Komunikaty PR

Nauka przez zabawę – podsumowanie konkursów w aplikacji „Kolejowe ABC”

2020-11-06  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania PDF ( 0.58 MB )

Nauka przez zabawę – podsumowanie konkursów w aplikacji „Kolejowe ABC”

Gra mobilna „Kolejowe ABC” cieszy się dużą popularnością wśród dzieci i młodzieży. Aplikacja została pobrana już przez ponad 18 000 osób. Za jej pomocą dzieci w łatwy sposób poznają i przyswajają zasady bezpieczeństwa na obszarach kolejowych, a przy tym zdobywają atrakcyjne nagrody.

Aplikacja „Kolejowe ABC” to gra edukacyjna, która uczy poprzez zabawę. Podczas rozgrywki gracze mają okazję poznać zasady bezpieczeństwa kolejowego na wsi, w mieście, na dworcu i w pociągu. Dotychczas udział w grze wzięło ponad 18 000 osób, a średni czas spędzony w aplikacji przez zarejestrowanych uczestników wynosił około 168 minut.

Podczas gry indywidulnie tworzymy postać według swoich upodobań, możemy wybrać płeć, twarz i ubiór. Następnie wybieramy się w podróż pociągiem w różne regiony Polski i zdobywamy przedmioty takie jak np. bilet, plecak, monety, baterie, czy mapy aktywujące zadania specjalne. Wszystkie zdobyte elementy zasilają konto punktami, co wpływa na pozycję w rankingu. Na kolejnych poziomach gracze otrzymują specjalne zadania, podczas których muszą wykazać się nie tylko sprawnością, ale także wiedzą z bezpieczeństwa na kolei. Ważne jest, aby kierować bohaterem w taki sposób, żeby za każdym razem podróż przebiegła zgodnie z obowiązującymi zasadami zachowania na drodze i terenach kolejowych.

W ramach „Kampanii Kolejowe ABC” w 2019 r. i 2020 r. Urząd Transportu Kolejowego zorganizował łącznie 8 konkursów dla uczniów klas IV-VI. Zadania konkursowe polegały na uzyskaniu jak największej liczby punktów dla swojej klasy w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”. Województwa, które zdobyły największą liczbę punktów to lubelskie – 60 390 548, warmińsko-mazurskie – 16 857 425, małopolskie – 16 662 822 i mazowieckie – 14 259 752.

Nagrodą główną w każdym konkursie była 5-dniowa wycieczka na zieloną szkołę. Podczas każdego wyjazdu laureaci konkursu brali udział w grach, zabawach i interaktywnych zajęciach z zakresu bezpieczeństwa kolejowego przeprowadzonych przez zespół Kolejowego ABC. Podczas zajęć dzieci przypomniały sobie zasady bezpiecznego zachowania w pobliżu przejazdów kolejowych, torów, w pociągu, na dworcu i peronie. Wycieczki zorganizowane były miedzy innymi w Bieszczady, Góry Świętokrzyskie, do Augustowa czy Beskidu Żywieckiego. Podczas każdej zielonej szkoły zwycięzcy uczestniczyli w wycieczkach turystyczno-krajoznawczych, zajęciach integracyjnych, konkursach i zawodach sportowych. Jedną z atrakcji podczas każdej zielonej szkoły był przejazd kolejką wąskotorową.

Laureatami konkursów zostali:

  • klasa IV C ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Białej Podlaskiej;
  • klasa VI B ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Białej Podlaskiej;
  • klasa VI C ze Szkoły Podstawowej nr 87 w Krakowie;
  • klasa VI ze Szkoły Podstawowej im. Ks. T. A. Leszczyńskiego w Mikłusach;
  • klasa VI ze Szkoły Podstawowej im. Józefa Piłsudskiego w Jakuszach;
  • klasa VI B ze Szkoły Podstawowej w Wydminach;
  • klasa VI C ze Szkoły Podstawowej w Woli Kiełpińskiej;
  • klasa VI ze Szkoły Podstawowej w Bojmiu.

Nagrodami za zajecie drugiego i trzeciego miejsca w konkursach były pakiety edukacyjne, zawierające m.in. książki edukacyjne, kredki i odblaski.

W przyszłym roku Urząd Transportu Kolejowego planuje kolejne aktywności związane z grą mobilną „Kolejowe ABC”, a na uczestników czekać będą atrakcyjne nagrody. Zachęcamy do śledzenia strony www.kolejoweabc.pl oraz obserwowania profilu „Kampanii Kolejowe ABC” na Facebooku oraz Instagramie.

Grę można pobrać z App Store (dla systemu iOS) oraz z Google Play (dla systemu Android). 

Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Dodatkowych informacji udziela:

Natalia Krapacz

Zastępca Dyrektora Departamentu Przewozów Pasażerskich

e-mail: natalia.krapacz@utk.gov.pl, tel. kom.: 783 914 315

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Media

Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.