Na Euro 2024 z BlaBlaCar - ile można zaoszczędzić?
● Kierowcy wybierający się na mecze autem mogą liczyć na spore oszczędności, zabierając pasażerów ze sobą. Na trasach do wymienionych niemieckich miast mogą zaoszczędzić nawet 200 zł za osobę w jedną stronę.
● Przy 3-4 pasażerach, oszczędności płynące z udostępnienia miejsc w swoim aucie wynoszą około 600 zł w jedną stronę, a gdy uwzględnić powrót – nawet ponad 1000 zł.
● Niemcy są najczęstszym zagranicznym celem współdzielonych podróży z Polski. Co miesiąc, kierowcy zmierzający do zachodniego sąsiada publikują około 110 000 miejsc w swoich autach. Liczba ta może się nawet podwoić ze względu na zainteresowanie meczami Euro 2024.
● BlaBlaCar oferuje także trasy autobusowe do wszystkich trzech miast, w których odbywają się mecze (Hamburg, Berlin i Dortmund). Na przykład, trasa Warszawa - Berlin jest dostępna już od 204 zł (cena z dnia 4.06, oferta może ulec zmianie).
● Miesięcznie platforma pośredniczy w Polsce w sprzedaży biletów od około 200 przewoźników autobusowych.
Już niedługo rozpoczynają się rozgrywki Euro 2024. Kibice, którzy chcą wspierać polską reprezentację z trybun stadionów w Hamburgu, Berlinie oraz Dortmundzie, planują swoje podróże do Niemiec. Platforma BlaBlaCar informuje o sieci dostępnych połączeń autobusowych w atrakcyjnych cenach oraz wygodnej i ekonomicznej opcji współdzielenia przejazdów.
Reprezentacja Polski zagra w fazie grupowej w trzech niemieckich miastach. Pierwszy mecz rozegra 16 czerwca w Hamburgu, gdzie zmierzy się z Holandią. Kolejny mecz odbędzie się 21 czerwca w Berlinie, gdzie Biało-Czerwoni zagrają przeciwko reprezentacji Austrii. Ostatni w fazie grupowej mecz z reprezentacją Francji będzie miał miejsce 25 czerwca w Dortmundzie. Kibice planujący podróż do Niemiec mogą znaleźć wygodne opcje dojazdu na platformie BlaBlaCar - zarówno samochodem jak i autokarem.
Razem na stadiony Euro 2024
Choć podróż solo autem do odległych niemieckich miast wydawać mogłaby się kosztowna, to sytuacja ulega zmianie przy kalkulacji kosztów podróży współdzielonej. Zabranie ze sobą choćby jednego pasażera to szansa na zaoszczędzenie nawet 200 zł. Analogicznie, wyjazd na mecz w 3-4 osoby to już oszczędności sięgające 600 zł. Wspólny powrót podwaja te kwoty i umożliwia zachowanie w portfelu nawet ponad 1000 zł.
Przewagą oferty współdzielonych przejazdów nad innymi opcjami podróż jest elastyczność wyboru miejscowości startowej oraz godziny odjazdu. Kierowcy BlaBlaCar będą wyruszać na mecze Euro 2024 z wielu miejsc w Polsce, nie tylko z największych metropolii. Niemcy są bowiem najpopularniejszym zagranicznym celem podróży współdzielonych z Polski. Każdego miesiąca udostępnianych jest około 110 000 miejsc w samochodach w tym kierunku. Ze względu na zainteresowanie meczami Euro 2024, liczba ta może się nawet podwoić.
Trasy autobusowe na mecze Biało-Czerwonych
Na platformie BlaBlaCar oprócz współdzielonych przejazdów dostępne są także oferty przewoźników autobusowych. Kibice mogą zakupić bilety na trasach autobusowych do wszystkich trzech miast, w których odbywają się mecze polskiej reprezentacji (Hamburg, Berlin i Dortmund). Na przykład trasa Warszawa – Berlin jest dostępna już od 204 zł. Połączenie między wysuniętym na wschód Polski Białymstokiem a Hamburgiem to koszt rzędu 249 zł. Z Wrocławia do najbardziej odległego Dortmundu dojedziemy autokarem już za 265 zł (oferty z dnia 4.06, podane ceny mogą ulec zmianie).
– Kibice mogą wybrać na naszej platformie zarówno współdzielone przejazy jak i skorzystać z oferty regularnych połączeń autobusowych. Miesięcznie BlaBlaCar pośredniczy w sprzedaży biletów około 200 przewoźników autobusowych. Każda z opcji podróży ma swoje zalety, w przypadku wyboru autokaru odchodzą zmartwienia o parking. Oba warianty pozwalają spotkać w podróży innych fanów piłki nożnej, co z pewnością wzmacnia ducha futbolu – komentuje Olgierd Szyłejko, Regional General Manager CEE BlaBlaCar
Współdzielone przejazdy autem to opcja bardziej elastyczna i dostosowana do potrzeb kibiców z mniej zaludnionych obszarów. Podróż autokarem to z kolei rozwiązanie, które pozwala na przewożenie większej liczby pasażerów, co czyni ten środek transportu bardziej wydajnym pod względem emisji CO2 do atmosfery.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.