenia, realizować cele. Nawet gdy jest to mocno ograniczone, to nie wolno poddać się i czekać na załamanie. Kontakt między ludźmi i wzajemny doping w działaniach jest szalenie ważny, i my stworzyliśmy platformę do takich działań. Wiemy, że jest to potrzebne, a studenci zasługują na działania, które im pomogą, zainspirują, skontaktują z rówieśnikami. Nie mamy zamiaru zostawić ich samych. – dodaje Szymon Ryczko.
Akcja #możnamożna będzie rozwijana także o darmową infolinię dla studentów, którzy chcą wyjechać ale nie widzą jak się przygotować i czego oczekiwać od danego kraju. Infolinia Student Travel będzie na bieżąco sprawdzać sytuację w danym kraju i wymagania dotyczące wyjazdu aby pomóc młodym ludziom w organizacji wyjazdu.
Kontakt dla mediów: Aleksandra Karwacka a.karwacka@agencjafaceit.pl, 669507492
Student Travel: Największe polskie biuro turystyczne dla studentów w Polsce. Na rynku działa od 14 lat. Biuro skupia społeczność tysięcy studentów i aby pomóc im przetrwać trudny czas pandemii, stworzyło akcję społeczną #możnamożna.
https://moznamozna.pl/
https://www.facebook.com/groups/189075779528481
https://www.instagram.com/mozna.mozna/

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.