Muzeum Warszawy otwiera się dla publiczności
Wracamy! Już 4 lutego Muzeum Warszawy otwiera się dla publiczności, a 4 marca swoje drzwi otworzą oddziały, m.in. Muzeum Woli i Muzeum Warszawskiej Pragi. Na wystawie w siedzibie głównej, którą przez pierwszy tydzień zwiedzisz za darmo, czekają kuratorzy i edukatorzy chętni do opowiadania warszawskich historii. Muzeum prezentuje także plan wystaw czasowych na 2021 rok. Aktualne tematy, wyzwania przyszłości i przywracanie historii – to najważniejsze elementy programu Muzeum Warszawy i jego oddziałów.
Siedziba główna Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta otworzy się dla zwiedzających już 4 lutego. Od czwartku do niedzieli w wydłużonych godzinach, między godz. 11.00 a 20.00 na zwiedzających czekają skarby gabinetów tematycznych. W pierwszym tygodniu otwarcia wstęp do muzeum będzie bezpłatny. Będzie można wziąć udział w oprowadzaniach przygotowanych przez kuratorów i edukatorów Muzeum, a na rodziny z dziećmi czekają kreatywne warsztaty i aktywności. Zwiedzanie odbywa się specjalnie przygotowaną trasą, która gwarantuje bezpieczeństwo, a szczegółowe zasady można poznać na stronie internetowej Muzeum.
Więcej informacji o atrakcjach w weekend otwarcia znajduje się na stronie: https://muzeumwarszawy.pl/zaplanuj-weekend-w-muzeum-warszawy/
Muzeum Warszawy ogłasza także program wystaw czasowych, które poruszają aktualne tematy, komentują wyzwania związane z rozwojem miasta i tworzą przestrzeń do debaty nad jego przyszłością. "Zależy nam nie tylko na zachowaniu pamiątek i dziedzictwa Warszawy, ale także na pobudzeniu refleksji nad kierunkiem, w którym zmierzają procesy urbanizacyjne i społeczne. W tym roku istotne są dla nas zagadnienia związane z miejskim ekosystemem – przyjrzymy się więc zwierzętom żyjącym w Warszawie i terenom zielonym. Pracujemy także nad przywracaniem widzialności i historii kobiet, a w Muzeum Warszawskiej Pragi staramy się odkryć tożsamość tej wyjątkowej dzielnicy. Mam nadzieję, że prezentowane wystawy staną się przyczynkiem do otwartej i pogłębionej dyskusji" – mówi dr Karolina Ziębińska- -Lewandowska – Dyrektorka Muzeum Warszawy.
Szczegółowy program wystaw znajduje się na stronie: https://muzeumwarszawy.pl/co-zobaczysz-na-naszych-wystawach-w-2021-roku/

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.