Mural Banksy’ego w Warszawie
Tuż przy Placu Politechniki powstał olbrzymi mural, który nawiązuje do prac jednego z najbardziej fascynujących artystów naszych czasów. Dziewczynka z balonikiem jest zaproszeniem na warszawską wystawę The Art of Banksy. Without Limits, którą można obejrzeć w Centrum Praskim Koneser.
Mural o powierzchni ponad 155 metrów kwadratowych, prezentujący jedną z najbardziej znanych prac Banksy’ego, został wykonany antysmogowymi farbami KNOxOUT. Dzięki temu każdy wymalowany metr tego muralu działa jak jedno drzewo, oczyszczając dziennie ok. 3000 m3 powietrza.
Mural powstał we współpracy z firmą E.Wedel, która jest partnerem wystawy, Centrum Praskim Koneser oraz Grupą RW Murale.
Wojtek Wójcik, prezes Grupy RW Murale, tak komentuje współpracę z organizatorami wystawy:
Banksy to rewolucjonista, człowiek otwarty na problemy ludzi i świata, w którym żyjemy. Już wcześniej wskazał na problem smogu. Dzieło, które stworzył w Port Talbot w Irlandii było manifestem i wezwaniem do zastanowienia się nad tym, co emitujemy do atmosfery, a tym samym czym oddychamy. Dlatego też, jak tylko dowiedzieliśmy się, że Grupa RW Murale została wybrana do zrealizowania, namalowania, odtworzenia jego dzieła w Warszawie, oczywistym było, iż musi zostać ono namalowane farbami antysmogowymi. Jesteśmy pewni, że przekaz dzieła zostanie uzupełniony i wzmocniony antysmogowym oddziaływaniem muralu na ulice Warszawy.
Dominika Igielińska, Junior Branded Content Manager E.Wedel, mówi: Bardzo się cieszymy, że E.Wedel może być częścią tak ciekawego i ważnego wydarzenia kulturalnego na mapie warszawskiej Pragi, gdzie również znajduje się serce naszej firmy, czyli fabryka. Jesteśmy też zadowoleni z powstania wyjątkowego muralu, który upiększy krajobraz stolicy. Serdecznie zapraszamy do udziału w wystawie i życzymy miłej podróży do świata Banksy’ego!
Warszawska wystawa The Art of Banksy. Without Limits bije rekordy popularności. Wychodząc naprzeciw tego olbrzymiego zainteresowania, organizatorzy wydłużyli godziny otwarcia oraz czas trwania wystawy. Pracę antysystemowego, zaangażowanego społecznie króla street artu można oglądać w warszawski Centrum Praskim Koneser od poniedziałku do piątku, w godzinach 11.00–21.00, natomiast w weekendy – w godzinach 10.00–21.00, do 30 czerwca br.
Centrum Praskie Koneser ma miłość do sztuki w swoim DNA. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy gościć wystawę oraz promować street art w Polsce.Mural, który pojawił się przy stacji metra „Politechnika” przybliża kunszt Banksy’ego mieszkańcom Warszawy oraz zachęca ich do dalszego poznawania prac tego jednego z najpopularniejszych artystów na świecie – podkreśla Monika Piwońska, dyrektor komercyjny Centrum Praskiego Koneser.
„The Art of Banksy. Without Limits”
12 lutego – 30 czerwca 2021 r.
Centrum Praskie Koneser
Plac Konesera (Laboratorium), Warszawa
Więcej informacji: www.facebook.com/ArtofBanksyExhibition
Bilety dostępne będą na stronie: www.ebilet.pl
Partnerem wystawy jest E.Wedel, marka, która w tym roku świętuje wyjątkowy jubileusz 170. urodzin. Najbardziej czekoladowa marka w Polsce jest również mecenasem sztuki.
Patroni medialni wystawy: TVN, Radio Zet, miesięczniki: „Pani” i „Twój Styl”, magazyny: „Fashion Magazine”, „K Mag”, stołeczne wydanie „Gazety Wyborczej”, portale: twojstyl.pl, natemat.pl oraz newonce, Synergic Creative Media, Grupa RW Murale i Multikino.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.