Komunikaty PR

Nauka przez zabawę – podsumowanie konkursów w aplikacji „Kolejowe ABC”

2020-11-06  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania PDF ( 0.58 MB )

Nauka przez zabawę – podsumowanie konkursów w aplikacji „Kolejowe ABC”

Gra mobilna „Kolejowe ABC” cieszy się dużą popularnością wśród dzieci i młodzieży. Aplikacja została pobrana już przez ponad 18 000 osób. Za jej pomocą dzieci w łatwy sposób poznają i przyswajają zasady bezpieczeństwa na obszarach kolejowych, a przy tym zdobywają atrakcyjne nagrody.

Aplikacja „Kolejowe ABC” to gra edukacyjna, która uczy poprzez zabawę. Podczas rozgrywki gracze mają okazję poznać zasady bezpieczeństwa kolejowego na wsi, w mieście, na dworcu i w pociągu. Dotychczas udział w grze wzięło ponad 18 000 osób, a średni czas spędzony w aplikacji przez zarejestrowanych uczestników wynosił około 168 minut.

Podczas gry indywidulnie tworzymy postać według swoich upodobań, możemy wybrać płeć, twarz i ubiór. Następnie wybieramy się w podróż pociągiem w różne regiony Polski i zdobywamy przedmioty takie jak np. bilet, plecak, monety, baterie, czy mapy aktywujące zadania specjalne. Wszystkie zdobyte elementy zasilają konto punktami, co wpływa na pozycję w rankingu. Na kolejnych poziomach gracze otrzymują specjalne zadania, podczas których muszą wykazać się nie tylko sprawnością, ale także wiedzą z bezpieczeństwa na kolei. Ważne jest, aby kierować bohaterem w taki sposób, żeby za każdym razem podróż przebiegła zgodnie z obowiązującymi zasadami zachowania na drodze i terenach kolejowych.

W ramach „Kampanii Kolejowe ABC” w 2019 r. i 2020 r. Urząd Transportu Kolejowego zorganizował łącznie 8 konkursów dla uczniów klas IV-VI. Zadania konkursowe polegały na uzyskaniu jak największej liczby punktów dla swojej klasy w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”. Województwa, które zdobyły największą liczbę punktów to lubelskie – 60 390 548, warmińsko-mazurskie – 16 857 425, małopolskie – 16 662 822 i mazowieckie – 14 259 752.

Nagrodą główną w każdym konkursie była 5-dniowa wycieczka na zieloną szkołę. Podczas każdego wyjazdu laureaci konkursu brali udział w grach, zabawach i interaktywnych zajęciach z zakresu bezpieczeństwa kolejowego przeprowadzonych przez zespół Kolejowego ABC. Podczas zajęć dzieci przypomniały sobie zasady bezpiecznego zachowania w pobliżu przejazdów kolejowych, torów, w pociągu, na dworcu i peronie. Wycieczki zorganizowane były miedzy innymi w Bieszczady, Góry Świętokrzyskie, do Augustowa czy Beskidu Żywieckiego. Podczas każdej zielonej szkoły zwycięzcy uczestniczyli w wycieczkach turystyczno-krajoznawczych, zajęciach integracyjnych, konkursach i zawodach sportowych. Jedną z atrakcji podczas każdej zielonej szkoły był przejazd kolejką wąskotorową.

Laureatami konkursów zostali:

  • klasa IV C ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Białej Podlaskiej;
  • klasa VI B ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Białej Podlaskiej;
  • klasa VI C ze Szkoły Podstawowej nr 87 w Krakowie;
  • klasa VI ze Szkoły Podstawowej im. Ks. T. A. Leszczyńskiego w Mikłusach;
  • klasa VI ze Szkoły Podstawowej im. Józefa Piłsudskiego w Jakuszach;
  • klasa VI B ze Szkoły Podstawowej w Wydminach;
  • klasa VI C ze Szkoły Podstawowej w Woli Kiełpińskiej;
  • klasa VI ze Szkoły Podstawowej w Bojmiu.

Nagrodami za zajecie drugiego i trzeciego miejsca w konkursach były pakiety edukacyjne, zawierające m.in. książki edukacyjne, kredki i odblaski.

W przyszłym roku Urząd Transportu Kolejowego planuje kolejne aktywności związane z grą mobilną „Kolejowe ABC”, a na uczestników czekać będą atrakcyjne nagrody. Zachęcamy do śledzenia strony www.kolejoweabc.pl oraz obserwowania profilu „Kampanii Kolejowe ABC” na Facebooku oraz Instagramie.

Grę można pobrać z App Store (dla systemu iOS) oraz z Google Play (dla systemu Android). 

Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Dodatkowych informacji udziela:

Natalia Krapacz

Zastępca Dyrektora Departamentu Przewozów Pasażerskich

e-mail: natalia.krapacz@utk.gov.pl, tel. kom.: 783 914 315

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.